Uusi tähtäinjärjestelmä Barrettiin!

Aloittaja JpL, helmikuu 19, 2007, 18:53

« edellinen - seuraava »

JpL

http://www.barrettrifles.com/optics.aspx">http://www.barrettrifles.com/optics.aspx

Jälleen uutta & mielenkiintoista: Tähtäin on Leupold (missään ei sanota, onko Leupold ainoa systeemiin sopiva tähtäin), mutta toi etäisyysmittarisysteemi onkin helkkarin ovela.

Se, nimittäin, mitä tästä kerrotaan, saa Zeissin ja Swarovskin etäisyydenmittaustähtäimet vaikuttamaan pelkiltä leikkikaluilta. Katsokaas itse. Mm. paketissa on tiedot 100 eri patruunalle ohjelmoitavissa, laskee ballistiikan, etäisyyden jne. Tälläiset jutut hakkaa jopa Josie Maran´n kropan näkeminen - joskin ei siitä vaimo pidä.. :wink:

Hintaa ei mainita, luultavasti pelkäävät aiheuttavansa jollekulle sydärin...
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

JpL

Barrett´lta tuli sen verran tietoa, että BORS tulee saataville kesällä-syksyllä 2007, ja laitteen hinta on n.1500;- USD. Laitteesa on vuoden takuu, ja se mittaa etäisyyden 2500 metriin saakka. Tällä hetkellä BORS sipii ainoastaan Leupold M4-tähtäimiin, mutta tulevaisuudessa siitä tullee myös versio muihin tähtäimiin. Joten ainakin MSa:n kannalta - mikäli BORS alkaa kiinnostamaan - pullat ovat hyvin uunissa tuon Leupparin suhteen :o)
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

JHa

Vehkeestä on ollut esittely jossain Jenkkilehdessä viimevuonna ja ainakin silloin se oli istutettu NXS päälle.

Se mikä laite kyllä ei ole on LEM ja täysin tarpeeton lelu sotilaskäytössä. Pitkänmatkan ampujille, joiden ÄÖ ei riitä asioiden omaehtoiseen laskemiseen se soveltunee.

JpL

Eli siis mulle hyvä  :wink:

En tietenkään ala vänkäämään ammattilaisten kanssa, mutta onhan toisaalta niin, että etäisyys laserilla mitattaessa ja etenkin hämärässä on huomattavasti nopeampaa, helpompaa ja luotettavampaa ja kun vielä, jos otamme esimerkiksi etäisyyttä 1200+ metriä, vaatii se +-10 metrin tarkkuus etäisyydenmittauksessa kovan sällin. Mitä pidemmälle, sitä vaikeampaa.

PL

Luin pikaisesti käyttöohjeen ja tulin tulokseen että etäisyydenmittaus perustuu naksujen laskemiseen minkä kompuutteri tekee ampujan puolesta.

Aseen tukeminen edes rataolosuhteissa niin ettei korosuunnassa tapahdu 1/4 MOA heilahdusta on melkoisen mahdoton homma. En oikeen tahdo uskoa moisen laskimen käyttökelpoisuuteen kentällä. Toisaalta näytöstä näkee arvot pimeässäkin mutta näkeepä ampujan naamankin kilometrin päästä valonvahvistimella :D