.243 Win latausreseptejä?

Aloittaja Alex, heinäkuu 31, 2013, 11:02

« edellinen - seuraava »

Alex

Millä latauskomponteilla ja -määrillä olette saaneet tasaisen käynnin? Itselläni kalustona Tikka T3 Varmint.

M31

Kuten huomattu, ei oo reseptiä tippunut tähän otsikkoon, johtunee aika pitkälti kiinni että yleisesti ottaen 243 on oikeesti hieman sviddumainen paukku ladattavaksi ja se on tullu ajan myötä itsekkin huomattua. Itsellä wanhan L579 boforsin kangella ja en sillä ole koskaan saanut mitään sellaista kasaa aikaiseksi että voisi varsinaiseksi lintupyssyksi kutsua, mutta saalista kuitenkin tullu. Ei muuta kuin patruunaa latailemaan taulukko-ohjeiden mukaan ja siitä sitten hieman itse säätämään. Pitkää pinnaa kyllä vaaditaan. :dance:

Mörkö77

minulla on käytössä howa 243 boyds laminaattitukilla ja olen ladannut hornady 80grainista fmj norman hylsyyn, ruutina vihtavuori 150 2,34 grammaa. hyvin käy, oisko kasat 15-20mm, makuasia, minulle riittävä käynti linnustukseen. sadasosa gramman heitto suuntaan tahi toiseen muuttaa käynnin, vähän kovemmilla taisi tulla pystyhajontaa. Tuota luotia hornady ei enää valmista, nykyinen taitaa olla 87grain. latauspituutta en muista lonkalta mutta aikalailla tais hipoa rihloja.

Alex

Kiitoksia vinkeistä. Kyllä, olen huomannut olevan haasteellista löytää tasainen lataus. Ihmettelen, minkähän takia on näin kiemurainen kaliberi... :)

Antero H

Jos et vielä ole lukenut, niin http://www.accurateshooter.com/cartridge-guides/243win/">täältä

löytyy jotain latausvinkkejä sivun alaosasta. Ja tietysti muutakin tietoa ko. kaliberista.
Ite kun tekee, niin saa sellasen kun sattuu tulemaan

muu uan

http://img855.imageshack.us/img855/6222/xkhq.jpg">

Sori, kännykuvan huono laatu.

Näin osuu oma T3 hunter. Kohdistus maalina oli 11mm paikkatarra.

Luoti: Hornady v-max 58gr

Ruuti: n140 2,73g

C.O.L: 65,7mm

T3 sport

Kun tarkkaan lataa, niin noilla pienillä ne käy.

Ongelmat alkaa jos koittaa yli 6-grammasilla luodeilla. Lähes kaikissa 243win eurooppalaisissa tehdaspyssyissä on 10' jenka. Vähintään 8' tarvii noille raskaammille luodeille.

Hyvä vaihtoehto on laittaa uus pipa ja samalla miettii kaliberia uusiksi. 6XC on aika loistava, toimii hienosti 58-115gr luodeilla. Eikä ole ronkeli ladata. Osaavissa käsissä kongi kolisee kilsaan. Tehot riittää metsästyksessä peuraan asti.

Ite tein wanhalle 243win- Foresterille noin, eikä kaduta.

Sipa

Sakon ja CZ:n aseista kokemusta. Kokovaipat sai unohtaa jos halusi alle 30 mm käyntiä / 100 m. Hyvää käyntiä löytyi kevyillä bergereillä 70 gr sekä myös 88 gr.