Minua on kusetettu!

Aloittaja gogetter, lokakuu 08, 2009, 16:41

« edellinen - seuraava »

gogetter

Tällainen hassu juttu pääsi tapahtumaan.

Ostin reilu vuosi sitten tämän foorumin kautta 300kpl 7,62x53R hylsyjä.

Myyjä ilmoitti ne olevan pääasiassa Sakon ja Lapuan,mutta kaikkien piti olla uudelleen ladattavissa.

Oma virheeni oli se,että sokeasti luotin ko.myyjään koska hän mainosti olleensa perustamassa TA-kiltaa.  

Koska sillä hetkellä minulla ei ollut tarvetta

hylsylle,pistin laatikon avaamattomana kaapin perälle,SE oli tyhmästi tehty,enkä vieläkään ymmärrä,miksi en avannut pakettia,ehkä vain luotan ammunnan harrastajiin liikaa.Sitten unohdin koko laatikon

kunnes vanhat hylsyt tulivat tiensä päähän,otin tuon laatikon ja katsoin hylsyjä,joista

n.120 kpl oli Sakoa ja Lapuaa,loput Barnaulin teräs hylsyjä,sekä vanhoja sotasaalis hylsyjä,eli roskis kamaa.

Ensin mietin,että kehtaanko myöntää tällaista tapahtuneen,mutta olen ollut siinä uskossa,että tämän alan harrastajat

ovat rehtiä ja reilua porukkaa,niin halusinkin vain tuoda esille,että näin ei suinkaan ole.

En myöskään yleistä,onneksi suurin osa on rehtiä porukkaa.

Tosin,uskon,että vaikka olisin avannut heti sen laatikon ja todennut kusetuksen,niin myyjä tuskin olisi

enää vastannut puhelimeen,koska jos myy 200 kpl latauskelvottomia hylsyjä,tekee sen tietoisesti,

eikä ole aikomustakaan vastata teoistaan.

Asiahan on jo vanhentunut ja saan syyttää vain omaa naiviuttani,kun luulin,ettei

tällaisella foorumilla kukaan yritä kusettaa.

HJu

Oletko ollut myyjään yhteydessä? Näissä piireissä kusetus ei vanhene joten kannattaa ottaa yhteyttä. Henkilö saattaa haluta oikaista asian.
Terveisin,

HJu

MSa

Samaa mieltä, ole yhteydessä suoraan myyjään.
[url=https]

Klpro

Joteskin jossain huutonetissä tuollaisen ymmärtäisi, mutta täällä ei..
Tasco on parempi mitä kolmenollakasi.

Hetu82

Saattaa maiharin naru pian roikkua postilaatikon vieres  :lol:  :clap:

SO

Luulen että kun otat yhteyttä myyjään ja kerrot asian niin asia hoituu parhaiten. Tämän vuoksi myyntipalstalla on myös säännöt joiden avulla myytävistä tuotteista jää "jälki" mikäli myyjä noudattaa sääntöjä eikä deletoi omia viestejä.

1. Myydään/Ostetaan palstalla ilmoittaminen on ilmaista yksityisille, yritykset voivat ilmoittaa maksua vastaan, 20e/ilmoitus killan tilille. Maksettu ilmoitus on voimassa 1 kk.

2. Myyntihinta ja omat yhteystiedot on laitettava näkyviin, muutoin poistetaan ilmoitus.

3. 1kk nostokielto ellei myytävään tavaraan tule muutoksia. (nosto = uudella viestillä ensimmäiseksi siirtäminen)

4. Vain rehellistä kauppaa, koskee molempia osapuolia.

5. Ilmoituksien asiaton ja liittymätön kommentointi on kielletty. Asiattomuudet poistetaan.

gogetter

Joo,soitin kaverille ja hän väitti,että hänessä ei ole vikaa.Väitti,että hylsyt oli priimatavaraa,mutta ei muistanut

kaupantekovaiheessa mainita,että suurin osa hylsyistä oli berdan-nallisia.

Joukossa oli myös kiiltäviä hylsyjä,en tiedä,olisiko alumiinia,aika kevyitä kumminkin.

Joka tapauksessa,kaveri ei myöntänyt mitään,väitti vain,että rautahylsyjä voi ladata uudelleen siinä kuin messinkisiä :liar:

Jos olen väärässä,niin kertokaa ihmeessä,miten rautahylsyjä supistetaan.

Berdan-nallin poisto kyllä onnistuu,mutta mistä ko.nalleja saa ja millä hinnalla.

Vaikka ostaja ei tällaisia asioita tajua kysyä,vrsinkin aloittelija,kuten minä,niin kyllä

rehellinen myyjä kertoisi tällaiset seikat,jotka vaikuttavat ostopäätökseen.

No,en anna moisen häiritä enempää mielenrauhaani.

gogetter

Niin sen verran vielä,ettei siinä kasassa sentään mitään sotasaalis hylsyjä ollut,mutta kantaleima 60 (vuosi) ja

ilmeisesti tsekkiläistä tai venäläistä alkuperää.

HJu

Berdan -nalleja saa kaupasta. Teräshylsyjä ei ole tapana ladata koska eivät varoita ennen kuin hajoavat ja kuluttavat lisäksi holkkeja.

Teräshylsyjen myynti latauskelpoisina on kusetusta. Siitä ei ole mitään epäselvyyttä. Ei ylitä rikoskynnysta mutta ei sekään ylitä että julkistat rautahylsyjen myyjän nickin tällä palstalla.
Terveisin,

HJu

gogetter

Kerroppa,Hju miten olen maininnut nickin,tekstistäni ei ole mahdollisuutta tunnistaa henkilöä.Ellei

satu tietämään asiasta jotain toista kautta.

So otti minuun yhteyttä sähköpostilla ja ei hän ainakaan maininnut asiasta.Omatuntoni on puhdas siltä osin.

Omasta puolestani tämä ketju voidaankin poistaa,niin ei sinuakaan asia sitten häiritse.

Enemmistö kuitenkin on varmaan sitämieltä,että tällaisten henkilöiden nimet pitäisi pysyvästi

pistää ilmoitustaululle,niin muutkin osaavat varoa.

Ja nyt asialle piste.