Ampumaratapäivä ideoita

Aloittaja Karhuma, tammikuu 09, 2012, 09:42

« edellinen - seuraava »

Karhuma

Nyt kun säästösyistä leikattiin WS pois niin on alkanut entistä vahvemmin pyörimään ajatus PV:n tuen minimoimisesta ampumaratapäivään.

Mitä minimissään tarvitaan, että voidaan ampua esim. la tai su Lohtajalla/ Niinisalossa tai muualla jossa on tarpeeksi suuri vaara-alue?

- Yhteysupseeri PV:ltä?

- Pitääkö maksaa alueen vuokra?

Ruuan voi jokainen tuoda päiväksi itse, kuten Lapuan radan vuorolla.

Yhden päivän keikkaan ei tarvitse edes majoitusta mutta jos on 2 päivää niin jälleen jokainen voi huolehtia itse.

Maalilaitteet voidaan tehdä pleiteistä.

Peltejä on killalla ja Pohtalla ja aika monella henkilöllä itselläänkin olemassaan.

Niitä kun asettelee eri etäisyyksillä vaikka 1000m saakka niin tähystäjä voi katsoa osumat.

Omia tauluja voisi tuoda niin siihenkään ei tarvitsisi tukea PV:ltä.

Eli ei luulisi olevan kovin suuri kustantaa itse.

Lapuan radan vuorot ovat hyviä mutta silti hieman rajallinen.

Ettei nyt kukaan käsittäisi väärin niin en pyri kieltämään PV:n tukea mutta kun heidänkin resurssit ovat rajalliset niin säästökohteita pitäisi etsiä siten, että toimintaa on mahdollista ylläpitää.

SO

Nykyisessä tilanteessa RES-järjestöiden/yksittäisten yhdistysten pitää alkaa keräämään kolehtia ja ostamaan maata jossa voi ampua. Vaikka "Hallintovaliokunta edellyttääkin hallituksen edistävän käytettävissä olevilla eri keinoilla riittävän kattavan ampumarataverkoston toteuttamista" niitä tuskin kannattaa henkeä pidätellen odotella. Maan ostaminen ei ole kohtuuttoman kallista ja monella maanviljelijällä on pellot kesannolla kuitenkin. SAL tuskin lähtee mukaan, ei myöskään RES eikä RUL, mutta ampumatoimintaa harrastavat seurat kylläkin.