Uutta .22LR pulttilukkoa kaappiin, mutta mikä

Aloittaja Jambo, tammikuu 26, 2019, 01:21

« edellinen - seuraava »

HJu

USAssa Lilja tekee drop-in piippuja Sako P94 Finfireen. Niiden saaminen Suomeen voi kyllä olla hankalaa. Käsittääkseni myös T1X:ään heiltä saa piippuja vaikka sivuilla ei niitä mainita.

https://riflebarrels.com/rimfire-precision-barrels/
Terveisin,

HJu

rum

Onko kukaan irrottanut t1 piippua? onko pelkillä ruuveilla kiinni vai onko liima lisäksi välissä?

HJu

Terveisin,

HJu

HJu

Itse pohtinut CZ 457 Varmintin ja T1X:n vasenkätisten .22lr versioiden välillä. Myös Bergaran B14R LH kiinnostaisi vaikka se ei hyllytavaraa Suomessa olekaan. CZ:aan saisi vaihtopiippuja mutta en ole mitenkään varma että olisiko siitä lopulta mitään todellista hyötyä. Piipunpituudeksi riittäisi nopeuksien suhteen kyllä 16" piippu jo ihan ok. Normaali vaimenninkierre 1/2"-20 pitää olla.

Kummankin kohdalla jokin KRG Bravo tai vastaava chassis-tukki varmaan tulisi käyttöön. Bergaran tukki kelpaisi varmaan  sellaisenaan.

Käyttötarkoitus 100-300m rata-ammunnat ja 22PRS-tyyliset kisat.

Onkos tuosta Bergaran B14R-piekkarista mitään kokemuksia?
Terveisin,

HJu

saku_s-t

Prs tyyliseen ammuntaan ehdottomasti paksumpi piippuinen ja mieluusti vielä se pitempi -> cz457 varmint. Tällä balanssin suhteen huomattavasti parempi lähtö tilanne kuin esim t1x.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

metsienmies

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä videoita katsonut niin paljon meinaa noissa aics 22lr lipasvetoisissa piekkareissa olla syöttöhäiriöitä. Muuten bergara vaikuttaa helkkarin hyvältä ja tarkalta.

HJu

Lipashäiriöt 22:ssa on kyllä se vihoviimeinen juttu. Taidan ottaa CZ 457 Varmint LH:n  tarkempaan syyniin.
Terveisin,

HJu

Kzh

Minulla on CZ 457 Varmint LH. Minä olen tyytyväinen. Ostin samalla 17 HMR piipun jonka käynti on varsin hyvää 150m asti.

PQatPIT

Mulla on reilu vuoden verran ollut Sako P04R 22LR Varmint-piipulla ja Freyr-Devikin vaimentimella. Puutukkinen, ei herkistintä. Pelkkää hyvää sanottavaa toistaiseksi, ei vinosyöttöjä tai muuta ongelmaa.

Toimii asiallisesti 300m asti Lapuan SuperLongRangella, kasat noin 130mm suht tyynellä kelillä. Lapuan Midas+ ei ollut ollenkaan niin sopiva tuohon, ja muita en ole edes kokeillut.

Olisiko jollain jotain suositeltavaa paukkua mitä kokeilla?

HJu

SK Long Range Matchia kannattaa ainakin kokeilla.
Terveisin,

HJu

Patruuna

Ei pienoiskiväärin panoksia voi tuolla tavalla vertailla kun jokainen erä on erinlainen. Laadukkaimmissa tietysti laatu parempaa. Mutta pitää niissäkin oikea erä löytää jos haluaa parasta käyntiä. Perus SK paukuissa toinen rasia voi olla tosi hyvä, mutta kun ostat samoja eri erää niin täyttä kuraa. Paras kun ostaa kaupasta paremman pään panoksia yhden rasian kaikkia ja jos joku käy hyvin niin hakee kaupasta kaikki rasiat jotka ovat samaa erää. Sama homma kaikilla reunasytytteisillä.

HJu

Kyllä ne paremman pään patruunat käy yleensä melko hyvin erästä riippumatta. Tottakai jokin latauserä on sitten paras mutta ei se seuraavaksi paras mitään kaksinkertaisia kasoja ammu.

Halvemman pään (alle 10c/ptr) patruunoissa toki latauseräkohtainen hajonta sitten kasvaa.
Terveisin,

HJu

HJu

Tietenkin jollekin 15mm/5lks vs 16mm/5lks 50 metrillä voi olla ratkaiseva ero. Kasapiekkarikisojen ulkopuolella tuollaiset heitot tusina-aseilla eivät ole edes toistettavissa.
Terveisin,

HJu

Valkoselkätikka

Kysytään tässä ketjussa kun en viitti uutta alottaa. Oma piekkari tekee niin että kun patruunan syöttää pesään ja painaa kammen kiinni, ei panosta saa ulos ennenkuin se on tyhjäksi ammuttu. Jos lukon aukasee patruuna siis jää pesään. Vasta ammuttuna hylsy pakittaa lukon kynnen mukana. Kyseessä mach pesällinen antshun 64:nen. Saako tuon jotenkin patruunapesää hoonaamalla ratkaistua vai onko mach pesien ominaisuus