Main Menu

Väreilynauha

Aloittaja Harwey, kesäkuu 08, 2013, 18:05

« edellinen - seuraava »

Harwey

Onko kukaan tehnyt itse tai saako ebay:stä ym.?  En löytänyt googlella juuri mitään..

Onko tuo väreilynauha jotain "henkseliä" :) joka on sidottu naruilla kiinni?

K.Helin

FA:lta saa TRG:n väreilynauhoja. Ne sopii varmaan melkein kaikkiin kivääreihin luulisin.

AAa

Olen tehnyt useita väreilynauhoja itse. Vaimentimen kanssa nauhan pitää olla melko leveä ja sellaisia ei oikein valmiina saa. Materiaaliksi käy mikä tahansa paksuhko tiheä kudoksinen kangas ja nauhan takapäähän n. 10cm pätkä leveää kuminauhaa. Kiinnikkeet olen väännellyt 1,5mm pianolangasta. Jos käytössä on vaimennin niin etupään kiinnike kannattaa tehdä sellainen, että nauha menee muutaman sentin vaimentimen yli(vähentää edestä nousevaa väreilyä).

Harwey

Ei ole vaimenninta ainakaan tänä kesänä. Tuleeko takapäästä kiikarin jalkaan kiinni?

Poikma

Joskus väkästelin väreilynauhan auton turvavyöstä ja leveästä kuminauhasta. Toiseen päähän pätkä kuminauhaa että kiristää nauhan napakaksi. Turvavyötä saa purkaamoilta lähes ilmaiseksi.

AAa

Kiikarinjalka on kaikista helpoin paikka kiinnittää nauha. Jos on käytössä optilockit ja T3 niin siinä yhdistelmässä on etujalustassa juuri sopiva rekyylistopparin reikä tähän tarkoitukseen. Rautalangasta väännetty koukku suoraan siihen reikään tai reikään sopiva ruuvi ja kiinnitys siihen.

hämeen hitain

Mulla on tämmönen koukku nauhaa (Sako) varten.  

http://img824.imageshack.us/img824/8024/trg062small.jpg">

Harwey

Onko ideoita millä kiinnitän turvavyön piipun päähän? Itselle tuli mieleen putkikannake jossa tulee kumi putken ympärille.

Ohimeni

Lainaus käyttäjältä: HarweyOnko ideoita millä kiinnitän turvavyön piipun päähän? Itselle tuli mieleen putkikannake jossa tulee kumi putken ympärille.

Miten olis tippa pikaliimaa ja tarralenkkarit (ei niitä mitkä on jalassa).

Ruutiukko

Laitoin viime viikolla Osuma - väreilynauhan kolmesataseen . Ihan jees .

ampuja

Rakensin justiinsa väreilynauhan tykkiin. Reseptinä seuraava.. Äänenvaimentimen päälle ompelin suoja "sukan" eli kankaan joka kiinnittyy tarralla vaimentimen ympärille. Kiinnitystarrojen vastapuolelle naaraspuolinen tarranauha johon väreilynauha tulee kiinni. Väreilynauhana samaa remmiä mitä käytetään esim. urheilukassien yms. kantamiseen. Väreilynauhan toiseen päähän urospuolista tarranauhaa vaimentimen pituuden verran ja toiseen päähän samanlainen lenkki jolla normaalisti hihna laitettaisiin siihen urheilukassiin, Tästä pieni kuminauhalenkki kiikarin etummaisen jalan ympäritte.

Rahaa tuohon meni palttiarallaa 13€ olettaen että ompelukonetta ei tartte ostaa.. Aikaa puolestaan noin 30min... Ja sen verran hyvä (ja hyvännäköinen) tuli, että kehtaa esitellä itsetehtynä. :D

Toivottavasti riittävän epämääräisesti selitetty! Nyt ei sitten vaimentimeen tartte kiinnitellä mitään erityistä, eikä aseeseenkaan sen puoleen.
Onhan se niinkin niin.

tdi

Minäkin innostuin askartelemaan tuon edellisen viestin innoittamana!!!!!

Evo 1 beta v0.01 =

Pukupussista saksin nuo sukat vaimentimen päälle hyvää materiaalia leveillä tarranauhoilla ja just vaimentimen mittanen !! :dance: Ainut että pukupussia ei enää saa roikkumaan naulakon tankoon.... Tarkotuksella jätin tuon "liitoskohdan yläpuolella ja tuo on aika ohutta alta ja sivulta jos se siinä vähän jäähtyis.

Sit mietin katkasenko auton takapenkin keskivyön vaiko matkalaukun hihnan  :think:  Pieneksjääneistä kelkkailuhaalareista löyty mukavat kuminauha henkselit ainut että vähän kapeat, toiseenpäähän jätin sen vakio lenkin josta sain pujotettua kiinanlampun mukanatulleen piippukiinnityksen tarranauhan joka oli sopivan kapea ja pitkä että ylsi kiikarijalan takaa  :pray:

Sitten naitin nitojalla tuon kuminauhan noihin vaimennin sukkiin koska tämä on kehitys versio, ne on helppo purkaa kun löydän leveempää "kuminauhaa"

Tässä on vielä sellanen idea kun en niinkään tuota tarkka ammuntaa harrasta mutta metässä vaimennin kilahtelee ikävästi. Olen aiemmin koittanu sitä camo ideaali sidettä mut se on niin tahmanen pinta ja rullaantuu paskaks aina, sitte ihan sukkaa mut ei niin tiukkoja meinaa löytää. Jos tämä ois nyt se juttu, ton kuminauhan saanyt helposti rullattuu vaimentimen ympäri ni se jää tuonne piiloon ja radalle vetäis aina suoraks. Se on totta että tämä systeemi ei pääse jäähtymään niin hyvin rata hommissa mutta kehitellään voishan siihen jotkut kidukset tehdä, ideoita otetaan vastaan !

Aika huonosti erottuu tuosta mustasta mutta onneks oli niin täsmällinen selostus  :lol:

Jännästi skaalaa tuon kuvan ainakin omalla selaimella ei meinaa näkyy kokonaan control + hiirenrulaa ku pyörittää jos ei meinaa näkyy.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1507&pictureid=133919">

AAa

Vaimentimen ympärille laitettavissa "sukissa" kannattaa materiaaliin kiinnittää huomiota. Tavallinen nylonkangas ei kestä kovin hyvin lämpöä ja sulaa vaimentimeen kiinni. Lyhyillä sarjoilla ei varmaan tule ongelmia, mutta pidemmillä tulee.

tdi

Totta tänään tein palokokeet ja ei ollu oivapeli.

Toi kuminauha henkseli suli todella herkästi niikun olettaa saattaa ja palo vielä ilosemmin.

Kävin halpahallista hakemassa sellasen paskan kassin jossa oli reilu 5 senttine  hihna kangasliikkeestä ei saanu oikein mitään järkevää. Toi vaimennin sukka kesti yllättävän hyvin lämpöä se sai jäädä alla kuitenkin leikkasin puuvilla pukusukan että jos tuonyt sulaa minun ammunta tahdilla ni ei ainakaan suoraan vaimentimeen. Uus hihna oli senverran kovaa kamaa ompelukoneesta katkes parikin neulaa ni se tuli liitettyä motonetin venepuolelta löytyneillä purje silmukoilla samoja mitä lenkkareiden nauhojen reijissä on. Paremmin varmaan toimis jotkut koriste niitit tai napit esim varuste lekasta sais natsi merkeillä olevia  :shhh:

Lopputulokseen olen ihan tyytyväinen toistaseks ennenkun pääsee testaa. Mut sitäkin jo mietin että sammutuspeitteestä tekis ni ei lämpö väreilis.

ampuja

Minulla tuo väreilynauha tulee tuon vaimentimen sukan päälle, juurikin siitä syystä ettei lämpö siihen niin vaikuttaisi. Lisäksi se ohjaa vaimentimesta tulevan lämmön sivuille normaalisesti. Tarvikkeet tuli ostettua Shelbystä (oulu) sekä Eurokankaasta.

Lisäilen kuvan tuotoksesta jahka kerkiän ja saan muutenkin paketin kasaan..
Onhan se niinkin niin.