TASS-projektista:

Aloittaja JpL, joulukuu 26, 2006, 16:48

« edellinen - seuraava »

JpL

Aiemmin oli näillä sivuilla TASS - suujarrusta puhetta. Missä vaiheessa ko. juttu etenee?

Vielä: HJu mainitsee pari sivua taaksepäin, että WSM hylsyt kestävät pidempään kuin esim. 300WM hylsyt (ja myös piippu kestää WSM:llä enemmän). Onko tämä paikkansapitävä asia myös muissa pitkähylsyisissä kaliipereissa, esim. 7mm Rem Magnumissa? Jos on, mikä on teidän mielestä arvio pitkähylsyisen elämänkaaren pituudesta, montako laukausta hylsy kestää pitkill' magnumeilla - ja siis ihan kohtuulatauksilla?
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

JpL

Eikö kenelläkään ole tietoa?
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

HJu

Arvailla voisi mutta kun ei ole faktaa niin en viitsi enempää spekuloida. En kyllä keksi miten 7mm Rem Mag olisi jotenkin erilainen kuin 300 Win Mag näissä asioissa.

TASS:n kehittäjä on ymmärtääkseni tyytyväinen nykyprotoonsa ja koska se ei täytä EUn kuulonsuojauksen tiukkoja melunormeja niin AU ei niitä varmaankaan itse aio tuoda markkinoille. Tilaamalla varmaan saa jos haluaa, tai sitten ei.

300 Win Magiin ja pienempiin AU Compact ja isompiin S7 on oma ohjeeni jos ei huvita joka aseen päähän S7:aa ruuvailla. Compactissa säästää niin painossa kuin hinnassa ja vaimennuskin on hyvää tasoa. Ei kyllä ole rosteria mutta eipä ne aseet yleensä muutenkaan.
Terveisin,

HJu