Main Menu

Lisäpainoista?

Aloittaja Y-P, helmikuu 01, 2007, 14:23

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Kyllä vain, TRG:n UIT kisko on ruuvattu neljällä ruuvilla kiinni uretaaniseen tukkiin joten en usko että etutukki on pitkäikäinen jos lisäpaino laitetaan siihen kiskoon kiinni. Jos välttämättä haluaa painoa lisää niin etutukki pois ja tekee sen tilalle mieleisen harkon vaikkapa lasikuidusta/lyijystä. Nokkakärryt on sen jälkeen kova sana kun vie kalustoa autosta tuliasemaan... :wink:
Kylätason ampuja

Y-P

Olipas tullut viikonlopun aikana reippaasti juttua tänne, kiitos.

Täytyy ehdottomasti kokeilla noi ampuma-asentojutut ja eri tuilta ampuminen myös. Vähän ihmetyttää kyllä mistä tämä ilmiö on noin yhtäkkiä tullut kun en ole sitä muilla(kaan) aseilla aikaisemmin havainnut. On noita laukauksia aika lailla takana erilaisilla kaliipereilla kuitenkin.. Vaimentimen lisäämiseen asti homma oli TRG:n kanssa ihan ok.

Niinkuin tuossa aikaisemmin heitin, niin laitoin kiskon ja sen ruuvit epoksilla kiinni. Jos ruuvit joskus korkkaa tästä huolimatta, niin sitten hankitaan mahdollisesti uusi etutukki / siirrytään tuohon Koheltajan ehdottamaan rakenteeseen jos jatkotestit vielä mielestäni puoltavat lisäpainoa aseessa. Kuten sanottu, meikäläisen käyttötarkoituksessa aseen suurehko paino ei tuota ongelmia. Nuo ensimmäiset testilaukaukset osoittivat jo sen että kokonaispainoa ei tarvitse ainakaan tuota kymmentä ja puolta kiloa enempää. Nyt se rekyyli ei ainakaan tällaista 80 -kiloista jannua heittele / pelota yhtään ja ampuminen on siinä suhteessa harvinaisen "kivutonta" kun sitä vertaa tällä kaliiperilla paukutteluun yleensä.
-Y-P-

er

Olen itsekkin havainnut Br-tuotteen vaimentimella varustetun TRG-42:sen kanssa kiertävää liikettä, mutta ilmeisesti tämä kuitenkin johtuu rihlauksesta. Nuo havainnot tein kun ase oli uusi ja sen tuntumaan ja pitoon ei ollut vielä tottunut.   Nyttemmin olen havainnut että tuo liike ei enää haittaa, mutta yhä ajoin kiertoliike kostaa viemällä laakeja oikealle, siis normi kietopoikkeaman lisäksi.

Samalla olen itse alkanut miettimään omaa perustreeniä. Olen aiemmin ampunut paljon piekkarilla ta mielessäkin kivääriaseistuken lisäksi. Kuitenkin piekkarin pito on niin totaalisen eroava 338LM:stä että olen alkanut harkitsemaan sen käytön vähentämistä. Kiva vekotin pieska oln mutta opettaa kovarekyylisiin nähden väärää pitotapaa.

Pidin keväällä noin kahden kuukauden tauon piekkariammunnasta, jonka jälkeen koin hölmön tunteen tarttuessani taas pieskaan. Ekalla setillä aloin miettimään" minkä helvetin takia vedän tätä tukkia näin voimalla olkapäähän". Sopeutuminen TRG:hen oli tapahtunut. Seuraavana hankintalistalla kai onkin TRG-22 nykyisen 42sen rinnalle. Siihen ei sitten mitään vaimentimia tai jarruja niin tuntuma on melko sama kuin vaimennetulla TRG-42:lla, kunhan lataa riittävän tiukkoja. Ideana tuossa on ampumasentojen trenaaminen halvemmalla kuin TRG-42:lla, mutta samalla otetuntumalla.

Y-P:n idea on silti metsätystä ajatellen järkevä. Lisäpainosta saa passiin lisää vakautta ja tarvittaessa sen saa nypättyä poiskin.
Train hard--->Fight easy