.338 232gr GS custom luoditus ongelma

Aloittaja Ärmätti, toukokuu 11, 2012, 16:13

« edellinen - seuraava »

Ärmätti

millä tempulla/välineellä onnistuu 232gr GS custom solid luoditus lämäriin? forrestin mickrolla tahtoo mennä nokka mutkin.

Poikma

Porautat luodinasetusholkin "luotikaran" pohjaa syvemmälle niin ettei se ulotu luodin kärkeen tai teetät kokonaan uuden karan.

Ärmätti

No niin mä vähän aattelinkin. Saako  forrestiin suoraan  tilaamalla pidempää osaa?

mika

muokkasin omani poraamalla reiän syvemmäksi. Helppo homma ja meni 1min.
CHAIRBORNE - USB Troop

mysteryman

Redding valmistaa VLD luodeille tarkoitettuja stemmejä mutta taisi olla niin että eivät ole yhteensopivia forsterin holkkien kanssa. Jos haluaa valmiin niin täytyy ostaa reddingin holkki.

Ärmätti

eli pora laulamaan - vissiin joutuu alentuun ja käyttään pylväskonetta. Mieli kyllä tekis vetää turbiiniporalla muttei taida terän pituus piisata  :whistle:

mika

mä purin sen forsterin holkin ja akkukoneella. Ei siihen tarvii isoa koloa kaivertaa.
CHAIRBORNE - USB Troop

Ärmätti

Melkeen vuosi meni että sain porattua kolon - hyvin onnistu vapallakin kädellä. Luodittaminen pelaa mutta mutta... Ilmeisesti on viisaampi ladata pituuteen jolloin ei sovi lippaseen (yli 95mm). COL 95mm taitaa olla myös metrin päässä rihloista tällä nuolella.  N165 pitäs saada helposti se yli 900m/s. Miten tämmönen piikki oikeen on tarkotus ladata? kiinni rihlaan, 0,3mm irti vai 1mm puleen metriin eli ei väliä? Nämähän on niin teräviäkin, että pitää varovasti luodittaa ettei reijitä sormiaan ja ladattua patruunaa voi käyttää kätevästi jäänaskalina  :dance:

mika

Omani latasin aikanaan kiinni rihloihin aluksi. Kun nopeus alkoi löytyä niin kokeilin pikkusen pakitella mutta ei ollu mun taidoilla sanottavaa merkitystä kasan kokoon.

Ruutina mulla oli Norman MRP. Vihtahousun ruudeista ilmeisesti N560 vois olla toimiva. Tai siis riippuu mitä hakee. Noilla saa vauhtia. Omat kulki n1010m/s.
CHAIRBORNE - USB Troop

mysteryman

Huvittaa kun nuo solidit tuppaa olemaan tehty teräväkärkisiksi. Osoittaa ettei valmistaja oikein tunne ulkoballistiikkaa. Vastuksen kannalta on edullisempaa jättää kärki hiukan tylpäksi ja kasvattaa ogiven pituutta vastaavasti jotta luodin kokonaispituus säilyy samana. Samalla luodit kestävät paremmin käsittelyä jottei kärki pääse taipumaan.

Ärmätti

eihän näitä uskalla pistää ees taskuun :) pitääpä näiden osalta luopua heti kättelyssä 95mm latauspituudesta eli lipas syötöstä.

mika

Mulla latauspituus oli 101mm tms.
CHAIRBORNE - USB Troop

SO

Jos CIPn rajoissa (4200bar) painitaan niin N560 6,01g LP98 F215 ja MRP 5,95g LP98 F215 on kuulemma tappilataukset.