Kirjoittaja Aihe: Zeiss conquest v4  (Luettu 7941 kertaa)

parhis

  • *
  • Viestejä: 59
Zeiss conquest v4
« : Elokuu 31, 2018, 11:04 »
Onko kokemuksia kyseisestä mallisarjasta?



Harkinnassa ollut 6-24 malli. Ei ole mikään ta-putki, muttei sellaiseen käyttöön ole tulossakaan. Lähinnä metsästyskäyttöön, optiikan laatu vaan kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

parhis

  • *
  • Viestejä: 59
Re: Zeiss conquest v4
« Vastaus #1 : Syyskuu 09, 2018, 15:19 »
Eikö kukaan ole ehtinyt tutustumaan putkeen, miten eroaa optiselta laadultaan esim Burriksen XTR verrattuna..?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »

JKu

  • *
  • Viestejä: 229
Re: Zeiss conquest v4
« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2018, 13:22 »
Ei ole verrokkin ollut Burrista mutta ihan kelpo putki tuntui olevan. Koottu kuulema Japanissa, mutta siitä ei ole tietoa onko samoja komponentteja kuin kuin muissa Zeiss putkissa. Ainakaan v6 sarjaan en saanut oikein valtavia eroja kun v4 putkea samalla kertaa silmäilin. Toki kummassakin putkessa oli eri suurennusalue ja objektiivi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum

parhis

  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Zeiss conquest v4
« Vastaus #3 : Tammikuu 31, 2019, 10:46 »
Itse itselleni vastaten, mikäli jotakuta muutakin kiinnostaa kyseinen putki.

Ostohetkellä vertailin kyseistä Zeissiä ainakin Burris XTR kakkosen kanssa ja vaikka putki taktisissa ominaisuuksissa häviääkin burrisille, ei optiikan laadusta ollut kahta puhetta. Pieni vilkaisu myyntiliikkeen pihalla talvihämärässä tiputti burriksen välittömästi pelistä.

Olen katsellut myös vastaavan luokan Vortexin ja Sightronin läpi, en tosin samalla kertaa jokaisesta joten ihan vertailukelpoinen ei ole. Mielestäni tuo V4 on kuvanlaadultaan vertaansa vailla TUOSSA hintaluokassa.

Myös paino oli ihan eri luokkaa, Zeissin eduksi.

Kuvanlaadusta senverran näin ensimmäisten ratakeikkojen jälkeen että ainakin .17hmr reiät näkyvät hyvin 100m radalla, sekä taulun mustalta, että valkoiselta alueelta lumista penkkaa vasten. Vaikka päivänvalo oli alkanut jo aavistuksen hiipuakin.

Sivusäätötorni on aavistuksen alkeellisempi, verrattuna ASV-korotorniin, joka onkin mielestäni mainio kapistus.

Valonsäätö toimii hyvin, ja jokaisen kirkkausasteen välissä on ns. Off-asento.

Sivuparallaksi on hieman jäykkä käyttää ainakin talvipakkasella. Itse olen tämän kanssa kuitenkin pärjännyt ja saanut säädettyä sen kummemmin ähräämättä, vaatii vaan määrätietoiset otteet.

branu

  • *
  • Viestejä: 145
Vs: Zeiss conquest v4
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2019, 14:49 »
Onkos tästä 6-24 mallista kertynyt lisäkokemuksia ?