Tarkimmat kiväärinne?

Aloittaja KRG, huhtikuu 16, 2026, 07:59

« edellinen - seuraava »

KRG

Itellä varmaan tällä hetkellä nämä kaksi.
Krieger rosterinen .260rem jossa KRG C-4 runko, Trigger Tech Diamond koneisto.
Ja toinen peli on uusitulla piipulla.
Bix´n Andy rosterinen 6.5 Creedmoor, KRG Whiskey-3 PRO rungolla ja Bix´n Andy Tikka Competrition koneistolla.
Molemmat ampuu tarkemmin kuin kuskinsa, vaikea sanoa kumpi on absoluuttisesti tarkempi.

mattix

80-luvun TRG 308 katkaistulla orkkisrosteripiipulla, orkkiskoneistolla ja orkkisrangalla. Parhaat 5 lks kasat 8mm/100m ja 32 mm/300m. Puoleen kilsaan olen kovin vähän ampunut tauluun ja ne vähäiset kasat ovat olleet 80-90 mm.

MOj

Omat "vanhan liiton" TRG 22 ja 42 kiväärit. Näitä tosin itse viritelty eri kaliipereihin, mutta ampuvat niin tarkasti että asiat on perän takaa kiinni, jos ei taululla mielytä.

MikaS

Tällähetkellä Tikka t3 6mm br piipulla, sillä kun ampuu niin hymyn saa naamalle. Paras hinta/osuntasuhde on kyllä ij18 222remissä. Elämäni pienimmän kasan omilla aseilla 3,6mm/5lks/100m, olen ampunut 6.5-284;lla, Mäkisen piipulla ja Winchesterin raudoilla.

itm

Jalonen JJ-93 Mäkisen hikipäässä hinkatulla pirun tiukalla piipulla. 308 ja 12" nousu, 9,7g Lock Basella oli osuma siellä missä ristikko
100m samaa reikää (<1/2 MOA ja 300m MOA luokkaa

HOWA HB 308 pääsi melkein samaan

Lähetetty minun SM-S931B laitteesta Tapatalkilla

<t></t>

rum

Kuvaki olis, muttakun ei osaa laittaa ;D

jtlassila99

Thanks for asking.

My 20" 5.56 match AR is very accurate.  Easily shoots under 1" 10 shot groups at 100yds with 75gn commercial ammo.  Likely would shoot even better with reloads but I doubt I could do any better.

But my favorite rifle, and the one I'm the most proud of is my Finn M39/SOV clone with a modified chinese 4x PEM replica scope.   This is a project I worked on for hundreds of hours.

For an old, worn out battle rifle, it has produced some great scores in competition:

199-11x in US National Vintage Sniper match at 300/600yds.
194-6x in a 1000yds match at Quantico USMC base.

At the practice range:

at the 1000yds line in Quantico:

Marines checking it out after the match:

Koheltaja

Jos yksittäisiä kasoja ei huomioida niin nykyinen 223Rem T3 Shilen 5x5lks ka 0.35moa/150m on tarkin mitä on koskaan ollut, tosin sen verran on ammuttu että nyt ollaan 0.5moan tuntumassa. Samalla aseella ammuttu 300m 5lks 28mm ja 10lks 38mm kasat, eikä ne "peruskasat" paljoa isompia ollut jos kuski teki työnsä ja keli oli kohdallaan.

EDIT: pienempi keskiarvo korjattu tarkistuksen jälkeen
Kylätason ampuja

Jan I

Ansun APR 6,5Cm pulttilukkoisista, siinä 30 lks vartissa 300m 83mm "kasa" hihasta ravistetulla latauksella (kehittäminen siis jatkuu)

Itselataavista UP 20", vahinko "kasaa" sataan metriin 5lks 6mm mutta tyypillisesti alle 20mm ja jantteria kaataa tonnista. (Ja ilman mitään ihanne tms. kelejä)

Lähetetty minun SM-F711B laitteesta Tapatalkilla
Fac ut vivas

KRG

On kyllä tarkkoja aseita killan miehillä.
TRG on aina tietyllä tavalla kiinnostanut, ehkä joskus vielä sellainen voisi ottaa projektiksi.

rum

Taitaa br foorumilla olla vielä tarkempia ;D nehän on tietty eri vehkeitä.

En nyt tarkota killan porukkaa, mutta on monenlaista tapaa mitata se käynti. Näistähän ollaan paasattu parikymentä vuotta, joilekki riittää se 3 lk. toisille taustakasa ja jne. Itellä ollu tuo kasa-ampujien 5+5 en tiijä onko sekään oikea mutta semmonen tuntuma jääny että jos 4/5 kasasta käy hyvin niin se on jotenki onnistunu ja yleensä käy seuraavallaki reisulla, nämä vaan omia tuntemuksia.

Jan I

Tästä melko samaa mieltä, tuommoinen 25-30lks kasa mielellään nopeassa aikataulussa kertoo aseesta ja myös kuskista aika paljon.
Aika harvassa on olleet puolen moan kiväärit 300-500m etäisyydellä

Lähetetty minun SM-F711B laitteesta Tapatalkilla

Fac ut vivas

Jullimus

6,5 creedmoor T3x Ctr s/s 20" kevyehköllä KRG echo tukilla; 20lks 18mm/0,62 moa @ 100m.

rum

Harmiko tänne eitien kuvaa voi laittaa? näky koneella oleen vanha taulu, ollu naapuri foorumilla tieten parikertaa.

KRG

Kasa-aseet on oma lukunsa, niille on oma foorumi  :)
Nämä tämän foorumin aseet on ammuttavissa bipodilta tai tripodilta ja joku hernepussi perän alta,
maastossa kuin maastossa ja kelissä kuin kelissä.