TA-kurssi jos ei omaa asetta vielä?

Aloittaja sreimavuo, helmikuu 23, 2015, 09:43

« edellinen - seuraava »

sreimavuo

Moi!

Olen uusi TA-killan toiminnassa (ja ylipäätään reservin toiminnassa aktivoitunut vasta vuoden alusta), intistä on kuitenkin jonkun verran aikaa jo ja nyt olisi hakusessa kursseja millä saisin osaamista päivitettyä ja kerrattua.

Intissä sain tarkka-ampuja-aliupseerin koulutuksen eli perustaa on TA-toiminnasta olemassa. Sotilaan perustaitojen kertaus on jo hoidossa MPK:n kurssitarjonnan (pistooli ja RK-käsittely, yms) ja MAAKK-perusteet-kertausharjoitusten kautta.

Heti kun Santahaminan 300m vuorot alkavat niin killan lainakiväärillä ehkä pääsisi ampumaan siellä?

Millä muilla tavoin kannattaisi perehtyä TA-toimintaan? Järjestetäänkö TA 1 -kurssia myös niille joilla ei ole omaa asetta? Onko se oikea paikka aloittaa tässä tilanteessa?
<t></t>

JKr

Peruskurssille otetaan killan kivääri + muita lainavehkeitä. Pistä mulle vielä spostia asiasta, t: jarkko.kroger@gmail.com
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

Nusse

Moikka,

minäkin olen samassa tilanteessa. Omaa asetta ei ole(rahat riittää tällä hetkellä vain patruunoihin :( ), mutta tuo TA peruskurssi kiinnostaisi. Olisiko killalla minullekkin mahdollisesti laina-asetta?

JoPo

Killan kalustoon kuuluu tällä hetkellä ainoastaan yksi kivääri  :roll:

http://takilta.fi/index.php/kalusto">http://takilta.fi/index.php/kalusto
t:-jopo
mailto: sihteeri@takilta.fi

Nusse

Ok, miten paljon kurssilla ammutaan/istutaan luokassa? Onko hyötyä tulla mukaan ja toimia vaikkapa tähystäjänä?

HJu

Mukaan vaan. TA-kurssit ovat enimmäkseen muuta kuin ammuntaa.
Terveisin,

HJu

Nusse

Hyvä homma, eikun mietin tossa kun lukee "esittelyssä" että pitää olla oma ase ja omat varusteet. Kurssin voi kuitenkin käydä ilman asetta?

JoPo

Lainaus käyttäjältä: "JKr"Peruskurssille otetaan killan kivääri + muita lainavehkeitä.

Etköhän säkin Nusse pääse tolla räiskimään  :lol:
t:-jopo
mailto: sihteeri@takilta.fi