Ruger 10/22 ja bipodi

Aloittaja Huntar, elokuu 23, 2006, 11:47

« edellinen - seuraava »

Huntar

Sellaista tässä kyselisin, että mikä viritelmä tuossa Rugerin tukin alkuosassa on, jossa muovinen lenkki on kiinnitetty piippuun ja tukkiin. Siksi kysyn, koska haluaisin kiinnittää aseeseen bipodin, joka on kiinnitettävä hihnan lenkkiin ja sitä on taas huono kiinnittää tuon muovilenkin takia.

Eli voiko tuota muovista kiinnikettä ottaa pois?

tverho

Kyllä, tuon piippupannan (barrel band) voi hyvin ottaa pois ja heittää roskiin. Jos haluat lisää tarkkuutta, 10/22 kannattaa pedata piipun ensimmäisten 3-5 sentin matkalta, aktion _pitää_ antaa kellua rauhassa. Petaamiseen riittää hyvin mikä tahansa plastic paddingi (kova sellainen kuitenkin) tai jopa minun laina-aseessa käyttämäni kolme kerrosta maalarinteippiä. Maalarinteippipetauskin paransi käyntiä noin kolmanneksella:)

Lisävinkkejä netistä "tuning ruger 10/22" tjs.

t tommi

Huntar

Kiitos vastauksestasi.

Nyt ongelmana on tiedonpuute, eli mitä petaaminen tarkoittaa? :D

No, eiköhän se selviä, kunhan vain saan järjestettyä aikaa asian tutkimiselle.

556

Re:
Lainaus käyttäjältä: tverhoKyllä, tuon piippupannan (barrel band) voi hyvin ottaa pois ja heittää roskiin. Jos haluat lisää tarkkuutta, 10/22 kannattaa pedata piipun ensimmäisten 3-5 sentin matkalta, aktion _pitää_ antaa kellua rauhassa. Petaamiseen riittää hyvin mikä tahansa plastic paddingi (kova sellainen kuitenkin) tai jopa minun laina-aseessa käyttämäni kolme kerrosta maalarinteippiä. Maalarinteippipetauskin paransi käyntiä noin kolmanneksella:)

Mites, entä jos etutukista poistaa reilusti piippua vasten olevaa osaa niin, että koko matkalta on vaikkapa heti kerralla pari milliä rakoa piippuun nähden ympäriinsä?

HJu

Ongelmaksi tulee varsinkin raskaspiippuisilla aseilla se että raudat ovat vain yhdellä ruuvilla. Kun piippukanavaa tarpeeksi avartaa niin Rugerin raudat alkavat keikkumaan yhden ruuvin varassa.
Terveisin,

HJu

Kosanderi

Mulla on 10/22T:n piippu tuettu noin 50mm matkalta patruunapesän puoleisesta päästä, mutta piippu on tosin lyhennetty 16":ksi. Ei ole enää orkkistukki, mutta miksei sama toimisi alkuperäiselläkin, jos homman hoitaa kunnolla.