Kirjoittaja Aihe: 22lr testi jatkoa... sk long range match, lapua x-act, polar biathlon, sk rifle  (Luettu 3198 kertaa)

margolin_man

• *
Norma USA Subsonic-22 LHP 22 LR 2,6 g, onko kokemusta Sakolle sopivuudesta?

Tapiok

• *
Muutama rasia ammuttu, silloin tällöin antaa 5 laakilla pienen nipun 10 mm pintaan. 100 m ei tarkkuus enää riitä, tämä oli pieni pettymys. Ei pärjää tarkkuudessa RWS:n subsonicille.
Paukku itsessään on täysin identtinen RWS:n kanssa, mutta laatu ja hinta on eri.

Sipa2

• *
Onko kukaan saanut SK rifle matchiä käymään? CZ 452:ssa ei vakuuttanut. Radalla matka 85 m ja kaksi 40-50 mm 5 laukauksen kasaa antoi, Norma Tac 2 x alle 25 mm ja RWS sub 30 mm pintaan. RWS yrittää käydä tiukempaa, mutta molemmissa kasoissa yksi laukaus selvästi korkeammalla. Ensi kerralla useampi kasa. Nyt kuitenkin huomiona, että panoksen vaihto ei näkynyt kasojen koossa / sijainnissa vaikka piippua ei "sisäänammuttu". Ilmeisesti näissä on aika samat vahat.

mika

• *
Mä olen kokeillut tuota sk rifle match paukkuja. Omassa tuurslaakissa toimii 0.5-1MOA tarkkuudella oikeastaan etäisyydestä riippumatta.
Kokeilin myös sk flathead match paukkua. Toimi 50-100m mut 200m ihan hakuammuntaa. Tosin tämä pitää vielä uudelleen kokeilla koska olosuhteissa tapahtui merkittävästi muutoksia.
CHAIRBORNE - USB Troop

jsr85

• *
SK rifle matchia oon muutama tuhat ampunut cz455 ja ruger 1022.lla. Käynti on ollut todella hyvää.
Nyt ostin kokeeksi norma tac22 joka vaikuttaa rugerissa käyvän hyvin, cz.ssa ei juurikaan, en tiedä voiko nuin paljoa toimintatapa vaikuttaa vaiko sattumaa mutta tuntuu että rugerissa käytännössä kaikki aliäänisiä keskinopeuden ollessa 329m/s, cz.ssa lähes joka toinen on yliääninen ja käynti sen mukaista. Center-x taas sopii cz.n mutta käynti rugerissa ei niin hyvää.
Molemmissa aseissa custom piiput ja laukaisukoneistot.
Kävin loppuviikosta ampumassa pidempää matkaa (osallistuakseni lrs finlandin kisaan, kiikarissa säädöt loppui kesken), 200m pystyi 230mm peltiä kilauttelemaan center-x.llä suhteellisen tasaisesti kun taas normalla ei osumia juuri tullut.

jr
<t></t>

jnc

• *
Alustavien testien mukaan SK LR Match tuntui käyvän omassa T1x:ssä sen verran hyvin, että päätin eilen illalla lähteä ampumaan 3x10 kasat kun keli oli täysin tyyni.

AMET 100 metriä
+9°C
Täysin seisova ilma (uskoisin että <1m/s)
Patruuna: SK Long Range match (lot nro #01354)
Tikka T1x + SAK vaimentaja

Kasat vasemmalta oikealle:
29mm / 1MOA
34mm / 1.17MOA
32mm / 1.1MOA
30lks taustakasa 42mm/1.44MOA.

18/30lks on taustakasassa n.11mm kasassa. Todella tyytyväinen patruunaan kun ottaa huomioon että on vain 0,17e pala.
Common sense isn’t so common anymore.

heikkiv

• *
onko sk rifle match ja lr matchissa kovasti eroja? Itellä koituksessa rifle match ja tuntuu että sieltäkin kärpäsiä löytyy.. Center-X tuntuu vieläkin olevan gold standard kaikille piekkareille mitä mulla on, toivoin että noista sk:n paremman pään tuotteista löytyisi vähän halvemmalla samaa suorituskykyä mutta vähän vielä epäilyttää.

metsienmies

• *
onko sk rifle match ja lr matchissa kovasti eroja? Itellä koituksessa rifle match ja tuntuu että sieltäkin kärpäsiä löytyy.. Center-X tuntuu vieläkin olevan gold standard kaikille piekkareille mitä mulla on, toivoin että noista sk:n paremman pään tuotteista löytyisi vähän halvemmalla samaa suorituskykyä mutta vähän vielä epäilyttää.

Se on ihan asekohtainen juttu. Kuten itse testissä maininnut, oma tikka ei välitä sk rifle matchista, center-x tai midas + yhtään. Noilla suurin piirtein sama käynti kuin norman tac 22. Valmistuserät vaikuttavat myös. Long range match taas käy oikein mukavasti.

Habanero

• *
Tässä oman Tikka T1x:n (nyt keväällä 2020 hommattu, 20 tuumanen versio, Ase Utran ECO vaimennin) testailua SK Rifle Match vs Lapua Center-X, 10 laukauksen kasoja. Keli oli todella tyyni ja kuten kuvista voi päätellä, niin SK voitti tämän erän reilusti. SK:n 100 metrin kasassa 2 ensimmäistä meni oikealle, joten säädin kiikaritähtäintä, ja nuo kaksikin olisi varmasti olleet samassa nipussa keskellä. Yksi kärvänen mahtui mukaan, muuten kasa oli sellaisessa 3,1cm nipussa SKlla. 75 metriin räiskin vähän huonommalla keskittymisellä, mutta selkeästi siinäkin SK vei voiton.

Pitää seuraavaksi testata vielä SK Long Range Match...

https://aijaa.com/2QnKxw
« Viimeksi muokattu: eilen kello 13:10 kirjoittanut Habanero »