Kenelläkään kokemusta vaihtopiippuisen teettämisestä?

Aloittaja JpL, joulukuu 11, 2005, 15:32

« edellinen - seuraava »

JpL

Moro kaikki.

Onko kenelläkään kokemusta / mitään tietoa, voiko Tikka M55 aktioon tehdä ratkaisun, jossa käytössä on kaksi eri kaliiperin piippua, ja jotka olisivat kotikonstein vaihdettavissa vai meneekö auttamatta asesepän vaihdettavaksi aina?

Mulla olisi Tikka M55 .22-250 rem, johon haluaisin .308 Win vaihtopiipun.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

jartsu

Toimii ihan kotona kunhan sanot sepälle että jättää piipun kiristämättä, joten sitten kun tarviit niin senkun kierrät irti ja toinen paikalle.

Mulla on näitä ollu jo monta vuotta.

Kun nyt teetätät sen 308(kirotun)niin teetätä se vaikka lotharin putkella ja hieman tukevammaksi kuin pelkkä vesijohto putki.

potilas

onko kellään tietoa miten lupa-asiat hoidetaan kyseisessä tapauksessa? oon ite aatellu samaa asiaa mutta toisin päin..???
osuma se on reunakymppikin...

jartsu

Haluutko siis M55 sportteri 22-250 piipulla.

Nyt lähtee ja lujaa ja lothar putkella.(suuria tulossa)

potilas

tikan m55 sportteri on (kirotulla) .308:n piipulla ja vaimentimella a`la merikarvia.on myös sakolainen kokotukillinen 22-250 kivääri, mutta optiikkojen hintojen takia vaihtopiippu ois kiva. millanen lupa siihen mahtaa tarvita hakee?
osuma se on reunakymppikin...

JpL

Ilmeisesti se menee kahteen eri lupaan. En enää ollenkaan muista, miten mulla oli, kun oli Valmetin 412 S ja siinä useampi vaihtopiippu.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

HJu

Jos aseen kaliperimuutoksesta ei tule PYSYVÄ vaan aseesta tulee vaihtoppiipuinen niin haetaan poliisilta luvat vain vaihtopiippuun kaliperi "se-ja-se".

Kannattaa kuitenkin kysyä omalta poliisilaitokselta koska tulkintoja aiheesta on paljon.
Terveisin,

HJu