Mikä luoti

Aloittaja astalo, syyskuu 28, 2023, 12:55

« edellinen - seuraava »

astalo

Ostin tuossa joku kk sitten monta sataa 8grammaista .30 luotia,nämä myytiin Scenareina,mutta kun näitä vertaa myynneissä oleviin scenarin kuviin,niin ei nämä kyllä niiltä vaikuta.Ei ole niippausuraa,ja peräosa on aivan suora,mitäköhän nämä voisi olla?Olikos Sakolla vastaavaa luotia?

PoweredbyNiko

Joo, ei ainakaan scenaria. Ei välttämättä edes Lapuan tai Sakon tekemiä.
Voisi olla jotain bulk tavaraa 7,62x39 varten.
Oletko mitannut, mikä on tarkka halkaisija? Voi olla .308, .310, .311.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: astalo - syyskuu 28, 2023, 12:55
Ostin tuossa joku kk sitten monta sataa 8grammaista .30 luotia,nämä myytiin Scenareina,mutta kun näitä vertaa myynneissä oleviin scenarin kuviin,niin ei nämä kyllä niiltä vaikuta.Ei ole niippausuraa,ja peräosa on aivan suora,mitäköhän nämä voisi olla?Olikos Sakolla vastaavaa luotia?

Eihän 30 kaliiperiin tehdäkkään alle 10g painoista scenaria. Näyttää kuvan perusteella Sakon perus 8g fmjtä tai lapuan 8g fmjltä.

Jan I

Lainaus käyttäjältä: astalo - syyskuu 28, 2023, 12:55
On kyllä pahasti kusetettu, mikäli Scenarina myyty...
Sakon 117A ja 146A jne on kyllä myös tuo niippiura, joten jos ei jotain todella vanhaa niin sitten ulkomaan tuotoksia.

Lähetetty minun SM-F711B laitteesta Tapatalkilla

Fac ut vivas

astalo

Purin yhden 8grammasen Sako fmj:iin ja ulkoisesti on muuten 1:1 kuvissa näkyviin sakon luotiin,vain ura/urat puuttuu,Molemmat siis aivan yhtä pitkiä ja ja halkaisia 0,308 molemmat.

SO

Sakon 8g 120A. 308 ja 311 8g luoteja on niippausuralla ja ilman, pitäisi olla eri koodeilla esim 134A vs. 117A

astalo

Ok,niin ajattelinkin että on saatavilla ilman uraakin.Yritin etsiä jälleenlatausdataa k.o Sakon luodille,mutta en löydä kuin lapuan 8 grammaselle.Mulla tuli aseen mukana itse ladattuja noita Sakon luoteja,ja pakettien päällä lukee vaan teipissä sako 8g 3,40 lataus,ei tietoa millä ruudilla ladattu.Tekee kyllä pientä kasaa ja latausta ei tarvitse kyllä muuttaa,tietäisi vaan ruudin :)Mulla olis kilon purkki 555 ruutia,saisikohan tuolla ruudilla tuon luodin käymään?

astalo

Onhan siitä, kiitoksia.Ei taida olla 555 sopiva ruuti tälle,160 ruutia olisi myös käytettävissä.

jpniemi

Liian hitaita ovat.

astalo

Sain juuri kaverilta n1355 ruutia,sillä tehdään paukut.

jpniemi

Lainaus käyttäjältä: astalo - syyskuu 29, 2023, 12:40
Sain juuri kaverilta n1355 ruutia,sillä tehdään paukut.

Voipi olla juurikin passeli ruuti 8g