Uutta kivääriä Customoimaan

Aloittaja Silent killer, maaliskuu 19, 2010, 17:45

« edellinen - seuraava »

Silent killer

Niin ...Kun ei tuo yksi Zeissi kellekkään kelvannut  , ajattelin että tehdään sitä sitten yksi kivääri kiikarille kaveriksi. sain hankittua suht' koht' edullisesti Sakon raudat. Ja nyt sitten pähkäillään että olisiko tanko  Mäkisen vai tällä kertaa Waltherin ?? Nykyinen on Mäkisen takoma , ja hyvin se onkin kuulaa lähettänytkin , mutta ihan kokeilun halusta Waltherin tanko Niin ??? onko parenpi ??..Kaliiberikin on pohdinnan alla itseä kiinnostaa tuo 700 rem mag  ,

Vaan täällä ei moisesta kaliberista ole kenelläkään kokemusta. sitten on tuo vakio 308 win  , En usko että kannattaa pesittää vanhaa rautaa kaliberiin 338 lapua Mag.

- liipaisin koneistoksi laittanen Jalosen ( sniper koneiston ). Ja Lauronen kyllä puut trimmaa näihin rautoihin..eli näistä pitäs jonkinlainen kivääri syntyä..hyvästä en tiedä , mutta sen näkee sitten kun koko laite on kädessä ja radalla kokeillaan..

- Jos joku muukin on hurahtanut näihin Custom hommiin niin vaihtelisin mieluusti näistä puuhista näkemyksiä...kun on täältä saanut hyviä vinkkejä asiaan kuin asiaan ...niin uskon että nytkin joku antaa lisää ajattelemisen aihetta tässä rakennus projektissa...Tarkka kivääri on se unelma , mutta miten sillä osuu on kyllä perän takana.. :wink:

ruudin katkuista rata kautta odotellessa.... :pray:
terv: Silent Killer

HJu

Mikä Sako on kyseessä? Jalosen koneisto ei välttämättä sovi. 7mm Rem Mag on ok kaliperi. 700 Rem Mag patruunaa en tunne.

Mieti nyt ensin mihin käyttöön kivääriä teetät. Myydessä et saa omiasi pois. Mieti siksi myös kustannuspuoli tarkkaan.
Terveisin,

HJu

er

Kompaan HJu:a mieti mihin tarkoitukseen aseen tarvitset.

Mäkisen piiput unohtaisin. Viimeaikojen tuotannossa on laatuheittoja.(liian tiukkoja piippuja, rosoisia rihlanpintoja, epäkeskeisiä piipun reikiä) .Tietääkseni Mäkinen on eläkkeellä. Korjatkaa jos oon väärässä.
Train hard--->Fight easy

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: HJuMikä Sako on kyseessä? Jalosen koneisto ei välttämättä sovi. 7mm Rem Mag on ok kaliperi. 700 Rem Mag patruunaa en tunne.

Mieti nyt ensin mihin käyttöön kivääriä teetät. Myydessä et saa omiasi pois. Mieti siksi myös kustannuspuoli tarkkaan.

Aktio on Sakon 30-06 Finn Bear..todella "tiukka" eli ei helise eikä kilise ja kaikin puolin tukeva aktio on, ei ole paljon ammuttu siksi se minua kiinosti , etsin sakon runkoja  , mutta sakoja malleissa 75/85 ei raaski särkeä..joten näistä vanhoista aktioista olen näitä rakennellut...tosin on tuolla Remingtonin 700 runkoja muutama vastaan tullut ja Wheatherbyjä pari hyvä kuntoista, jotenkin kuitenkin luotan kotimaiseen ainakin tässä suhteessa.( ja vilkaisin You Tubesta tästä Sako Finn Bear:ista muutaman hyvän pätkän... kiitosta sai jenkkilästä ja Canadasta )

- Todella en ole aivan varma että sopiiko tuo Jalosen koneisto tähän aktioon , taitaa olla ainoa n.s. arvoitus ?? toistaiseksi , mutta en ole päässyt sinuiksi etuvedottoman liipaisin koneiston kanssa , ja huomasin tuon sniper koneiston Jalosen sivuilta , mietin että kas , kas tuossa olisi sellainen juuri mitä olen hakenut , ja irroitettavaa mallia vielä , minä niinkuin sanoin olen mieltynyt enemmän tuollaiseen pieneen "löysään" eli kynnykseen jolloin ainakin minä tiedän milloin kuula lähtee , etuvedottomassa taas laukaisua vähän niinkuin odottaa ja silloin ei tasainen usean laukauksen sarja onnistu ainaakaan  minun kohdallani.

- Olen rakentanut mm.. vanhaan Mosinin runkoon yhden kiväärin ja siihen ainakin sopi sakon liipasin koneisto melki heittämällä , tosin kaikkea täytyi viilailla että alkaisi toimia , mutta täytyy sanoa että vanha ei ole aina huononpaa kuin uusi jos nimittäin puhutaan malleista ,

- Tuo 700 rem mag kiinnostaa perustuen sen pitkään/suoraan lentorataan..Kivääriä aion käyttää only pitkille matkoille..alk 300 m

luodin tuuli herkkyydestä täytyy kaivaa jostain enemmän tietoa..

- Haastetta täytty kiväärillä ampumisessa olla ..100 m:ltä naputtaa vehkeellä kuin vehkeellä mutta kun matkaa lisätään tuonne 300- 800 m:iin niin silloin alkaa se ampumisen haasteellisuus näkyä..

- Mäkisen piipuista olen toisaalta myös kuullut että ei ole tangot ihan entisen veroisia , ja nyt luen täältä samaa joten näinköhän L.Walther vie voiton,ja tuskin saksalaisesta tangosta voi sanoa että eikö olisi laatua ja hyvä..kyllä jenkki sivujen perusteella on ...kiitelty on laajalti ....

- Niin..tuskin näitä myyntiin tehdään ja eihän niistä koskaan omiaan saa jos vaikka haluaisikin myydä eteenpäin..sama se on sarja tuotanto aseissa ja optiikassa samat lait ne sopii kaikkeen myytävään näillä saroilla.

- Ja Sakon TRG 338 Lapua Mag..olisi se ainoa kivääri jonka ostaisin jos täytyisi sarja tuotanto vehkeistä valita..

- ja tästä Customointi hommasta saa hyvän mielen jos onnistuu samaan ainakin itseään miellyttävän kapistuksen..ja siitä sitä virtaa saa kokeileen jälleen uutta , meinaan vanhaa mutta hyvää rautaa on halvalla kaupan..esim: Turussa huhtikuussa pidettävillä ase messuilla ..sieltä taas voi jotain erikoista löytää löytyisiköhän Mauser M98:a ?? )... :roll:

hyvä asia että tälläiset ase "kirpputorit" on järjestetty ja niita alkaa olla vuosittain hyvin.. :clap:

- Kustanuksia tulee ja kyllä tähän harrastukseen saa euroja meneen niin paljon kuin haluaa vain taivas on rajana , jos tämä asia kalvaisi mieltäni olisin varmaan vaikka sitten luonto kuvaaja..Ja mitähän noiden autojen customointi maksaa ?? :lol:
terv: Silent Killer