M55 laukaisukoneisto

Aloittaja Tikan-takoma1, helmikuu 22, 2019, 20:59

« edellinen - seuraava »

Tikan-takoma1

Suositelkaa vakiolaukaisukoneistoa parempaa koneistoa M55 Tikkaan. Mikä liike myy? Saako herkistinkoneistoa? Niin ja kaliiperi on viisseiska,jos sillä on väliä...

MikaS

Mitä ominaisuutta haet? Oletko kokeillut vakiota säätää herkemmäksi? Saa sen verran herkäksi säädettyä ruuvista, ettei pysy enää vireessä!

Tikan-takoma1

Olen säätänyt herkemmäksi,laukaisu on silti venyvä ja epätarkka,ei ole ns.lasimaisen tarkka.

hessu84

Koneisto "pikeytynyt" eli irti ja pesuun, joko bensaan tai ultraäänipesuriin.
Tyyppivika kun asetta säilytetään piippu jesusta kohti, valuu aseöljy koneistoon ja vuosien päästä se herkinkin koneisto on kuin Putinin lonkat.

260

Juurikin näin.. Pikeymät pois ja kevyt öljy. Ellei koneistoa ole juku kotiseppä viilaillut, ei pitäisi venymiä tuntua puhtaassa koneistossa. Kiloon on nuo turvallista säätää. Parempana pidän koneistoa, kuin esim. T3 koneistoa, vaikkei sekään ihan huono ole.
<t></t>

Tikan-takoma1

Hetkonen,omistan myös T3:n sekä normikoneistolla sekä herkistimellä. Nämä molemmat ovat lasimaisen tarkkoja laukemaan.Ei voi samalla viikolla verrata tuohon huonoon M55 koneistoon. M55 on erittäin vähän ammuttu,enkä usko ollenkaan sen johtuvan paskaisuudesta,Ase on erään asesepän vanha oma pyssy jolla oli ammuttu muutamia kymmeniä laukauksia ennen kun se tuli meille ja meillä on ammuttu kokonaisuudessaan vajaa 300 laukausta. Eli ei ole paskainen eikä paljon ammuttu.

Jambo

Lainaus käyttäjältä: Tikan-takoma1 - helmikuu 23, 2019, 21:28
Hetkonen,omistan myös T3:n sekä normikoneistolla sekä herkistimellä. Nämä molemmat ovat lasimaisen tarkkoja laukemaan.Ei voi samalla viikolla verrata tuohon huonoon M55 koneistoon. M55 on erittäin vähän ammuttu,enkä usko ollenkaan sen johtuvan paskaisuudesta,Ase on erään asesepän vanha oma pyssy jolla oli ammuttu muutamia kymmeniä laukauksia ennen kun se tuli meille ja meillä on ammuttu kokonaisuudessaan vajaa 300 laukausta. Eli ei ole paskainen eikä paljon ammuttu.

Kyse ei nyt olekkaan niinkään ruutikarstoista tms. paskasta vaan öljystä joka on talmaantunut sinne koneistoon. Tai niin siis edellä kirjoittaneet epäilee, se puhdistus kun ei suurta ponnistusta vaadi. Kerta todella vähän ammuttu ase niin pidän itsekin sitä todennäköisempänä kuin että kukaan olisi viilaillut virepintoja tms. vituiksi

Itse ainakin pidän 55:n koneistosta. Onko muuten LSA55:n ja M55:n koneistot samoja  ???

MikaS

Minä itelle ;D tuli tikkaan etuveto laukaisuun. Koneisto irti ja purkuun, niin sai vuosikymmenten hartsaantuneet anticorolit ja metsän pois. Löytyi taas etuvedoton koneisto 8).

Koheltaja

55/65 on hyvä koneisto jos sitä ei ole pilattu kotisepinnällä ymmärtämättä mitä ollaan tekemässä. Ensimmäinen toimenpide huonosti toimivalle laukaisukoneistolle on puhdistus, yöksi petrooli/diesel kylpyyn, bräkleenillä tiisselit pois, reilu suihkaus hyvälaatuista ohutta aseöljyä ja kuivaus paineilmalla. Jos tämän jälkeen ei toimi niin koneistossa on jotain vikaa ja vaatii purkamisen.
Kylätason ampuja

Kumpumäen seppä

Itsellä työnalla LSA55 petaus. Alkaa homma olemaan kokoonpanopuolella, mutta ajattelin putsata laukaisukoneiston, kun on nyt muutenkin irrotettuna. No kun sitä vähän purkaili, niin alkoi vahvistua käsitys, että puhdistaminen on viisasta. Kovettuneita vanhoja öljyjäämiä on koneistossa vähän siellä täällä, joten pesuun menee. Mutta mikäs olisi sitten se hyvä öljy koneiston voiteluun, jotta seuraava huoltoväli olisi pitkä. Aseöljyinä myydään kaikennäköistä ihmeellisen hajuista töhnää. Toiveenahan olisi, että ettei aine haihtuisi eikä kuivuisi miksikään tervaksi sinne koneiston sisään. Onko vinkkejä mikä on hyvää aseöljyä laukaisukoneistoon?

PUUSILMÄ

Brake Freen CLP:hen olen ollut tyytyväinen.  "Shake well before use".
Tieto lisää tuskaa - onneksi minulla on harvoin tietoa

itm

Itse käyttänyt Birchwood Caseyn synteettistä. Ainakaan 10 v kaapissa käyttämättömänä olleeseen aseeseen ei ollut muodostunut mitään kakkaa, öljyn takia.
<t></t>

jartsu

Ite käyttänyt synteettistä moottori öljyä(mitä lienen) sprayna, voittaa kyllä noi ase öljyt.

jsr85

Wurth leikkuuöljy, toimii erinomaisesti aseöljynä. Lisäksi kokeilluista hylsyn supistus liukasteista ylivoimainen.

JR

e. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/wurth-cutcool-400-ml-leikkuuoljy-ja-porausoljy
<t></t>

PUUSILMÄ

Lainaus käyttäjältä: jsr85 - huhtikuu 04, 2019, 07:44
Wurth leikkuuöljy, toimii erinomaisesti aseöljynä. Lisäksi kokeilluista hylsyn supistus liukasteista ylivoimainen.

JR

Off topicina: Harhaanjohdettuna ja mainospuheisiin uskoneena olen käyttänyt "ylivoimaista" Dillonia.
Leikkuuöljyt eivät ole tulleet edes mieleen.  Kiitos vinkistä jsr85.

PS. Laita nikseihin ;)
Tieto lisää tuskaa - onneksi minulla on harvoin tietoa