Vortex

Aloittaja Pantteri, huhtikuu 17, 2006, 13:20

« edellinen - seuraava »

JL

Lainaus käyttäjältä: LSaVedeltiin joskus pumppuhaulikolla täyteisiä 25:n metrin radalla. Piti tähystää useamman kerran, kun en sitten meinannut millään uskoa, että sitä kykeni ampujan takaa havaitsemaan täyteisen lennon.  :lol:

kaksi kertaa on sattunut keli jolla näkee kiväärin luodit paljaalla silmällä.

vaatii kirkkaan auringonpaisteen takaa, ja tummahkon taustan jota vasten ammutaan

Luodit näkyvät lasersädemäisinä 'väläyksinä' 15-20 m piipun suulta.

Korruptio

Lainaus käyttäjältä: JLkaksi kertaa on sattunut keli jolla näkee kiväärin luodit paljaalla silmällä.

vaatii kirkkaan auringonpaisteen takaa, ja tummahkon taustan jota vasten ammutaan

Luodit näkyvät lasersädemäisinä 'väläyksinä' 15-20 m piipun suulta.

Jos pimeässä ampuu lampun kanssa niin luodit näkyy myös silloin satunnaisesti. Pistoolissa ja pistoolikarbiinissa tietty koko ajan kun ne kuulat vaeltaa sen verran verkkaista tahtia mutta kiväärin kanssa se on harvinaisempaa herkkua.

King-Kong

Viime viikonloppuna näin luodin lentoradan kun olin ampumassa 600 metrin "radalla". Luodin sain kiikariini noin 350m kohdalla mutta joka laukauksella en onnistunut luotia bongaamaan. Ammuin siis itse.

Aikasemmin tänä talvena 500m ammuttaessa kaveri onnistu näkemään lähes joka laukaukseni.

300m radalla kaverin ampuman luodin olen joskus onnistunut saamaan kiikariin. Noin 10-15cm tarkkuudella pystyin osuman sanomaan.

Käytössä ei ollut mikään huippu optiikkaa... Bushnell elite 10x40 ja 6-24x50.

askomiko

Yhdistelmä TAK-85 ja ampumamatka 800m-> on hauska yhdistelmä noiden pyörteiden osalta. "Hä, yläkulmillako ammut?"