"Donitsi"

Aloittaja MSa, syyskuu 10, 2006, 13:04

« edellinen - seuraava »

Karhuma

Lainaus käyttäjältä: SO6,5-284 on tunnettu siitä että jotkin piiput kuparoi reippaasti ja piipun tukkeutuminen saattaisi olla kyseessä. Nopeuden nousu voisi johtua paineen kasvusta jota tukee painemerkit hylsyssä. On myös mahdollista että uusi piippu "nopeutuu" jonkin aikaa kun laukauksia tulee lisää ja piippu asettuu.

Niin, piippu on Peuralan valmiste ja olen kyllä siihen tyytyväinen.

Piipun olen tosin jynssännyt joka ratakerran jälkeen ammoniakkihapolla, eli ei siellä hirveästi pitäisi kuparia olla. Tosin a-happo on jo lopuillaan ja vanhaa...

Tuo nopeutuminen on minulle uutta mutta sehän selviää jos laskee latauksen sinne 940m/s korville ja ampuu about 100lks niin vauhtien pitäisi kasvaa mikäli töhnää kertyy lisää.

MSa

Mä annan ääneni ylimenon kuroutumiselle. Sitä ei oikein voi muuten mitata kuin tulkkitapilla. Käytännössä huomaa juuri lähtönopeuksien nousuna...

Ja mitä tulee tuohon ammoniakilla kuuraamiseen... Siitä oon aikasemminkin kirjoitellut, sillä lähtee ase puhtaaksi, ok. MUTTA ainakin .338LMssä tämä piipun jynssääminen joka kerran jälkeen "teräkselle" aiheutti merkittävää siirtymää kohdistuksessa seuraavan ratakerran alussa... Sen noin 10-15ls verran, jotta piippu taas asettui normilikaisuuteen ja kohdistus palasi siihen mihin se jäi.

Nykyään siis homma menee mulla näin:

- normiputsaus öljyjä + 5-10krt pronssiharjaa

- tulkkitappi, jos ei kuroumaa ==> ase kaappiin

- Jos kuroumaa, niin pari vetoa JB borepastella ylimenoon kunnes tulkki ei ahdista ==> ase kaappiin.

Eli EN jynssää asetta kuin tarpeesta.
[url=https]

Karhuma

Lainaus käyttäjältä: MSaMä annan ääneni ylimenon kuroutumiselle. Sitä ei oikein voi muuten mitata kuin tulkkitapilla. Käytännössä huomaa juuri lähtönopeuksien nousuna...

...kele... nokun minulla ei tietenkään ole tulkkia ja sen valmistaminen taitaa olla myöhäistä nyt.

Täytyy hommata timanttitahnaa ja alkaa jynssäämään ja toivoa parasta.

MSa

Lainaus käyttäjältä: Karhuma
Lainaus käyttäjältä: MSaMä annan ääneni ylimenon kuroutumiselle. Sitä ei oikein voi muuten mitata kuin tulkkitapilla. Käytännössä huomaa juuri lähtönopeuksien nousuna...

...kele... nokun minulla ei tietenkään ole tulkkia ja sen valmistaminen taitaa olla myöhäistä nyt.

Täytyy hommata timanttitahnaa ja alkaa jynssäämään ja toivoa parasta.

Jos ei oo tulkkia, niin timangilla kannattaa sitten olla varovainen sen jynssäämisen kanssa. Melkeen sanoisin että se tulkki kannattaa tehdä. Ei oo todellakaan mahoton homma valaa sellanen vanhan katkastun rassin nokkaan ja on paljon viisaampi...
[url=https]

Karhuma

Joo, ei ollut donitsi vaan ahtauma.

Timanttitahnaa ja edestakaisia työntöjä tarpeeksi niin paineet ja lähtönopeudet laskivat normaaleiksi.

Tarkkuuskaan ei kärsinyt. Onneksi.