Alotus pakkaus metälle ja radalle

Aloittaja mohkofantti, kesäkuu 26, 2017, 16:25

« edellinen - seuraava »

Perkeleen_Luoma

Hydrostaattinen shokki tai luodin kaatuminen riistan räjäyttää.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: mohkofantti post_id=84280 time=1501587068 user_id=7071Lähinnä nytten on enään että herkistemellä vaiko ilman ett, riittäkö sen jousen vaihto ja pysyykö liipasimen vastusta säätämään vaiko koneistolla mitenkä vaiko. Onko tuo herkistimellä fiksumpi hommata jos aikomus on metästää ja käydä radalla ?

Löysempi jousi. Silloin on aina samanlainen laukaisutuntuma tilanteesta riippumatta ja oheistoimintaa vähemmän. Aikoinaan on ollut herkistin enkä tykännyt siitä.
Kylätason ampuja

erilainen

Lainaus käyttäjältä: mohkofantti post_id=84280 time=1501587068 user_id=7071
kyllä itse alan kallistumaan tuohon Sakon Quard Rangen. Lähinnä nytten on enään että herkistemellä vaiko ilman ett, riittäkö sen jousen vaihto ja pysyykö liipasimen vastusta säätämään vaiko koneistolla mitenkä vaiko. Onko tuo herkistimellä fiksumpi hommata jos aikomus on metästää ja käydä radalla ?

ääni quadille.

itse en tosin omista quadia, vaan muutaman p94:n eri tukeilla joten niillä kokemuksilla huutelen. laukaisuun suosittelen vaihtamaan sen jousen ja unohtamaan herkistimen, saa riittävän herkän ja hyvän liipaisun ja vieläpä halvemmalla.

ja sitten vielä kiikarikauppaan mars!
kitchen table dremel gunsmith

Ile__

Mulla on ollu P94S Range herkistinlaukaisukoneistolla, samoin T3 Tikkoja useammanlaisia herkistinlaukaisukoneistoilla ja onhan niissä oma viehätyksensä, mutta en sanoisi että sen rahan edestä mitä ne maksaa. Ennemmin ostaisin vakiokoneistolla ja sitten tarpeen vaatiessa se jousi koneistoon tai vaikka koko Jardin laukaisukoneisto.

Nykyään mulla on Tikoissa vakiokoneistot vakio jousilla. Kevyt jousikin on kaapissa jos joskus alkaa siltä tuntumaan niin vaihtaa sen, mutta tuo T3/Quad laukaisu on vakionakin niin hyvä ettei sitä paljoa paremmaksi pysty tekemään. Vähän kylläkin mutta se on todella vähän se viimenen parantelu.

Eli neuvoisin ostamaan sen ihan vakiokoneistolla.

mohkofantti

niin kyllähän koko vaippa luodilla .308/.338 varmaan ihan pätevä veheje on kyllä lintu metälle. Mutta latvalinnustukseen meillä päin ei kyllä uskalla käyttää mitään ns oikeeta kiväriä, kun matkat on mitä on. Plus kulut on isommat kun tällä wmr:llä ja miks ihmeessä nautisin rekyylistäkään jos sen voin poisulkea ja ammunta melun ?

siiten viellä miksi ostasin jonkiin ar-15 kun lainsäädäntö on mitä on metästys käytössä niin siinä kun sähellät sopivien lippaiten kanssa niin ei lipaalinen pulttilukkonen. Olekaan hullumpi valinta... Jah siiten viellä jos sama tukki ja liipasin koneisto on siiten t3 Tikka Sporster:ssa niin siiten on helppo ostaa isompaan riistaan siiten sellainen jos tuntee tarvitsevansa sitä ?

ihan Offtopikkina: itse harrastan ruiskulla maalausta ja itselläni on noita Devilbissin ruiskuja lakka ja maali että pohjamaali ruiskuna kaikki on I pro sarjaa eli vanhempaa pro:ta niin kaikissa ruiskuissa on sama runko ja samalla tavalla toimivat säädöt on ainakiin tältä osin helpompi työskennellä jos olisi eri ruiskuja käytössä niin samaa ajattelen myös Kiväreissä... Eli jos on Sakon Quard Range ja se käy omaan kätöseen hyvin ja opetelee sillä ampumaan niin ei ole siiten iso harppaus hommata siiten sitä Tikan t3 Sporteria  jos halajaa kaatamaan sorkka eläimiä esim ? eikös tai ampumaan esim 500-1500m tarkuutta ? tämän mopon siasta ? ;)

Perkeleen_Luoma

No ilman muuta puolarista on turha maksaa, jos ei sen ominaisuuksia tarvitse tai halaja. Samalla rahalla saa kaikin puolin paremman pultin, eikä jää kuin tulen nopeudesta jälkeen. Sillä ei taas metsästyskiväärissä juuri merkitystä ole.

Itseltä quad range löytyy ja on oikein soiva peli.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

erilainen

Lainaus käyttäjältä: mohkofantti post_id=84292 time=1501611370 user_id=7071
... Eli jos on Sakon Quard Range ja se käy omaan kätöseen hyvin ja opetelee sillä ampumaan niin ei ole siiten iso harppaus hommata siiten sitä Tikan t3 Sporteria

uskallan väittää että se käy käteesi tosi hyvin, paitsi jos olet vasuri. sen on tuon rangen huonopuoli että oikea kätisyys only. jokainen jonka nähnyt ja kuullut kokeilevan/ampuvan noita, kehuvat hyvää muotoa ja tuntumaa.
kitchen table dremel gunsmith

JTa

Mohkofantti: sama kahva eri ruisku onnistuu helpoiten AR-15:lla. Mulla on arskalle lintu-upperi ja pari hirvi-upperia. Sama loweri kävisi kaikille, mutta lakiteknisistä syistä johtuen en voi niin tehdä. (Muumi vs. Kivääri)

Vasurina itse olen päätynyt omissa pössyköissä pelkkiin puolareihin.

Edit: unohtui mainita että myös .22lr upperi löytyy samalle alustalle. Aloitus alustaa kokonaiselle aseelle kal. .223rem laatuvärkkinä (LE Colt m4!)  löytys 1400 egellä. Arskojen hyvä puoli muiden lisäksi on että saman kiikarin saa helposti siirrettyä upperista toiseen kun siihen laittaa laadukkaan QD-jalan. Yleensä kiikarista ei tarvi kuin koroa säätää vaikka sitä heittelee upperista toiseen.

Edit2: kun kohteena oleva riista on näemmä pienriista voittoista, rusakot varsinkin, niin voittajan valinta on AR-konstruktion ase kaliberissa .223rem. Sama ase toimii sitten radallakin. Lippaita on helppo muokata metsästyslaillisiksi eivätkä maksa paljoa.

mohkofantti

Kyllä olen oikee kätinen. Ja oikea silmäinen ;)

ar-15 ois ihan varmaan pätevä metsästys käytössä jos ei ois tuollaisia tyhmiä 2 paukun sääntöjä normi lippaat jos sais olla niih ihan okei... Kun kuiteskiin ensimmäisen kun olet ampunut panoksen niin kyllä ylensä lähteevät pois poikeen siltä paikalta. Arskassa tosiaan toi moduläärinen rakenne on hyvästä.

Taitapi olla että meidän familyssä siiten jos haulikkoa hommataan, niin reimarin 870 ja siihen siiten Mesa Tactikal ar-15 teleskooppi perä rekylin vaimeintimella. sekiin ett kun ole puolari niin saa enemmän kuin 2 paukkua putkeen. Kun mamma on pienempi kuin minä niin pärätään siiten sillä yhellä hauliruiskullla Että tässäkin asiassa on hyvät direktiivit pilanneet puolarit eihän se toki ole aseitten vika tämä homma vaan vallitsevan lain.

tässä kanssa se asia että itse olen oikea kätinen ja silmäinen kun emäntä on taas oikea kätinen mutta vasen silmäinen niin se voi ampua vasemalta kun minä oikeelta,  tässä hommassa Arskan perä pistooli kahvalla on varmaan ihan pätevä.

plus miten toimii subsonic panokset puolautomaatisissa reunasytytteisissä aseissa ett onko urbaani legenda että tulee nillä syöttö häiriötä kun ei tule tarpeeksi kaasuja toimittamaan koneistoa poistamaan hylsyä ?

Ile__

Ei ainakaan ilman säätötoimenpiteitä toimi subsonicit puolarissa, mutta eipä niitä ole 22wmr:ään tarjollakaan.

HJu

On winsulla.subsoninen lataus 22 wmr:ään olemassa.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

mohkofantti

Mutta onkos, tuohon Quard Rangeen fiksuja kiikarin kiinitys jalkoja pika lukolla...

- Järki hintasia

- 30mm putkelle ?

saakos tuohon Rangeen mitenkä kiskoa kiinni ihan siihen selkään ilman että käyttää asetta jyrsimessä ?

M31

Lainaus käyttäjältä: mohkofantti post_id=84435 time=1501961381 user_id=7071
Mutta onkos, tuohon Quard Rangeen fiksuja kiikarin kiinitys jalkoja pika lukolla...

- Järki hintasia

- 30mm putkelle ?

saakos tuohon Rangeen mitenkä kiskoa kiinni ihan siihen selkään ilman että käyttää asetta jyrsimessä ?

OPTILOCK™ QUICK RELEASE-jalat tai picatinny-kisko+mieleiset jalat esimerkiksi

Koheltaja

Quadiin löytyy parilta valmistajalta valmista kiskoa, oman tilasin jenkeistä, olisko ollut tuolta https://kinneysshootingsupply.com/products/dip-dp-17009-sako-quad-picatinny-adapter-rail-0-moa">https://kinneysshootingsupply.com/produ ... rail-0-moa">https://kinneysshootingsupply.com/products/dip-dp-17009-sako-quad-picatinny-adapter-rail-0-moa

Kisko kiristetään paikalleen ruuveilla mutta mä päädyin liimaamiseen koska en luottanut ruuvikiristykseen ja ruuveilla kisko meni hieman vinoon, liimauksella kisko on "yhtä puuta" lukkokehyksen kanssa.
Kylätason ampuja

JonnyMo

Millä metodilla liimasit suoraan? Ja todensit että myös on? Ei ruuveja ollenkaan? Momenttiin vääntämällä luulisi saavan suoraan? Plus tietysti liimaa väliin. Itse käytin horojenkalocktitea ja momenttiväännintä.

Itsellä tuon firman 20 moa picatinny, mutta käynti vähän vaeltelee, petauskin puuttuu (miehestä), joten muuttujia on.
[url="http://hikipedia.info/wiki/Wikileon-ko"]http://hikipedia.info/wiki/Wikileon-ko[/url]