T3 hyvä aihio vähän kaikenlaiseen

Aloittaja HJu, tammikuu 22, 2010, 22:04

« edellinen - seuraava »

tko

26kk? Huh, varmaan jonkinlainen ennätys. Ja mulla meinas alkaa nyppimään kun short action -versio T3:lle tuli viikon hitaammin kuin luvattu... on kyllä hyvä tukki. Ehkä sitä sitten kannattaa odottaa vähän pidempään?

Poikma

tko,

Laitahan kokemuksia/kuvia lyhyen aktion Tikka T3 RCSII:sta kun sulla kerran sellasessa on jo Tikka kiinni. Lienee noita lyhyen aktion Tikka T3-kiväärejä jonkin verran tänkin foorumin lukijoilla joten saattais kiinnostaa....

tko

Tässä pyynnöstä muutama näkökulma RSC II -tukkiin. (valkoinen muovikassi mukana värireferenssinä kun en jaksanut säätää kameraa)

Tässä laite koko pituudeltaan. Piippuna 61cm Peuralan asepajan 6,5x47Lapua. Ei valittamista tukin pituuden suhteen.

http://s13.postimage.org/u383l46h3/kokonaan.jpg">

Kuvassa poskipakka nostettu irti. Huomaa, että poskipakka on säädettävissä paitsi korkeuden osalta, myös kiväärin pituusakselin suhteen sivuttaissuuntaisesti. Itse poskipakan materiaali ja muotoilu ei mielestäni ole paras mahdollinen mutta ihan käyttökelpoinen kuitenkin. Roedalelta saa ilmeisesti tilattua "mukavammalla" pinnalla varustettua poskipakkaa erikeen. Ja kannattaa sitten suosiolla tilata tukin mukaan noi sormilla ilman työkaluja säätyvät poskipakan ruuvit.

http://s13.postimage.org/ocmil4nuv/takaosa.jpg">

Tukin etupäässä on reikä, johon saa "versapod-tyyppisen" bipoditapin. Tukin alapinnalla on ruuvinpaikkoja myös muunlaisille vaihtoehdoille.

http://s8.postimage.org/5myuet09h/bipodikiinnitys.jpg">

Lipassolaan EI KÄY tikka T3 vakiolippaat vaan siihen menee ns. AICS-lippaat, jollainen mukana kuvassa. Lippaan vapautus tapahtuu kuten AK:ssa. Vipu on todella jämäkkä. Kiväärin kahva on omaan käteen vähän oudon tuntuinen ympäripuristavalla "rynkkyotteella" mutta toispuoleisella "tarkkuusotteella" ei ole mitään ongelmaa (kun ensin löysi peukalolle tehdyn paikan jonka jälkeen hiertymät loppuivat)

http://s9.postimage.org/wjlmiurrj/lipassola.jpg">

Kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen tukkiin ja tuota parempaa en ole itse T3:lle nähnyt vaikka paria aftermarket-vaihtoehtoa olen käsissä pidellyt. Rakenteesta sen verran että periaatteessa tukki on siis todella jämäkkä alumiininen runko, johon kiväärin aktio kiinnittyy. Alumiinirungon sivuille sitten pultataan muoviset puolikkaat, joiden ansiosta laite alkaa näyttää kivääriltä. Rumaa ja funktionaalista.

Koiramies

Slurps! On hienot pelit pojilla!

Asiaan: kokemattomana tuunaajana kysyn viisaammilta että kannattaako asentaa kivääriin ennemmin Picatinny-kisko kiikarin alle vai tuunata/lyhentää vaan tukkia jos silmänetäisyys ei riitä?

Itellä Tikka T3 Lite SS jossa ei Picatinnyä tunnetusti ole vaan Swarovski seisoo suoraan optilockeilla raudoissa. Kohta tulee uusi Bell & Carlson tukki ja ajattelin että josko ei tarttis tukkia kauheesti leikata ja hoitaisi asennuksen Picatinnyllä+jalat. Paha kyllä Picatinny nostaa aseen profiilia mutta tuskin kauheesti.

Olen melko lyhkänen joten Tikan alkuperäisen tukin lyhentäminenkään ei ihan täysin riitä vaan ampuma-asento on hivenen väkinäistä kurottamista mulle.

itm

Lainaus käyttäjältä: tkoTässä pyynnöstä muutama näkökulma RSC II -tukkiin. (valkoinen muovikassi mukana värireferenssinä kun en jaksanut säätää kameraa)

Tässä laite koko pituudeltaan. Piippuna 61cm Peuralan asepajan 6,5x47Lapua. Ei valittamista tukin pituuden suhteen.

Paljonko on T3:n paino tuolla Roedalella ilman optiikkaa?
<t></t>

SO

AIn tukki tikkaan.

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: SOAIn tukki tikkaan.

Kerroppa lisää?Mikä tukki siis kyseessä?

HJu

Eiköhän tuossa ole kyseessä Accuracy Internationalin tekemä tukki Tikka T3:lle lyhyelle lippaalle (308-pituiset patruunat) ja tietenkin suoraan Shot Show -messuilta. Eli periaatteessa sama mitä Roedale on tehnyt. Roedalehan kopioi AI:n tukin ja tekii siitä mm. T3:een sopiva mallin. Eli ympäri käydään yhteen tullaan jne.

Saako AI:ltä pitkällä lippaalla T3:een mitään jää nähtäväksi.
Terveisin,

HJu

JTL

Nyt on tuommoisen T3 Varmintin hankinta harkinnassa, käyttötarkoitus olisi rata-ammunta (pääasiassa 300m), TA-harrastaminen mahdollisuuksien rajoissa, + hirvieläinten metsästystäkään ei ole pois suljettu. Linnustuskäyttöön löytyy jo T3 222-kaliiperissa, joten siihen ei tuolla uudella tarvi taipua.

Elikkä kysymys kuuluukin kaliiperivalinnasta: 7mm Rem Mag kiinnostaisi kaliiperina, mutta onko tuossa oikeasti mitään järkeä vrt. 6.5x55? Harraste kun on kyseessä, kaikessa ei tarvi ollakaan järkeä, mutta onko tuossa 7-millisessä jotain ratkaisevasti huonompaa esim. tarkkuuden tai piipun kestoiän kannalta? Patruunat lataan itse.

HJu

Tarkkuusluotien heikompi saatavuus ja kalliimmat hylsyt tulee mieleen. Piippuja saa kaupasta lisää jos paljon ampuu ja kyllä 6.5*55 tappilatauksilla sekin piippuja kuluttaa.

Rekyyli on vähän kovempi mutta suujarru tai vaimennin auttaa jos alkaa liikaa häiritsemään.
Terveisin,

HJu

KemMar

Mulla on tämmöinen pähkinä pureskeltavana. Eli omistan 300wm tikka t3 super varmintin ja tarkoitus olisi vaihtaa alkuperäinen tukki johonkin jämäkämpään. Olen miettinyt että laittaisko laurosen tukin vai RCS II? Olisiko kellään antaa vinkkiä? Asetta käytetään enimmäkseen radalla 100-1000m etäisyyksille roiskimiseen. Metällä käydään vain jos on komea kuutamo ja ketun jälkiä havaittavissa.

aop

jos kaveri on 26kk odotellut pitkän aktion rcs2 tulevan niin melkeinpä suosittelen sitä laurosta..

KemMar

Niinpä näkyy joo. Ei tullu taaskaan luettua tarpeeksi tarkkaan.

Poikma

Juu, nyt tilauksesta jo 27kk ja odottelu jatkuu... :?

Viimeisin lupaus toimituksesta oli tammikuussa.......enpähän älynnyt kysyä että mikä vuosi.... :lol:

HJu

Vaadi rahat takaisin. Jos tulee mutinaa niin laitat jutun www.snipershide.com:iin ja teet Poliisille rikosilmoituksen. Bundeskriminalamt sitten Sakssa ottaa asian tutkintaan.
Terveisin,

HJu