Poikkeuksellisen tasalaatuinen tehdaslataus

Aloittaja JokiKarhu, huhtikuu 19, 2013, 18:50

« edellinen - seuraava »

Tups

En usko, että aloittaja on löytänyt poikkeuksellisen tasalaatuisen tehdaslatauksen. Eivätköhän useimmat laatumerkkien paukut ole tasalaatuisia. Hyviä komponentteja käyttävät ja tarkasti annostelevat.

Jos tehdaspaukku passaa täydellisesti pyssyyn niin ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää kuin arpavoitossakaan. Todennäköisyys on pieni mutta olemassa. Minulle ei ole vielä sellaista tehdaspaukkua sattunut, joka olisi päässyt edes kovin lähelle parhaita omia latauksia. Siksi minäkin olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, että parhaat paukut saa itse lataamalla. Tarkasti kun tekee hyvillä välineillä hyvistä osista niin taatusti tulee yhtä hyviä kuin parhaista tehdaspaukuista.

JokiKarhu

Tulipa mieleen, että jos tehdas lataa ruudin tarkemmin kuin normi rivijääkäri, niin voisiko sitten tehdä tehdaspaukulle niin että purkuvasaralla varovasti koputtelisi luotia ulos, ei kuitenkaan kokonaan pois. Sitten puristimessa painaisi sen takaisin "omaan mittaan". Onko ihan tyhmä idea, varmaankin? Jos siis hinnasta ei välitetä...

KemMar

Voi olla että pilaat hyvät patruunat. Jos jatkat pituutta, niin hylsytilavuus kasvaa, joka taas vaikuttaa paineisiin joka taas vaikuttaa lähtönopeuksiin jne...

Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Eli voi olla parempi ettei mene sorkkimaan mikäli patruunat käy hyvin.

JokiKarhu

No niin, jatkoin näitä hirmu "tieteellisiä" testejäni ja nyt löytyi loistava resepti ihan ite tehtynä. Lähtönopeudet sain 4m/s haarukkaan ja taululla kasa pieneni puolella. Juju oli tuossa latauspituudessa. Ristus että saa tässä T3:ssa (308win) jättää pitkäksi patruunat, Barnesin TTSX rihlakosketus vasta pituudessa 76,0mm ja 10,85gramman scenarikin kosketti vasta pituudessa 73,8mm. Latasin luodit 0,5mm päähän rihlakosketuksesta ja johan alkoi sattumaan. Tarttee tilata uusi lipas ja lukon stoppari että mahtuu myös lippaaseen noi patruunat.

Kiitoksia raatilaisille avusta tyhmissä kysymyksissäni. Kuinhan viisas sitä vaarina olisikaan jos joka päivä oppis yhtä paljon...