Kirjoittaja Aihe: Bausch & Lomb Eyeball Mk II  (Luettu 12147 kertaa)

jartsu

  • *
  • Viestejä: 461
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #15 : Marraskuu 17, 2006, 08:24 »
Hyvä niin.



Mun oikea silmä vain leikattiin (Enemmän hajaa), eli silmä laseilla pystyi ampumaan mutta kytikset ja sellaiset meni aina vituralle huurtumisen ja sellaisten vuoksi.



Sitten piilarit oli perseestä kun olisi pitänyt maata penkalla pää aivan suorassa kun piilarissa oli painot jotta linssi pysy oikeassa asennossa ja kun vähän kallisti päätä ampuakseen makuulta niin meni maisemat kieroon ja kuva muutenkin huonoksi.



Sitten ennen ei nähny selvästi ristikkoa eikä maisemaakaan, paitsi nuorena



Nyt oikea silmä on ollu 8 vuotta sellainen melkein tip top ja kiikarilla näkee aivan terävästi ja ollaan oltu kilpailemassa ja suht tyytyväinen, mutta kin alkaa olla mittarissa pian 50 niin alkaa olla muuten näkö huonontunu eli liki klaseja oon joutunu pitää. ja pitkällekkin on jo lasit pelkästään toisen silmän takia
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut jartsu »

SJ

  • *
  • Viestejä: 55
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #16 : Marraskuu 17, 2006, 12:23 »
Minultakin leikkasivat silmät ja minulla oli sitten jo enemmän sitä taittovikaa. Silmälasit olivat luokkaa 7-8 milliä paksut paksuimmiltaan ja ilman silmälaseja ei uskaltanut edes kävellen mennä liikenteen sekaan.

Huomatkaa että tälläisiin taittovikoihin vaaditaan sitten toisenlaiset menetelmät ja se "lähes huomaamaton" toimiteus ei ole se mitä siellä tehdään. Toisaalta seuraavana päivänä on sitten jo silmät täysillä käytössä ja maailma näyttää suorastaan terävältä vaikkei näkö olekkaan 2.0/2.0.



Edit: Suosittelen että leikkaukseen menevät menevät sinne syksyllä, koska talvella ja syksyllä on pilvisempää ja mahdolliset kirkkaat päivät eivät aiheuta ongelmia niin usein. (minä kävin syksyllä leikkauksessa ja en muista huomanneeni kertaakaan, mistä lääkärin hössötyksessä oli kyse)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut SJ »

Vepa

  • *
  • Viestejä: 13
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #17 : Tammikuu 12, 2007, 22:26 »
No mitenkä on näkö toiminut.

Olen itse menossa leikkaukseen ja kiinnostaisi tietää ootko vielä sitä mieltä että kannatti.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Vepa »

JRu

  • *
  • Viestejä: 1.075
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #18 : Tammikuu 12, 2007, 22:36 »
Näkö pelaa hyvin, kiitos kysymästä. Ehdottomasti vastinetta rahalle ja parantaa elämänlaatua huomattavasti kun ei tarvi olla hieromassa pölyä, rasvaa ja huurua näkökentästä päivittäin. Onnea leikkaukseen.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut JRu »

Vepa

  • *
  • Viestejä: 13
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #19 : Tammikuu 23, 2007, 14:05 »
Kiitoksia. Leikkaus oli eilen ja jotenkin sumee näkö vielä lähelle, mutta oli hienoa kun koitti avotähtäimiä ja näki taulun ihan vaan 10m päästä :lol: mulla oli aika samat arvot kun JRu:lla enkä ole ikinä pitänyt laseja.



Kyllä maailma kirkastu kummasti ja ampumista odotan innolla, että jos kiväärilläkin jo yli 150m vois ampua :shock:  Toi hajataitto teki elämän kyllä vaikeeks.150m matkaa ja 16x suurennos eikä tahtonu piekkari taulu näkyä(tai näky mut oli sumee)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Vepa »

JRu

  • *
  • Viestejä: 1.075
(Ei otsikkoa)
« Vastaus #20 : Tammikuu 23, 2007, 15:07 »
Se lähinäkö palautuu hitaasti koska ensinnäkin leikkauksessa on todennäköisesti ylikompensoitu elimistön omaa palauttelua ja silmäsi on leikattu vähän plussan puolelle mistä ne sitten paranee nollaksi. Toisekseen oma käsitys (perustuu hatariin muistikuviin jostain luetusta) on että erityisesti lähinäkö on aika paljon silmän lihasten työskentelyn varassa ja itsellä meni muutama viikko ennenkuin lihakset alkoi antaa periksi vanhoista kaavoista. Alkuvaiheessa lähinäkö oli aamusta hyvä mutta illasta selvästi huonompi ja ainoa ratkaisu ongelmaan on odotella kärsivällisesti koska tilanne paranee kyllä itsestään.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut JRu »

mksaarel

  • *
  • Viestejä: 23
Mullakin leikkaus takakana
« Vastaus #21 : Tammikuu 23, 2007, 16:33 »
Kävin myös leikkauksessa (Zyoptik-100). Vasurissa on nyt -0,5 ja oikea on suunnilleen +-0. Hieman kiehertää toi vasuri, mutta olo on huomattavasti vapaampi kuin laseilla. Miinusta ennen operaatioita oli toisessa -4 ja toisessa -5 lisäksi hajataittoa. Hämäränäkö ei ole ihan yhtä hyvä kuin laseillla, mutta riittävä. Leikkauksesta nyt vuosi aikaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut mksaarel »

askomiko

  • *
  • Viestejä: 145
Re: Bausch & Lomb Eyeball Mk II
« Vastaus #22 : Syyskuu 29, 2008, 16:07 »
Taas yksi liittyy joukkoon, leikkauksesta nyt 50h ja fiilis hyvä. Rillien voimakkuudet oli n. -4. Leikkauspäivän iltana näki vasemmalla silmällä ihan tolkuttoman terävästi kauas, melkein kuin olisi ollut kiikari nenällä, eli ylikorjausta oli siinä. Oikea about normaalisti. Nyt taitaa oikea nähdä hiukan terävämmin ja vasen on tasaantunut. Jos tälle tasolle jää molempien terävyys niin olen 100% tyytyväinen, ja luullakseni kuitenkin tästä vielä parantuu jonnin verran lähinnä hämärän osalta. Hämärässä tai muutenkin kirkkaiden valojen ympärillä on vähän hehkua, ikäänkuin likaiset rillit. Jokatapauksessa parvekkeelta kun zoomailee maisemia, niin näyttää paremmalta kuin rillien kanssa, jotenkin 3D:mpi, terävämpi, ja väritkin näkyy paremmin. Yksi linssi kun jää välistä pois. Vähän samaan tapaan kuin joskus näki piilolinsseillä hetkittäin todella hyvin, mutta sitten taas välillä ei. Ja niiden muut hankaluudet on toki kaikkien tiedossa. Leikkaus oli femtolasik, eli läppäkin tehtiin laserilla höylän sijasta.



Sitten eikun aurinkolaseihin uusia linssejä shoppailemaan!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

askomiko

  • *
  • Viestejä: 145
Re: Bausch & Lomb Eyeball Mk II
« Vastaus #23 : Helmikuu 05, 2010, 14:23 »
Leikkauksesta vuosi ja 4kk. Ainoa vika tällä hetkellä on silmien aiempaa hieman herkempi kuivuminen, joka ilmenee niin että aamulla on kiva laittaa tippa silmään. Leikkauksen jälkeen kun tippojen käytön aloitin, havaitsin että tippa olisi ollut jo ennen leikkaustakin kiva aamuisin, eli ei sitä ennenkään silmiään auki saanut aamulla... :) Eli jos olisin leikkausta edeltävässä tilanteessa näillä tiedoilla varustettuna, lähtisin laseroitavaksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

260

  • *
  • Viestejä: 187
Re: Bausch & Lomb Eyeball Mk II
« Vastaus #24 : Helmikuu 05, 2010, 17:16 »
Minulta silmät operoitu muistaakseni 2001 PRK tekniikalla oulussa, olikohan Laser Porus vai mikähän se oli.

Tuntuu, että hämäränäkö heikkeni leikkauksen myötä jonkun veran. Samoin avoilla ampuminen hieman vaikeutui

varsinkin väsyneillä silmillä. Joskus myös väsyneillä silmillä pito esim. täppätarraan ristikon risti meinaa sumentua,

eli ei saa aivan tarkkaa pitoa. En sitten tiedä meneekö väsymyksen piikkiin vai mikä on?



Silmien kontrollikäynti leikkauksen jälkeen, lääkäri väitti ettei ole arpeutumaa "ja jos ei tietäisi, että on leikkattu niin

ei edes huomaa". Moneen vuoteen en ole nyt tosin käynyt silmätarkastuksessa, pitäsköhän?



Muuten olen ollut tyytyväinen leikkaukseen, tahtoivat lasit olla aina tiellä harrastuksessa. Minulla oli lasien korjaus muistaakseni -1 ja -1.25. Minullakin näkö palautui nopeasti, jo tunti leikkauksesta näin paremmin kuin ilman laseja.

Autojen valot häikäisi alkuun pahasti ja eka iltana leikkauksen jälkeen katottiin tv:tä reibanit päässä. :D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
<t></t>