BARRETT, myykö joku?

Aloittaja pyrjovuo, helmikuu 20, 2009, 09:58

« edellinen - seuraava »

HJu

Sako TRG-42:sta myy Suomessa käytännössä jokainen aseliike tilaustavarana. Hyllystä löytynee harvemmalta joten puhelin käteen.
Terveisin,

HJu

JL

Lainaus käyttäjältä: Giant
Lainaus käyttäjältä: Finnfire
Lainaus käyttäjältä: pyrjovuoAsiaa. Onhan PV:llä niitä käsittääkseni kuitenkin, eli ilm me muut ollaan mahd terroristejä.

Minun käsitykseni mukaan taasen joskus on ollut M82:sta, mutta jossain vaiheessa ko. kivääri hylättiin PV:n valikoimasta. Syynä oli muistaakseni kaliiperi, joka on kallis ammuttava ja TRG:llä ja .338:lla pärjää, toisena syynä muistaakseni jo olemassaolevat t-kiväärit Dragunov, TKIV 85 ja TKIV 2000. Mitään varmuutta näille ei ole, mutta jonkinmoista mutua kylläkin.

V.97 itse varusmiespalveluksessa olleena yksikköni T-ampujat koulutettiin 85, TRG ja Barret cal.50BMG ampujiksi.

Barretista pitkillä metsäreissuilla jampat eivät kauhiasti tykänneet kiitettävän painon johdosta.

eräs jenkki, irakin veteraani sanoi samaa-ta -kollegat joilla M82 oli, pitivät hirveää  rutinaa ja valitusta aseen  painosta ja koosta.

kun eka 'keikka' oli takana, ei kukaan enää valittanut. Morsianta puunattiin huolella ja kehuttiin estoitta, sen verta oli käytännön suorituskyky vakuuttanut

JPa

Lainaus käyttäjältä: GiantV.97 itse varusmiespalveluksessa olleena yksikköni T-ampujat koulutettiin 85, TRG ja Barret cal.50BMG ampujiksi.

Barretista pitkillä metsäreissuilla jampat eivät kauhiasti tykänneet kiitettävän painon johdosta.

Pakollinen tyhmä kysymys tähänkin ketjuun: Jos olet ollut palveluksessa -97 niin miten yksikkösi varusmiehille on voitu kouluttaa kalustoa joka on otettu käyttöön vasta myöhemmin?? Puolustusvoimien kalustolistalla kun kyseiset aseet on merkitty TRG= 8,6 TKIV 2000 ja Barret= 12,7 TKIV 2000..  :think:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

JKr

Mallimerkintä, mallimerkintä.
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

er

Tiedän itse useita jotka ovat saaneet Barretille koulutussta jo niinkin varhain kuin 1994-1996. Nuo varhaisen pään Barret koulutetut löytyvät järkijään LJK:n ja PorPR:ssä varumiespalvelun suorittaneista. Käytännössä ase on ollut testikäytössä tuolloin.
Train hard--->Fight easy

HJu

Trg-42 ei ollut tuolloin edes olemassa. Trg-41 oli mutta se ei ollut jakotavaraa eikä varsinkaan Pvn speksaamaa Zeissiä joka tuli kuvioihin joskus 2001-2002.
Terveisin,

HJu

Giant

Lainaus käyttäjältä: JPa
Lainaus käyttäjältä: GiantV.97 itse varusmiespalveluksessa olleena yksikköni T-ampujat koulutettiin 85, TRG ja Barret cal.50BMG ampujiksi.

Pakollinen tyhmä kysymys tähänkin ketjuun: Jos olet ollut palveluksessa -97 niin miten yksikkösi varusmiehille on voitu kouluttaa kalustoa joka on otettu käyttöön vasta myöhemmin?? Puolustusvoimien kalustolistalla kun kyseiset aseet on merkitty TRG= 8,6 TKIV 2000 ja Barret= 12,7 TKIV 2000..  :think:

-J-

Onpas jäänyt näköjään vastaamatta. Mutta parempi myöhään jne...

Eli nuo aseet olivat tuolloin testikäytössä PorPr:ssä. Ja Kosovossa 99-00 näin ainakin toisen käytössä. En nyt muista oliko se TRG vai Barret.

psk123

Barretteja oli LJK:ssa jo 1994