CSASS = Compact Semi-Automatic Sniper System

Aloittaja er, heinäkuu 28, 2015, 00:35

« edellinen - seuraava »

Riksa

Omalla hankintalistalla on SIG716 DMR G2. Sopii suureen osaan toiveistasi. Sitä tosin ei saa Suomesta, mihin liittyen koitetaan etsiä tietä tuoda sellainen Jenkeistä Suomeen. PMAG lippaat sopii ja painoa on vähemmän kuin H&K:lla. Samaten laukaisu pitäisi olla parempi ja säätökaasut löytyy vakiona.

petri r

Lainaus käyttäjältä: AJJVAihe sivuaa omia mietteitä hyvin läheisesti.  Olen miettinyt että laittaisin .223 arn myyntiin ja rahoitraisin tällä 308 ar. Mikä on tällähetkellä järkevin vaihtoehto, kun käyttötarkoitus on palvelusammunnat, hirvi pitäisi kaatua, teereenkin osua ja kiikarilla vielä jantterin kaatua sinne 600-800 metrin hujakoille. Eli aika likelle mitä us army vaatii uudelta kivääriltään. ;)  itse olen ajatellut että piipun tulisi olla vähintään 18"  ja pmag lippaat pitäisi käydä. Onko minulla muita vaihtoehtoja, kuin suorakaasuiset? Onko mäntä koneissa freefloat tuubia?

Rakennat siihen AR-15 aseeseen 6.5mm Grendelin yläkerran. Ison pottunuijakiikarin ja 20" piipun kanssa painaa n. 5kg. Lähtöjä saat hyvän BC:n  8g kuulalle n. 800m/s, jolla menee ylisoonisena kilsaan asti. Kokonaismitta n. metrin verran, teleperällä vähemmän. Kun pistää upperin (n. 70cm/n. 3kg) reppuun ja pidät arskan kainalossa...niin sulla on "TA-ase" ja  perustaisteluase molemmat kannossa yhteispainoltaan n. 7kg setissä (ja tietenkin sen 223 upperin voi rakentaa aika kevyeksi/lyhyeksi, kun sillä ei tarvitse yrittää ampua kovin kauas). Hirvihommat joutunee unohtamaan, tai ehkä nippa nappa sen saa hirvilailliseksi (vaikkakin ilman hirvijouleja sillä saa varmasti hirven hengettömäksi sopivalla luodilla ja huolellisella osumapisteen valinnalla).

Otso Lovikka

Pikainen googlettelu toi ilmi että ainakin seuraavilta LWRC:n lisäksi voi odottaa CSASS speksin aseita.

FN MK20 CSR

Remington CSASS

Sig CSASS

Aika vähän julkisuudessa ollut mitään tarkempia tietoja, ilmeisesti Remington asettuu 2,5k$ hinnallaan edullisimpaan luokkaan. Itellä ois tarkoitus katella hyvä .308 puolimoottori ta-touhuihin, hinta vaan asettaa tiettyjä rajoitteita.

Yksi erittäin kiinnostava vaihtoehto ois vastikään julkaistu Daniel Defensen DD5v1. Ko. kivääristä ei ole vielä kaiken kattavia testejä netissä mutta oletettavasti kykenee 1moan tai parempaan tarkkuuteen. Speksit vaikuttaisi olevan kohdallaan ja painoakin mukavasti alle 4kg tyhjänä.

Mielenkiintoisia aikoja eletään, täytynee ootella ensin noille CSASS kivääreille hinnat ja arvostelut :)

jp76

http://www.thefirearmblog.com/blog/2016/04/01/breaking-hk-wins-csass-competition-g28e/">//http://www.thefirearmblog.com/blog/2016/04/01/breaking-hk-wins-csass-competition-g28e/

Taitaa ihan hieman poiketa alkuperäisistä vaatimuksista.

HJu

HK G28E voitti M110 seuraajan valinnan.

Niin no olihan se tuossa toisessa viestissä :-)
Terveisin,

HJu