Lapuan B416 308 Win lataus itselataavassa

Aloittaja HJu, kesäkuu 01, 2017, 20:37

« edellinen - seuraava »

HJu

Onko kellään kokemusta saako Lapuan Subsonic lataus itselataavaa koneistoa toimimaan ? Itsellä on SIG 716 jossa voi säätää kaasua myös isommalle ja vaimentimen kera ehkä lisätä vielä vähän paineita koneistolla.

Onko kukaan kokeillut saako SIGiä lataamaan tuolla latauksella vai onko tyydyttävä suoravetolukkoiseen toimintaan ? Epäilen että ei toimi mutta jos joku on jo kokeillut niin kuulisin mieluusti kokemuksia.
Terveisin,

HJu

torrehaa

Subsonic latauksen rakentaminen pulttilukkoiseen mainitun latauksen 13g luodilla on helppo ja lataus on ...aseesta toki riippuen.. myöskin yleensä tarkka.

OMA perusruutini on Wihtahousun N310 ja annostelu luodinpainosta sekä piikun pituudesta riippuen 8-13gr kaliberiin 308win.

Haasteelliseksi asian tekee toivomus saada itselataava toiminto.

Empiiristä kokemusta TÄSTÄ asiasta ei ole,takaraivossa kytee kuitenkin wahva eppäilys siitä ettei polttoaine VV N310 tuota riittävästi palokaasua automatiikan käyttämiseksi joten suppea yhteenveto siitä miten MINÄ sen latauksen alkaisin kehittelemään on....hieman hitaampaa ruutia esim.VV N350 ja aloituslataus n.1g eli 15gr

Siitä nopeutta mittaamalla ruutimäärää lisäten tai vähentäen...edellyttäen että lataustomatiikka suostuu pelittämään.

Latausmekanismin toimiminen riippuu myöskin siitä,ammutaanko sordiino piipun nokassa waiko paljaaltaan.

Pikaisesti tuumailee BT1

HJu

Nettitietojen mukaan Lapuan tehdaslatauksessa olisi N340:stä.

Itselläkin N310:iä löytyy mutta tehdaslatauksen toiminta kiinnostaa. SIGissähän on 10" rihlannousu ja suht lyhyt piippu.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

torrehaa

Purkanut olen tehdastekoisen josku mielenkiinnosta..määrä oli jotain ...alle 10gr hiutalemaista lehtevää pulveria ilman fylliä,tietenkin.

Palonopeudesta on paha mennä sanomaan mitään......jos kuitenkin tehdaspaukku kiinnostaa niin nostan kädet pystyyn...ei ole tietoa eikä kokemusta MISSÄÄN itselataavassa moisen patruunin käytöstä...saati toiminnasta.

BT1

HJu

En usko että toimii itselataavana siksi vähän kyselen. Hyllyssä rasia noita joten kyllähän se selviää ennen pitkää.

Terveisin,

HJu

kema

3N37 tai 3N38 voisi kokeilla kun kaasua kuitenkin huomattasti enemmän kuin N320.

jthyttin

Onko kukaan muka saanut edes 7.62x39 AK:ta syklaamaan aliäänisenä pistooliruudeilla?

Kivääriruudeilla onnistuu, tosin lähtönopeushajonta on suurta vaikka osaisi valita oikean luodinkin.

308:n toiminta on kuitenkin mitoitettu lähes kaksinkertaiselle ruutimäärälle.

HJu

Ei pistooliruudilla varmaankaan itselataavana mutta N120 + D166 saa 7.62x39 syklaamaan aliäänisenä.

Terveisin,

HJu

MikaS

Ja D46:n

fizgen

Hyvä tietää, itse olin pitkään inter webin aiheuttamissa luuloissa että ainoastaan 300blk syklaa koneistoa sub soonisilla latauksilla ja sekin vain änkän kanssa.

Omat kokeilut blk:n kanssa alkutekijöissä mut tuntuu olevan erityisen tarkka etäisyydestä subu patruunoilla... Amet 50 vs 100  osumat 30cm alla 9,7g Lapuan lb:llä.

Nykyiset lataukset vv110 ja seuraavaksi varmaan testiin vv120 raskaammilla luodeilla.

Pahoittelut lievästä OT:ta mutta kuulisin kernaasti myös  muitten kokemuksia 300blk osalta.
Huono päivä radalla on aina parempi kuin hyvä päivä töissä

Perkeleen_Luoma

On ihan normaalia, että kuulat putoaa rajusti alisoonisilla nopeuksilla.

Lentorata ei paljoa piekkarista parane.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

fizgen

Juu tiedän, mut sanotaanko et se silti yllätti kun tulokset näki oikeesti. Vetoan uimahyppyyn.. Jokainen tietää et mahaplätsi sattuu mut kuka on kokeilut..

No subu kokeilut jatkuu koska taulukkojen mukaan liikutaan kuitenkin 45acp kaliberin iskuenergiassa. Mielenkiintoinen kaliberi..
Huono päivä radalla on aina parempi kuin hyvä päivä töissä

jli

Joko on testilaakeja ammuttu? Ei ole aiheesta tietoa muuta kuin että manuaalin mukaan 7.62x53R paukkupatruuna ei jaksa ladata normaalilla 0.6-0.7 g ruutimäärällä, mutta 1.25-1.5 grammaiset paukkupatruunat jaksavat. Nyt ilmeisesti ruutia ei ole aivan noin paljoa, mutta toisaalta painava luoti ehkä jykevöittää paineiskua. Jos vielä ehtii veikkaamaan niin sanon, että lataa, kunhan vain säädöt ovat tapissa ja ase puhdas.

MikaS

Supukin kannattaa kohdistaa siten että saadaan pyyhkäisyala mahdollisimman hyväksi. Tietysti on erijuttu kun tiedetään etäisyys tarkasti ja ammutaan vain siihen. Kyllä ne .30 suput laskee ja yllättävän paljon supersoonisista.