Kirjoittaja Aihe: teräsmaalien koko ja muoto  (Luettu 1789 kertaa)

hamiku

• *
teräsmaalien koko ja muoto
« : Syyskuu 14, 2018, 10:10 »
Mitä mieltä olette metallimaalien muodosta ja koosta?

Itse tykäistyn pyöreisiin metallimaaleihin jossa pieni levenne yläreunassa jossa reiät pulteille&kumiläpyskälle josta se roikkuu.

Jos saisitte vapaasti valita sen muoto ja koko niin mikä se olisi?

Onko esim. 5/10/15/25cm läpimitat hyvät? Vai pitäiskö ottaa huomioon yleisesti käytettyjä ampumaetäisyyksiä ja tehdä  X moa kokoisia maaleja?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Kotisivu ja kauppa: www.mildot.fi  /Instagram:mildot.fi
Facebook: Mildot Finland

BigDane

• *
Re: teräsmaalien koko ja muoto
« Vastaus #1 : Syyskuu 18, 2018, 05:04 »
8", 12" ja 16" eri etäisyyksille. Tämä siis mun mielipide!
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

Anttari

• Vieras
Vs: teräsmaalien koko ja muoto
« Vastaus #2 : Helmikuu 02, 2019, 18:54 »
Mitä muotoon tulee, niin tämän olen hyväksi havainnut. Voihan tuohon piirtää MOA-renkaan ja sovittaa ae:n vastaavasti. Tai päinvastoin.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2019, 19:16 kirjoittanut Anttari »

Koheltaja

• *
« Vastaus #3 : Helmikuu 03, 2019, 07:37 »
Tämän jutun https://finnaccuracy.com/blogs/fa-news/22lr-pitkien-matkojen-harjoituskivaari-miten-paras-hyoty-irti innoittamana tein piekkarille 1/4 SRA taulun, materiaalina peruspehmeä 4mm teräs joka kestää piekkarille pitkillä matkoilla riittävän hyvin. Jos kiinnostaa niin voin harkita tekeväni isomman kasan kerralla 4mm Hardoxista.

Kylätason ampuja

RK-75

• *
« Vastaus #4 : Helmikuu 03, 2019, 09:00 »
n 90 mm pultti läpi AV aseesta hommatuista hardox pelleistä. Roikutus ketjulla tai vaijerilla pultin päästä.  Aiheuttaa peltiin etukenon, joka ohjaa luotiroiskeet tehokkaasti alas.

Wetzlar

• *
« Vastaus #5 : Maaliskuu 21, 2020, 15:17 »
Tuossa yllä Koheltaja kirjoitti peruspehmeästä aineesta tehdystä maalista.
Itseäni kiinnostaisi tehdä vain piekkari ja 9mm pistooli käyttöön sopivia metallimaaleja. Ajattelin n. 5mm paksuista joko S235 tai S355 levystä tehtynä. Lienee toi S355 parempi, mutta kuinka paksua pitäisi olla. SRA:ssa esim. pistoolimetallitaulua ei saa ampua  alle 8m päässä. Sellaista kestävyyttä ajattelin,

Koheltaja

• *
« Vastaus #6 : Maaliskuu 21, 2020, 15:48 »
4-5mm paksu S355 riittää piekkarille, vasaroituu kaarevaksi ajan kanssa mutta vasaroi suoraksi tai ampuu vuoroin molemmille puolille. Mun testilätkä oli 4mm S235 ja kestää sekin ihan ok piekkarilla.

9mm kanssa on se ongelma, että vaikka muuten kestäisi, alkaa kokovaipoilla pikkuhiljaa kraateroitumaan ja ampuu vaipansirpaleet takaisin. Siihen en laittaisi muuta kun kovaa kulutusterästä.
Kylätason ampuja

Poikanen

• *
« Vastaus #7 : Huhtikuu 02, 2020, 13:40 »
Mulla tämmösiä neljässä eri koossa (15cm, 25cm, 35cm, 45cm). Tehty 12mm hardox 500 teräksestä. Telineet harjaterästä kiinnikkeillä, jotka on hitsattu mutterista ja kahdesta putkenpalasta.