Käynti hukassa??

Aloittaja Valkoselkätikka, toukokuu 25, 2022, 18:04

« edellinen - seuraava »

Jarmando

Kyllä ja sitä koetin kirjailla vajavaisella lauseellani, että kansalaisen itse pitää asioida tuo toimi Poliisin kanssa. Entisen lakiversion aikaan seppä voi toimia välikätenä...

HJu

Lainaus käyttäjältä: Jarmando - kesäkuu 10, 2022, 12:30
Kyllä ja sitä koetin kirjailla vajavaisella lauseellani, että kansalaisen itse pitää asioida tuo toimi Poliisin kanssa. Entisen lakiversion aikaan seppä voi toimia välikätenä...

Juu, ennen sai romut jättää sepälle joka hävitti ne ja teki niiästä ilmoitukset poliisille. llmeisesti joku aseseppä on tämänkin hyvän käytännön sössinyt tai sitten uusi AHYn virkahenkilö on keksinyt miten aseturvallisuutta "parannetaan" rajaamalla romutusoikeus sinne missä asetekniikasta vähiten tiedetään eli Poliisilel itselleen.
Terveisin,

HJu

Valkoselkätikka

Mäkin luulin keksineeni uskomattoman ovelan tempun. Poliisin asehuutokaupas M65 kivääri joka ei ole mennyt kaupakse ja joka siis olis menos sulattamoon, poliisi varmaan voi myydä mulle tuosta hävitykseen menevästä aseesta piippu lukkorunko yhdistelmän aseen osan luvalla mutta eipä ne myyny. Kysyin että no saanko huutaa kokonaista asetta aseen osan luvalla ja et poliisi vois niistä irrotella ne osat joihin mullon luvat ja sulattaa loput mutta ei kuulema käy. Aseet myydään kokonaisina hankintalupaa vastaa ja mikä ei men kaupas sulatetaa eikä niitä aleta osina kauppaa kellee välistä piste. Taaskaan ei järkisyin tehdä mitää fiksuu ja tueta kierätystaloutta 😅

J.J

Lainaus käyttäjältä: Valkoselkätikka - kesäkuu 14, 2022, 11:42
Mäkin luulin keksineeni uskomattoman ovelan tempun. Poliisin asehuutokaupas M65 kivääri joka ei ole mennyt kaupakse ja joka siis olis menos sulattamoon, poliisi varmaan voi myydä mulle tuosta hävitykseen menevästä aseesta piippu lukkorunko yhdistelmän aseen osan luvalla mutta eipä ne myyny. Kysyin että no saanko huutaa kokonaista asetta aseen osan luvalla ja et poliisi vois niistä irrotella ne osat joihin mullon luvat ja sulattaa loput mutta ei kuulema käy. Aseet myydään kokonaisina hankintalupaa vastaa ja mikä ei men kaupas sulatetaa eikä niitä aleta osina kauppaa kellee välistä piste. Taaskaan ei järkisyin tehdä mitää fiksuu ja tueta kierätystaloutta 😅

On tää kyllä välillä sellanen hölmölandia  ::) Eikös siellä ole vino pino aseseppäluvilla huutamassa. Vinkkaat viereiselle sedälle että huudappa tosta yksilöstä se alotushinta 50e, annat sitten satkun kouraan ja sanot että piippu ja kehys kelpaa muut osat voit pitää ;)

Valkoselkätikka

Totta. Se olis helppoo ja halpaa ko leivän syönti ko tuntis jonku seppäluvallise 😅🤔

Jarmando

No se oli se ukko sun vieressä. Molemmilla puolilla  ;D   ;D