Latausvälineet

Aloittaja SissiK-PKR-TA, tammikuu 07, 2015, 20:00

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: MikaSPerustrimmereistä suosittelisin lymania = universaali hylsynpidin.

+1

Lymanista ei perustrimmerin käyttö tule helpommaksi, ja on nopea käyttää.

Siinä olen myös samaa mieltä että kaulan sorvaus omana työvaiheena erillisellä sorvilla, silloin saa kaikista laadukkaimman lopputuloksen.

Seuraavaksi joku kysyy mitä järkeä on sorvailla hylsyjen kauloja kun kaulavälykset on 0.2-0.3mm?

Sorvauksella saadaan vakioitua kaulojen epäkeskeisyydet jotka on hylsyistä riippuen 0.01-0.05mm. Laadukkaat hylsyt on melko tasalaatuisia ja lastun tarve on noin 0.02mm, eli tämä ei vaikuta kaulavälyken kasvamiseen millään tavalla, kuten ei muissakaan aseissa. Sorvatulla/tasapaksulla kaulan seinämällä on parempi mahdollisuus saada laadukkaampi luoditus, luoti asettuu keskeisemmpin hylsyyn ja myös patruunapesään. Sorvilla on myös helppo poistaa donitsi kaulan juuresta joka syntyy hylsyn venyessä useamman supistuksen jälkeen. Kaulojen sorvauksessa ei kauaa mene, hylsy akkuporaan kiinni adapterilla ja käyttää kaulan sorvissa. Aikaa menee 100 hylsyssä 15-30 minuuttia.
Kylätason ampuja

H5N1

Forster original ja 3-Cut terät käytössä...

Porakoneadapteri ja kone jossa yli 1000rpm, tulee todella hyvälaatuista jälkeä. Sama hylsynpidin kaikillle kalibereille mitä itse trimmaan(.223, .308 ja 6.5CM). Eri 3-Cut terä joka kaliberille, nopea ja helppo vaihtaa.

Kolmileikkuuterät kalliihkoja mutta jälki hyvää eikä terät kulu. Tuommoiseen 120-150kpl 30min. tahtiin pääsee hikoilematta 8)
<t></t>

FINZKI

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja
Lainaus käyttäjältä: FINZKILyman olisi edullisin, saa jollain 85€ noita trimmereitä ja se kaulasorvi ollu halvimmillaan 35€ tuohon koneeseen.

Jos haluat kaulasorvin trimmeriin niin ei kannata ostaa Lymania, kaulaa sorvatessa hylsyn pitää pyöriä ja terän pysyä paikallaan jos haluaa tasalaatuisia kauloja. Lymanissa hylsy pysyy paikallaan ja terä pyörii, kaula ei välttämättä ola täysin keskeinen tai hylsyn suuntainen. Trimmauksessa Lyman on helppo ja nopea käyttää hylsyn kiinnityksen takia. Omaan Lymaniin tein kokonaan uuden 3-cut terän kierretapin varresta, nyt on helppo trimmailla kun tulee kerralla valmista hylsyä.

Lymanin mieki ostin, ihan kelpo peli.

Mitä maksaisi jos mulle tekisit tollasen 3-way cutterin terän 6.5mm hylsylle?

Koheltaja

Nykyisen terän tein vapaalla kädellä ja joutui testaamaan/hiomaan monta kertaa että sai toimivan terän, jos olisi työkaluhiomakone käytössä niin sitten niitä voisi tehdä muillekkin. Tässä mun versiossa ei ole trimmerin oma terä käytössä ollenkaan vaan erillinen terä omassa pidikkeessä joka leikkaa yhdellä kertaa kaikki kolme pintaa.
Kylätason ampuja

MikaS

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaKaulojen sorvauksessa ei kauaa mene, hylsy akkuporaan kiinni adapterilla ja käyttää kaulan sorvissa. Aikaa menee 100 hylsyssä 15-30 minuuttia.

Mikä adapteri, vai oletko tehnyt itse?

Koheltaja

223 hylsyt menee suoraan akkukoneen istukkaan, isommille hylsyille on sorvattu adapteri jonka päälle saa hylsylle sopivan kumiletkun pätkän. Jotain kaupallisiakin adaptereita on porukoilla näkynyt mutta ei ole mitään tietoa valmistajasta tai ostopaikasta.

Kumiletkussa riittää kitka pitämään hylsyn adapterissa, vähän hylsy saattaa vipattaa mutta se ei vaikuta sorvauksen lopputulokseen koska sorvin pilotti ohjautuu hylsynkaulaan. Sorvista pidetään kiinni sopivan höllällä otteella että koko paketti pääsee tarvittaessa vähän elämään.
Kylätason ampuja

MikaS

Jep. Kohta on hylsynkaukat sorvattu bläkäristä.