Apua kiväärin hankintaan.

Aloittaja JK-, lokakuu 28, 2017, 14:35

« edellinen - seuraava »

FINZKI

Joo, TRG tekee:)

Mänty

Olen itse juuri laittamassa lupahakemusta vetämään, mitkä kaliiperit kannattaa laittaa hakemukseen? Ennestään löytyy Tikka T3 CTR .308 Win joka on tarkoitus pyhittää metsästyskäyttöön. En lataa itse patruunoita, joten tuo .308 vaikuttaa aika varmalta valinnalta.. metsästysseuralla kyllä on jotain välineitä jälleenlatamiseen.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

jsr85

6.5x47L ja 6.5x55

JR

<t></t>

M31

Lainaus käyttäjältä: Mänty post_id=87357 time=1512937562 user_id=5368
Olen itse juuri laittamassa lupahakemusta vetämään, mitkä kaliiperit kannattaa laittaa hakemukseen? Ennestään löytyy Tikka T3 CTR .308 Win joka on tarkoitus pyhittää metsästyskäyttöön. En lataa itse patruunoita, joten tuo .308 vaikuttaa aika varmalta valinnalta.. metsästysseuralla kyllä on jotain välineitä jälleenlatamiseen.

Mitäs pyssyllä pitäisi ampua? Osta ne latausvehkeet tai käytä seurasi välineitä niin saat nykyisestä Tikastasi kyllä enemmän irti.

jsr85

Lainaus käyttäjältä: M31

Mitäs pyssyllä pitäisi ampua? Osta ne latausvehkeet tai käytä seurasi välineitä niin saat nykyisestä Tikastasi kyllä enemmän irti.
+1

JR

<t></t>

HJu

Jps ei tiedä mitä on ostamassa/mitä kaupasta löytyy niin 308 Wim, 260 Rem, 6.5mm Creedmoor. 6.5x47 ja 6.5x55. Kaupan tarkkuuspatruunoilla pärjää helpoiten 308 Win ja 6.5x55:n kanssa joita myydään kaikkialla Suomesss.

Terveisin,

HJu

branu

Itse yritän panostaa yhteen kivääriin , tylsä Tikka T3 .308. Lähinnä panostuksella tarkoitan että haen siihen itselleni mahdollisimman hyvän kokoonpanon, lataukset eri käyttöön ja mikä mielestäni tärkeintä opettelen tuntemaan ja käyttämään asetta eri olosuhteissa , asennoissa jne.

Mänty

Lainaus käyttäjältä: M31 post_id=87362 time=1512965861 user_id=3939
Lainaus käyttäjältä: Mänty post_id=87357 time=1512937562 user_id=5368

Tarkoitus olisi siis hankkia kivääri erikseen radalle/tarkka-ammunnan harjoitteluun ettei tarvitsisi tuota hirvikivääriä käyttää siihen tarkoitukseen. Latausvehkeet voisi tosiaan hankkia. Miten .300WM tai .338LM kaliiperit, onko noissa mitään järkeä aloittelevalle harrastajalle?

Perkeleen_Luoma

Eipä oikein, ellei alvaariinsa pääse yli 1000m matkoille ampumaan.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

branu

Itse perustelen itselleni tuota yhden kiväärin taktiikka sillä ettei minulla ole mahdollisuutta ampua tarpeeksi , pitkistämatkoista puhumattakaan tarpeeksi oppiakseni tuntemaan asetta perinpohjin. Haluan myös harjoitella samalla aseella metsästystilanteita varten.

Mänty

Lainaus käyttäjältä: branu post_id=87370 time=1512976648 user_id=6441
Itse perustelen itselleni tuota yhden kiväärin taktiikka sillä ettei minulla ole mahdollisuutta ampua tarpeeksi , pitkistämatkoista puhumattakaan tarpeeksi oppiakseni tuntemaan asetta perinpohjin. Haluan myös harjoitella samalla aseella metsästystilanteita varten.

Onko sinulla eri kiikaritähtäin radalle ja metsälle kuitenkin? (jos on niin kohdistatko kiväärin aina ennen metsäreissua?).

jsr85

Torstai

JR

<t></t>

jthyttin

Jos aikoo ampua tehdaspaukkua, kannattaa tiedostaa että "halpa" 308 Scenar maksaa kolmatta euroa pala ja 6.5x55 Scenaria saa just reilulla 1.5 eurolla. Nämä Huvilan valikoimasta.

branu

Lainaus käyttäjältä: Mänty post_id=87371 time=1512977123 user_id=5368
Lainaus käyttäjältä: branu post_id=87370 time=1512976648 user_id=6441

Onko sinulla eri kiikaritähtäin radalle ja metsälle kuitenkin? (jos on niin kohdistatko kiväärin aina ennen metsäreissua?).

Minulla oli Vortexin PST 6-24 ja metsälle S&B 2.5-10x56 , pikajalat kummassakin ja kohdistukset kummassakin käytettävälle patruunalla . Luovuin tuosta PST:stä juuri ja ostin tilalle Zeissin V6 2-12x50 ASV :llä , tuolla mennään nyt radalla ja metsällä.  Tuo S&B palasi paikoilleen sinne mistä oli lainassakin eli eno-vainaan perintö .222 päälle.

Hazler

Lainaan hieman tätä lankaa, kun itsellä olisi periaatteessa vastaava kysymys hieman eri parametreillä.

Tarkoitus siis kiväärille, jolla voisi tulevaisuudessa kehittää TA-harrastusta eteenpäin, kun nykyään sitä on tullut aloiteltua .223 -kiväärillä. Mikähän mahtaisi olla fiksuin kaliiberivalinta, jos ampumamatkat pysyvät kuitenkin alle 1000m? En tarjoa itse edes kaliiberivaihtoehtoja, koska sitten saattaisin rajata jonkin hyvän vaihtoehdon pois.