rcbs holkkien pidätiruuvit

Aloittaja astalo, huhtikuu 27, 2023, 04:47

« edellinen - seuraava »

astalo

Mikäköhän noiden pidätiruuvien kierteitten koko on?Päät nylvääntynyt huonoon kuntoon niin voisi etsiä teräksiset tilalle.

HJu

Ne ruuvit on messinkiä jotta eivät vahingoittaisi latausholkin kierrettä. Teräksinen ruuvi rikkoo ennen pitkää holkin kierteet.

Itse olen joihinkin holkkeihin ostanut Forsterin lock die ringsit. Kuva https://www.brownells.fi/FORSTER-CROSS-BOLT-DIE-LOCK-RING
Terveisin,

HJu

JEPN

Suosittelen kanssa ostamaan uudet lukkorenkaat ennemmin. RCBS:n lukkorenkaiden kanssa ei ainakaan oma psyyke kestä, jos rengas pitää lukita useammin kuin kerran --> korvannut melkein kaikista RCBS:n holkeista lukkorenkaat Hornadyn ja Forsterin paremmilla.

astalo

Mikäköhän siinä on että ne pitää vääntää niin helkkarin tiukkaan että kulmat pyöristyy,just ostin nämä holkit käytettynä,ja oli aika työ että sen sai irti.

HJu

Joillain on perusohjeena: Väännetään ruuvit niin tiukkaan etät kuuluu "naps" ja siitä sitten otetaan neljänneskierros aukipäin.

Tosiasiassa on paljon ihmisiä joille ei pitäisi antaa mitään työkaluja käsiin koska silloin tapahtuu ennen pitkää jokin kolmesta:
1. Telovat itsensä sillä työkalulla.
2. Telovat jotain muuta sillä työkalulla.
3. Rikkovat sen työkalun.
Terveisin,

HJu

astalo

Mä luulen että tossakin momenttina riittää kun laittaa kuusioloavaimen pystyyn ja ja sormitiukkuuten vääntää,kuten kiikaritähtäimet.

Koheltaja

Vielä kun sohlataan millisillä työkaluilla tuumaisia kantoja niin se on sitä myöten selvä, myös huonot työkalut tekee samaa.

Kierre on Nr.10-32 UNF, jos et löydä siihen ruuvia niin tekee M5 kierretapilla kierteen ja siihen pidärinruuvi, toimii. Teräksisen pidätinruuvin alle voi laittaa palan muovia tai messinkiä supjaamaan kierrettä. Holkki on karkaistu kovaksi ja maltillisella kiristyksellä teräksinen ruuvi ei vahingoita holkin kierrettä vaikka ruuvin alle ei laittaisi pehmikettä.
Kylätason ampuja

Jan I

Forsterin lukkorenkaita myydään erikseen, eivät pilaa kierteitä eivätkä pyörähdä kun puristuvat kokonaisuudessaan kierteisiin. Näitä laitellut vähän joka holkkeihin...

Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla

Fac ut vivas

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: astalo - huhtikuu 27, 2023, 17:58
Mä luulen että tossakin momenttina riittää kun laittaa kuusioloavaimen pystyyn ja ja sormitiukkuuten vääntää,kuten kiikaritähtäimet.

Ei riitä, jos haluaa että se ei ollenkaan lipsahda. Yllättävän tiukaksi joutuu kiristämään, mutta suurin ongelma on se että harvalla on tuumakoolla olevat avaimet, ja metrisillä avaimilla kanta raiskaantuu aika äkkiä.

Koheltaja

10-32 pidärinruuvin kantaan millinen avain istuu napakasti joten sitä voi hyvin pyöritellä millisellä avaimella, kunhan se on laadukas ja hiottu maksimi mittaan ja mielellään terävillä särmillä.
Kylätason ampuja

astalo

Jostain muistan lukeneeni,että laittavat pidätinruuvin alle lyijyhaulin tai laakerin suojaamaan holkin kierrettä.

veeteetee

Laakerinkuula tuskin suojaa kierrettä, vaan painanee kuopan, en ole edes kokeillut. Lyijyhaulia olen itsekin joskus käyttänyt.

astalo

Samaa mietin että lakru ei olis toimiva.

astalo

Tuli avattua yksi haulikon kuti ja otin siitä haulin.