Lapua Ballistics for mobile phones

Aloittaja MSa, tammikuu 04, 2011, 17:49

« edellinen - seuraava »

Poikma

Onko settingseissä päällä täppä "use v0 temperature correction"?

Ei tarvi olla miinus merkkiä 0-asteen alapuolelle....

Honkila

Joo on päällä. Nuita above/below sarakkeita ei näy ollenkaan jos ei tuo päällä settingsistä. Nyt huomasin että se muuttaa koroarvoa, mutta lähtönopeus ei vaan päivity calculator sivulle. Aiemmin oli puhetta että hyvä lähtöarvo ois tuo 0.2 astetta/ yksi lämpöaste. Hieman skeptinen olen tuon paikkansa pitävyyteen koska joissain omissakin latauksissa on ollu todella pienet lähtönopeus erot 0-20°celsiusta välillä.. Mutta pitää testailla tuota kun tekee taulukot +-20 asteille.

JL

Lainaus käyttäjältä: HonkilaJoo on päällä. Nuita above/below sarakkeita ei näy ollenkaan jos ei tuo päällä settingsistä. Nyt huomasin että se muuttaa koroarvoa, mutta lähtönopeus ei vaan päivity calculator sivulle. Aiemmin oli puhetta että hyvä lähtöarvo ois tuo 0.2 astetta/ yksi lämpöaste. Hieman skeptinen olen tuon paikkansa pitävyyteen koska joissain omissakin latauksissa on ollu todella pienet lähtönopeus erot 0-20°celsiusta välillä.. Mutta pitää testailla tuota kun tekee taulukot +-20 asteille.

Ruudin lämpö vs V0 debatti on ollut tapetilla niin kauan kuin itse muistan. Pakkaa sotkii iso tuloshajonta yksittäisten testien kanssa, mitään systemaattisesti korjattavissa olevaa muutosta ei tunnu löytyvän. Ja jos löytyykin, joku muu onkin saanut samoilla komponenteillä suuresti eri tuloksia.

viimeksi kun kuulin faktaa "isompien organisaatioiden" virallisista ja tarkasti kontrolloiduista testeistä, muutos vs lämpö oli merkittävästi yleistä käsitystä pienempi. Henkkoht olenkin kallistumasa näkemykseen että ruudin kosteus vaikuttaa lähtönopeuteen vähintään yhtä paljon kun sen lämpötila.

HJu

Tänään oli Android-versioon tullut bugikorjaus lämpötilakorjauksiin liittyen ja ScenarL-luotien tietoja.
Terveisin,

HJu

Buli

Aikaisemmin valittelin kun ei Samsungissa toiminut tuo ohjelma.

No nyt toimii! Kiitos päivtyksestä  :clap:  :clap:  :dance:

Tuosta lämpötilan vaikutuksesta lähtönopeuteen. Minkälaisia arvoja porukka on laitelellut omiin softiinsa esim. 6mmBr Scenarille?? Tai minkälaista vaihtelua nyt ylipäätään on ollut havaittavissa?

Mittaisin toki itse arvot, mutta kun ei köyhällä ole varaa kaikkiin laitteisiin, niin pitää yrittää nöyrimmin kysyä apua muilta.
Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt.

Jare

Tervehdys!Nyt olis hyvät neuvot tarpeen:lukuisista yrityksistä huolimatta en saa ladattua Lumia 625:seen Lapuan Ballistiikka ohjelmaa.Mikä neuvoksi?

WhoEver

Lainaus käyttäjältä: JareTervehdys!Nyt olis hyvät neuvot tarpeen:lukuisista yrityksistä huolimatta en saa ladattua Lumia 625:seen Lapuan Ballistiikka ohjelmaa.Mikä neuvoksi?

Ei toimi noissa uudemmissa windows-luureissa.. Itse latasin Sierra Infinityn

mpikkara

Lainaus käyttäjältä: Buli
Tuosta lämpötilan vaikutuksesta lähtönopeuteen. Minkälaisia arvoja porukka on laitelellut omiin softiinsa? Tai minkälaista vaihtelua nyt ylipäätään on ollut havaittavissa?

Sama asia kiinnostaisi.

Poikma

Lähtönopeuden lämpötilakertoimen vaihtelu eri ruudeilla, kaliibereilla yms. varmaan 0,1 - 1,0 m/s / C-aste.

Hakua kehiin...tarinaa löytyy....

Itse käytän N560:lle 6,5-284:ssa kerrointa 0,25 m/s / C

Oliko se Kaliiperi-lehden testeissä kun todettiin että tietyt N-sarjan ruudit + mag.nalli on ainakin joissakin kaliipereissa

"oikotie onneen"....... lähtönopeuden vaihtelu lämpötilan mukaan lähes olematon.

JokiKarhu

Lainaus käyttäjältä: PoikmaOliko se Kaliiperi-lehden testeissä kun todettiin että tietyt N-sarjan ruudit + mag.nalli on ainakin joissakin kaliipereissa

"oikotie onneen"....... lähtönopeuden vaihtelu lämpötilan mukaan lähes olematon.

Kaliberi 6-7/2013

Yhteenvetona todettiin toimivaksi yhdistelmäksi N500 -sarjan ruuti ja magnum nalli.