Masters of Camouflage II

Aloittaja SO, elokuu 29, 2006, 17:16

« edellinen - seuraava »

ao

Lainaus käyttäjältä: "JRu"Tilinumeroa olen vielä vailla, että voin tukea toimintaa kun ei sattunut sillä kertaa antiikkirahaa mukaan...

Eikös taistelijaparisi kuitannut teidät molemmat vai muistanko väärin?

Kiitoksia palautteesta, ja jos on lisää ideoita/palautetta niin otetaan mielellään vastaan. Saadaan sitten tehtyä MoC III -kisasta taas parempi kuin edellinen.

JRu

LainaaEikös taistelijaparisi kuitannut teidät molemmat vai muistanko väärin?

Eikun niin olikin.  :oops: No mutta joka tapauksessa, mä en aio jatkossakaan kantaa oravannahkoja mukana vain siksi että muinaishistoriassa on niin tehty, joten tilinro jonne MoC- osallistumiset voi maksaa olisi ihan kova sana. Tai sitten rupeatte raahaamaan korttihöylää mukana ;)

SO

Lainaus käyttäjältä: "JRu"
Jos jotain saa ehdottaa niin Häyhänkin rastikuvaukset tiedotetaan hyvissä ajoin etukäteen. Pikasisäistäminen on haastavaa, varsinkin kun sisäistettävä asia on yleensä just sitä kilpailuteknistä asiaa, tilannekuvaus on yleensä aika nopeasti pureskeltavissa. Olisi mukava saada rastikuvaukset etukäteen jotta voi opiskella etukäteen nimenomaan ne rastin säännöt eli mitä maaleja ammutaan (jos etukäteen tiedossa), kuinka monta patruunaa saa ampua kaiken kaikkiaan ja/tai per maali, onko aikarajaa jne.

Itse olen täysin tuota toiminta-mallia vastaan vaikka häyhässä ja SRA-SM kisoissakin rastit julkaistaan etukäteen. Silloin kilpailu menee kilpailemiseksi eikä harjoitteluksi oikeaa tilannetta varten jossa ei ikinä tiedä mitä nurkan takana on. Tietysti kilpailemisen kannalta olisi parempi että kaikki ehtii kunnolla sisäistää tehtävän mutta omasta mielestäni ei ole tarkoituksen mukaista opetella maalien sijaintia, lukumäärää tms. ulkoa. Tilanteet muuttuvat nopeasti ja niihin pitäisi pystyä sopeutumaan. Siksi tehtäviä ei ole julkaistu etukäteen. Ajatuksena kuitenkin ihan mahdollinen ja jatkossa voidaan ne etukäteen julkaista jos näin halutaan toimia.

JRu

Lainaakilpailu menee kilpailemiseksi eikä harjoitteluksi oikeaa tilannetta varten jossa ei ikinä tiedä mitä nurkan takana on.

Ehdottomasti samaa mieltä siltä osin että rastien taktista sisältöä ei pitäisikään paljastaa viikkoa etukäteen. Sehän on näiden kisojen suola että tilanne on "uusi" ja itse ampumistapahtuman pitäisi olla niin rutinoitunutta ja harjoiteltua että keskittyminen meneekin siihen taktiseen toimintaan eikä siihen että ampuuko ase tänään ylös vai sivulle siitä mihin pitäisi. Mutta rastikohtaiset säännöt / kilpailutekniset rajoitukset voisi ihan hyvin julkaista, jos ne vaan on mahdollista eritellä itse rastin taktisesta kuvauksesta.

"Esimerkkirasti A: Aikaa rastin suorittamiseen 8 min. 8 laukausta. Erikseen ilmoitettu maali ammutaan ensin. Loput patruunat saa käyttää vapaasti valitsemiinsa maaleihin joista saa pisteitä osumakohdan perusteella, kustakin maalista vain yksi (paras) osuma huomioidaan ja yhteenlasketut pisteet muodostavat rastin pistemäärän."

"Esimerkkirasti B: Aikaa rastin suorittamiseen 6 min. Kolmesta erikseen ilmoitetusta ampuma-asennosta kaksi laukausta kustakin, kukin kahden laukauksen ryhmä omaan tauluunsa."

(jotenkin noin meni pari rastia, mä en edes muista niitä sääntöyksityiskohtia, just tämän takia ne olisi kiva saada mustaa valkoisella)

Voi olla että menee turhan vaikeaksi tai mahdottomaksi toteuttaa kahdet ohjeet eli tämä nyt vaan on tämmöistä yleistä haaveilua. Sekin voi olla että kokemuksen myötä niitä ohjeitakin oppii lukemaan ettei ongelmaa tule. Sitä vaan haluaisi sivuuttaa noi välttämättömät sääntötekniset kikkailut ja keskittyä rastilla ajattelemaan kuin tarkka-ampuja, mulla ainakin meni vasta-TA- rastilla pakka sekaisin jo pelkästään siitä kun patruunoita oli muistaakseni käytettävissä 8 kpl ja neljä taulua ammuttuani rupesin pohtimaan että mitäs siinä rastikuvauksessa sanottiinkaan, pitäiskö lisää maaleja ruveta nyt etsimään jostain muualta maastosta vai mitä... Vai pitäiskö ampua pari siviiliä niinkuin viimeksi... :twisted:

espo

Hyvä kisa, eli monipuoliset ratsit jotka mittasivat sopivan vaikeasti piekkari -osaamista, nimenomaan se vaikeusaste oli sopiva, hyvin oli onnistuttu aikarajojenkon asettamisessa. Kisaajien kouliintuessa voinee aikarajojakin sovittaa kilpailijoiden osaamista vastaavaksi, mutta ainakin itse vielä kämmäröin sen verran että en kaivannut lyhyempiä suoritusaikoja, vaikka joskus jäikin puolimoottorilla enemmän luppoaikaa tähystellä ohi menneitä laukauksia verrattuna lippaattomalla pulttilukolla ampuviin. Välillä oli varmaan useampikin kuula ilmassa samaan aikaan... Ja hauskaakin oli! Kiitos kisasta!

SO

Kokeillaan ensikerralla niin että rastien suoritusosa julkaistaan etukäteen ja sisältö kerrotaan vasta rastilla. Sittenhän se tietää.

Esim.

Rasti 1

Suoritusaika 5min max.

Patruunat 8 kpl max.

Max.Pisteet 70

Jokaiseen maaliin ammutaan yksi laukaus, mikäli maalissa on useampi kuin yksi osuma, huonoin huomioidaan. Nopeiten tehtävän suorittanut saa lisäksi 10 aikapistettä lisää ja muiden aikapisteet interpoloidaan suoritusaikojen perusteella.

Tällöin jää vielä avoimeksi mitä ammutaan, monta maalia, mistä asennosta ja miltä etäisyydeltä ja miten maalit on pisteytetty. Eli ihan riittävästi.