200-M ja METSO

Aloittaja J-MS, lokakuu 09, 2010, 22:36

« edellinen - seuraava »

JPa

Lainaus käyttäjältä: J-MS
Lainaus käyttäjältä: PatskuToisaalta ei ole mukavaa lukea eikä hyväksyttävää, että käytetään teitä hyväks riistalintujen ampumisessa. Kyllä tuo j-ms:n kertoma on tie metsästystä.

Mitenkä niin?

Jos tielle oli matkaa yli 50-m ja autolle ainakin parisataa..

Minä olen sitä mieltä että vaikka laki tällaisen "metsästyksen" salliikin niin moraalisesti tuo on väärin.  :naughty:  Jos "metsästäjä" ei jaksa/halua/kehtaa/uskalla mennä metsään ilman autoa niin silloin kyllä pitäisi jättää kokonaan menemättä.

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

JPa

Ohhoh kun tuli kaksi samanlaisia ajatuksia sisältävää vastausta päällekkäin eri kirjoittajilta! Mikähän lie syynä..  :whistle:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

J-MS

No vähän pakko sinne metsään oli autolla ajaa, ois muuten tullut sellanen 20km kävelyreissu.

Paikka kun ei ihan takapihalla ole missä metsästettiin.

Se että ajettiin autolla siellä metsätiellä, niin etsittiin aluksi joku sopiva paikka mihkä auton jättää parkkiin ja alkaisi lintuja katsastelemaan.

Sattui tuo iso, eka metso silmään sattumaan siinä ajon aikana.

Tuskin täälläkään ketään sellaista metsästäjää on, joka valtatien varteen jättää autonsa, ja sitten kävelee oletetuille metsästysmaille sen 10km.

Tämäkin alue missä metsällä käytiin, oli itselle täysin uusi ja ensimmäistä kertaa siellä olin vasta.

Seuraavalla kerralla tietää jo mihin auton jättää ja mistä lähteä sopivia aukkoja etsimään.

Oli kaiketi tuo oma teksti hieman"hiace mies" malliin kirjoitettu, että siitä saattoi lukea rivien välistä.

Itse yritän olla sellainen metsästäjä, etten halua turhaa kärsimystä ja kipua riistalle tuottaa.

Alussa homma hankalampi, josko sitä kokemusta tässä tulisi lisää.

Maantiekiitäjä

Toissa syksynä kävi sellanen tapaus oli viimenen päivä linnustusta ja aamulla ensimmäiseksi kattoon lämpömittaria ja -3 näytti pakkasta, ensi lumi oli tullut yöllä. No eikun kahveen keittoon ja eväspalasten tekoon. Aseet kaapista ja kamppeet niskaan ja autoon. Ainut miinus puoli tässä vaiheessa pirullinen flunssa päällänsä. n. 15 kilsaa autolla ja parkkiin. Siitä sitten n. 3h reipasta kävelyä ja saavuin tutulle aukolle ja katoin et nyt kävi aivan mieletön säkä kymmeniä teeriä oli noussut koivuihin urpuja popsimaan. Reppu ja haulikko maahan ja kiväärin kanssa tetsaamaan kohti valittua "uhria". 150m päästyäni vedin muutaman kerran kunnolla henkeä ja toivoin ettei flunssa aiheuta mitään yskänpuuskaa ja mitä helvet#iä, joku urpo kurvaa fiat dukatolla toiselle laidalle aukkoa hyppää autosta nojaa konepeltiin ja PAM! Teeri putosi kun manulle illallinen melkein fiatin viereen ukko nappas linnun ja lähti kurvailee, sillon otti pattiin. No eikun reppua hakemaan ja tietä pitkin kävelin takas autolle ja manailin mennessäni.  :evil:  Itse olen ristinyt kyseiset kaverit syyläri-metättäjiksi.

M31

Mulla ei olis menny sekunttia pidempään moisesta touhusta ilmoitusta tekemään, ei kuulu  moinen autometsästystouhu tähän maahan.  :naughty:

Maantiekiitäjä

Kyllä miekin seuran PJ:lle ilmoitin, mutta pitäs olla kuulema kuva tai jokin muu "painava" todiste, sana sanaa vastaan ei riitä.  :?

TeemuJ

Lainaus käyttäjältä: Maantiekiitäjä joku urpo kurvaa fiat dukatolla toiselle laidalle aukkoa hyppää autosta nojaa konepeltiin ja PAM! Teeri putosi kun manulle illallinen melkein fiatin viereen ukko nappas linnun ja lähti kurvailee

Rengas--> naps... näinhän ei saa toimia, mutta aina voi huutaa kuin syötävä, että ettetkö tunne metsästyslakia, s.... ky......

Maantiekiitäjä

Ei uskalla/kehtaa nykypäivänä tuolla karjua kun aseet on mukana, tiedä vaikka joku sienestäjä mummu soittaa polliisit... Mieli kyllä teki huutaa vaikka mitä.

J-MS

On ollu tosiaan kunnon junttieinari se äijä.

Kai painoit auton tuntomerkit muistiin? :evil:

Tollanen nilkki pitäs ripustaa kasseistaan dukaton tavara tilaan ja antaa pari tuntia olla siellä synnin tuskissaan :D

Olis hyvä jotta et ruennu ampumaan ukon vania reikäjuustoksi, ois vaan saaneet taas yhden miehen aseista vaikka loottian(saalistaan) oisi puollustanut

juha_

Ettei vaan tuossa tapauksessa käynyt niin että kun otit 4 napsua ylös ristikkoa niin osumapistehhän siirtyy alaspäin.

Vihtavuori

Entisen kiikarin kanssa kävi mullekki nuin. Kyseessä oli teeri matkaa arviolta 220-230m. Napsut sen mukaan ja kas kummaa ohi meni. No ajattelin että olihan se suht kaukana ja kuitenki aika pieni maali.

Asia jäi vaivaamaan ja ei muutako radalle reissun jälkeen testaamaan ja huomasin että tulipa otettua napsut just päin vastoin mitä ois pitäny.

No sen jälkeen en olekkaan metästys tilanteissa napsuja käytelly. Paremmin on menny ilman. Käyttäköön ken osaa :D

PikkuBee

38.600 metriä, 5 teertä ja metsäjänis. Ilman autoa. :P

Oli tosiaan kolme ja puoli päivää aikaa kävellä,ja ammunnat hoidettiin haulikolla. Koira nukkui 18 tuntia putkeen tämän koitoksen jälkeen. :D