Saimaa Still vaimentimet ja piippukoristeet

Aloittaja lämi, kesäkuu 12, 2016, 10:20

« edellinen - seuraava »

HJu

Minun mielestä on hyvä että tuotteet kehittyvät asialaspalautteen pohjalta.

Sitten on firmoja jotka myy samaa kamaa 20v ilman mitään kehitystä. Tällainen on esim BR-Tuotteen vaimentimet. Ihan ok tuote mutta kilpailijat menneet ohi jo vuosia sitten oli mittarina sitten koko, vaimennusteho tai paino.

Noi QD-vaimentimet oli kehitetty alunperin ränttätänttäpysssyihin joissa joku 0,2-0,5 MOAn osumapisteen siirtyminen ei viranomaistilaajia kiinnosta pätkääkään kun käyttöetäisyydet ovat 5-50m ja tulimuotona burstit.

Nyt seuraava malli on parempi kuin edellinen uuden käyttäjäryhmän palautteen pohjalta.

Vähän sama kuin kritisoisi autonvalmistajia siitä että tekevät uudempia ja parempia autoja.
Terveisin,

HJu

Tuulos

Tässä kannattaa muistaa myös se että äänenvaimennin ei itsekseen kiertynyt ilman lukitustakaan. Osumapisteeseen vaimentimen asento tosin vaikutti joten käsittääkseni sen takia tämä lukitus tulikin että käyttäjä itse voi etsiä parhaan asennon vaimentimelle ja sitten säätää lukituksen niin että vaimennin on helppo laittaa takaisin siihen "oikeaan" asentoon.

Näin ainakin Toimareiden puolelta luettua ymmärsin.

FINZKI

Lainaus käyttäjältä: HJuMinun mielestä on hyvä että tuotteet kehittyvät asialaspalautteen pohjalta.

Sitten on firmoja jotka myy samaa kamaa 20v ilman mitään kehitystä. Tällainen on esim BR-Tuotteen vaimentimet. Ihan ok tuote mutta kilpailijat menneet ohi jo vuosia sitten oli mittarina sitten koko, vaimennusteho tai paino.

Noi QD-vaimentimet oli kehitetty alunperin ränttätänttäpysssyihin joissa joku 0,2-0,5 MOAn osumapisteen siirtyminen ei viranomaistilaajia kiinnosta pätkääkään kun käyttöetäisyydet ovat 5-50m ja tulimuotona burstit.

Nyt seuraava malli on parempi kuin edellinen uuden käyttäjäryhmän palautteen pohjalta.

Vähän sama kuin kritisoisi autonvalmistajia siitä että tekevät uudempia ja parempia autoja.

BR onkin miehille jotka kulkevat omia katujaan  8)

Eli jahtijakt miehille, kumpikin kuolee sukupuuttoon.

parhis

Älä ole niin jyrkkä, täällä jahtijakt mies jolla saimaa arskan nokalla :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

MMä

Olisipa kiva nähdä listaus SS:n vaimentimet valinnaista VIRANOMAISasiakkaista. Itse kun en tiedä yhtään....

fizgen

Tuotekehitys ja puolivalmiin tuotteen myynti on kaks eri asiaa.

Turha tulla vinkumaan että autot sitä ja tätä jos selvästi tuodaan keskeneräinen tuote myyntiin ja odotetaan että asiakkaat kertoo mikä mättää.

Lsalle: Määrittele täydellinen. Mulla ainakin useimmat hankinnat on hoitanut sen hommansa jota varten ne on hankittu suoraan paketista.
Huono päivä radalla on aina parempi kuin hyvä päivä töissä

HJu

Näytäpä minulle jonkun kilpailijan QD-vaimennin kiväärikalipereille jossa on myös säädettävä osumapiste.
Terveisin,

HJu

MikaS

Katsotaan millainen toteutus on. Juutuubista katsottuna on kyllä sairaan nopea kiinnittää ja tuo kiertomahdollisuus tuo testaajalle yhden testauskohteen lisää.

LSa

Lainaus käyttäjältä: fizgenMäärittele täydellinen.

Jokin, josta puuttuu kehityskohteet?

Kokemukseni on täysin olematon noista Saimaa Still -tuotteista. Käytän Ase Utran vaimenninta ja se pelaa vallan erinomaisesti.

Havaintojeni mukaan vaimentimen kanssa osumapiste ja kasan koko muuttuvat, kierteellä kiinnitettävä on välillä järkevä tarkistaa, että on edelleen kunnolla kiinni, vaimennin lämpenee sen läpi ammuttaessa, ja samalla vaimentimen sisälle kertyy karstaa.

Luonnollisia ominaisuuksia, mikään näistä ei tullut yllätyksenä.

fizgen

Hjulle: En ymmärrä kommenttiasi, miten säädettävä osumapiste liittyy siihen että tuodaan keskeneräinen tuote markkinoille ja odotetaan käyttäjien tekevän testauksen???

Mulla ainakin osumapisteen säätö tapahtuu tähtäimistä.

HJu

Voisitko tarkentaa miten keskustelussa oleva tuote on tai on ollut keskeneräinen.

Säädettåvä osumapiste vaimentimessa mahdollistaa vaimentimen säätämisen niin että aseen osumapiste ei muutu kun vaimentimen kiinnittää paikalleen. Helpottaa ampumista kun osumapiste pysyy samana oli vaimennin kiinni tai irti.

Sinänsä aivan sama minulle. Itse en osta tuotteita joihin syystä tai toisesta en usko. En osta ja se on siinä.
Terveisin,

HJu

fizgen

Hjulle: Luulin et koko ketju on syntynyt siitä et ko tuote ei toimi niin kuin speksattu ja sitten kysellään käyttäjien parannus ehdotuksia.

Oman varsin vaatimattoman kokemuksen perusteella osumapiste muuttuu AINA kun ruuvaat pöntön kangen päähän, tämä toki vain 222,223,308,30-06,300blk,338lm,9,3x62 kokemuksella..

300blkssa on muuten SStill qd 762-a pönttö joka tulee kiinni ko firman suujarruun ja osumapiste muuttuu joka kerta kun sen kiinnittää. Säädöt tapahtuu edelleen tähtäimistä.

HJu

Säädöt tapahtuu sinun tapauksessa tähtäimistä koska se uusi malli tulee vasta tuotantoon. Sitten ei alkusäätöjen jälkeen tarvitse tehdä tähtäimiin "äänenvaimenninsäätöjä" enää erikseen. Jos se säätö toimii suunnitellusti.

Ketjussa ainoa selvä vika vaimennin&jarrukombossa on ollut alimittainen qd-kiinnityspiste joka on vaihdettu ilmeisesti maksutta oikean mittaiseen. Mielestäni asiallista toimintaa kun virhe on tapahtunut.

Hienoahan olisi jos virheitä ei tapahtuisi. Ihmiset nyt kuitenkin tekevät virheitä. Niiden korjaamisessa erottuvat huonot ja hyvät firmat.
Terveisin,

HJu

SO

Osumapisteen muutos esim.BLKssa ei tule pelkästään vaimentimesta vaan myös patruunasta. Erityisesti korostuu aliäänipatruunoilla ja ensimmäisellä laukauksella. Lähtökohtaisesti vaimentimen pitää käydä aina samaan paikkaan kun sen irroittaa ja kiinnittää, muuten kiinnitys ei ole toimiva. Yleisesti jos vaimentimen/aseen/patruunan osumapisteen muutos on alle moa/100m niin ollaan ihan hyvällä mallilla. Nykymuoti on pitää vaimennin kiinni koko ajan joten korjauksia ei tarvita. QD lähinnä varmistaa vaimentimen kiinnipysymisen eikä sitä että ruuvaillaan edestakas.

Sen vuoksi vaimentimetkin on kehittynyt kun halutaan isompia laukausmääriä.

VeeJii

Onko jollain tietoa että onko ko. puulaaki enää edes pystyssä?
Kaikki sähköpostiosoitteet herjaa failuree että laatikko täynnä, ei voi toimittaa..
Ei vaikuta hyvältä..

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla