Kirjoittaja Aihe: Tikka T1x  (Luettu 107781 kertaa)

Sharps

• *
Vs: Tikka T1x
« Vastaus #390 : Marraskuu 13, 2019, 16:05 »
Onko tuosta 20moa kiskosta haittaa lyhyillä matkoilla?

Koheltaja

• *
« Vastaus #391 : Marraskuu 13, 2019, 17:02 »
Ei ole. Quadissa 20moa kisko ja hyvin toimii Vortex DB Tacin kanssa.
Kylätason ampuja

metsienmies

• *
« Vastaus #392 : Marraskuu 13, 2019, 17:49 »
Onko tuosta 20moa kiskosta haittaa lyhyillä matkoilla?

Ei, itsellä 20moa kisko siirti korkeussuunnassa nollauksen melkein millilleen "optisen nollakohdan" kanssa.

Suomesta ei taida 20moa kiskoa löytyä, mutta briteistä tulee ja yhtä vaivattomasti kuin Suomesta tilaamalla. Suosittelen hommaamaan täys hammastetun kiskon kuten britannia rails kisko eikä osuman kiskoa, sillä puolihammastettuun kiskoon ei saa yksiosaisia kiikarinjalkoja kiinni jos lisäkallistusta sitä kautta haluaa myöhemmin lisätä.

saku_s-t

• *
« Vastaus #393 : Marraskuu 14, 2019, 10:29 »
Puoliksi off topicina: kannattaa harkita tuota kiikarin valintaa uudelleen. Kyseisessä putkessa on 6 mrad per kierros. Ei 10 eikä 5 vaan 6. Piekkarilla kuitenkin joutuu aika paljon ruuvailemaan ja voisin kuvitella että tuo 6 mrad per kierros tulee aiheuttamaan harmaita hiuksia vähänkään pidemmälle ampuessa.

En itse kyseistä putkea omista vaan pari falconin kiikaria (10mrad per kierros), joten joku vortexin omistaja varmaan kertoo mieluusti että tuleeko tuon kanssa toimeen.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Sharps

• *
« Vastaus #394 : Marraskuu 14, 2019, 15:40 »
Puoliksi off topicina: kannattaa harkita tuota kiikarin valintaa uudelleen. Kyseisessä putkessa on 6 mrad per kierros. Ei 10 eikä 5 vaan 6. Piekkarilla kuitenkin joutuu aika paljon ruuvailemaan ja voisin kuvitella että tuo 6 mrad per kierros tulee aiheuttamaan harmaita hiuksia vähänkään pidemmälle ampuessa.

En itse kyseistä putkea omista vaan pari falconin kiikaria (10mrad per kierros), joten joku vortexin omistaja varmaan kertoo mieluusti että tuleeko tuon kanssa toimeen.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Olit kirjottanut samaa tonne .22lr tähtäin (halpa mil-dot) aiheeseen. Vastasin sinne.

Sharps

• *
« Vastaus #395 : Joulukuu 11, 2019, 17:33 »
Noni nyt ois pyssy ja muut jutut. En löytänyt ohjekirjasta miten tuon saa vireestä pois.
Varmistan nyt vielä että toimiiko tämä tapa myös tikassa https://www.youtube.com/watch?v=ZUtzMikawns

H5N1

• *
« Vastaus #396 : Joulukuu 11, 2019, 20:23 »
Toimii.
<t></t>

Koheltaja

• *
« Vastaus #397 : Joulukuu 11, 2019, 20:28 »
Vireen voi myös poistaa ns. tyhjällä laukauksella kun pesässä ei ole patruunaa.
Kylätason ampuja

Sharps

• *
« Vastaus #398 : Joulukuu 11, 2019, 20:35 »
Vireen voi myös poistaa ns. tyhjällä laukauksella kun pesässä ei ole patruunaa.

Ohjekirjassa varoteltiin tyhjälaukauksista

Koheltaja

• *
« Vastaus #399 : Joulukuu 12, 2019, 06:01 »
Aina niistä varoitellaan, yhtään nykyaikaista asetta mulla ei ole mennyt rikki tyhjälaukauksista vuosien aikana. Quadin iskuri on hyvin samanlainen kun T1x:ssä ja tyhjälaukauksia naksuteltu paljon kylmäharjoittelussa. Ei ongelmia.
Kylätason ampuja

Tapiok

• *
« Vastaus #400 : Joulukuu 12, 2019, 07:46 »
Sakon P94S:n iskipiikki kyllä otti itseensä vaikka sillä ei erikoisesti edes tyhjäharjoiteltu. Alkoi tyssäytymään olakkeesta, mikä rajoittaa iskun pituutta. Lopulta sitä piti hioa ohuemmaksi ja nyt vaihdettiin uuteen iskupiikin vaihdon jälkeen.

Rugerista katkesi koko piikki aikoinaan.

metsienmies

• *
« Vastaus #401 : Joulukuu 12, 2019, 14:03 »
Etenkin reunasytytteisissä varoitellaan tyhjälaukauksista - nykyaikaisissakin aseissa. Tutulla on trg 22 katkennut pariin otteeseen nallipiikku vaikka käyttänyt snap cappeja. Itse en naksuttelisi asetta turhaan tyhjänä - kun vaihtoehtoisiakin vireyden purkamis tapoja on.

MOj

• *
« Vastaus #402 : Joulukuu 13, 2019, 17:39 »
Mä olen vuosien saatossa naksutellut kylmäharjoittelun yhteydessä TRG 22 ja TRG 42 satoja ellei tuhansia kertoja.
Koskaan ei mitään ole mennyt rikki.

metsienmies

• *
« Vastaus #403 : Joulukuu 13, 2019, 19:25 »
Mä olen vuosien saatossa naksutellut kylmäharjoittelun yhteydessä TRG 22 ja TRG 42 satoja ellei tuhansia kertoja.

Se ettei sulla mene rikki tarkoita etteikö muilla voi mennä. Kyseinen herra ottaa n. 20 tuhatta kuivalaukausta vuodessa, intohimoinen hirvikilpailija.

MOj

• *
« Vastaus #404 : Joulukuu 13, 2019, 20:07 »

Se ettei sulla mene rikki tarkoita etteikö muilla voi mennä. Kyseinen herra ottaa n. 20 tuhatta kuivalaukausta vuodessa, intohimoinen hirvikilpailija.

Kaikki vehkeet saa rikki niin halutessaan tai ajattelemattomuuttaan. Minähän kirjoitin että MINULLA ei ole tästä syystä aseet hajonneet, kai tuosta se kävi ilmi.

20 000 kylmää vuodessa on muuten keskimäärin n. 55 naksausta joka ikinen päivä... melko paljon.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2019, 20:09 kirjoittanut MOj »