30-06 ja N135

Aloittaja Hannes, syyskuu 08, 2023, 13:08

« edellinen - seuraava »

Hannes

Pitäisi ladata 11g Blade 30-06:een. Käytössä olisi N135 ruutia, mutta vv opas lähtee vasta N140 liikkeelle.
Voisinko kuitenkin käyttää N135? Pudottaisi alkuun Ruuti määrää 20%. Mitä riskejä tms?
Hannes

Repe2

Ota vaan hitaampaa että saat sille kyytiä kaiken mahdollisen, 150 grainisen barnesin ttsx ja Hornadyn gmx perusteella mallaisin itse N555:stä. Tai jos ne papruun menee niin sitten miten vaan. Tämä ei oikeastaan ole "mulla sattusi oleen tätä"-laji, varsinkaan jos kohteena on elävä, vaikka sitenkin varmaan pystyy etenemään. Vihtavuoren prujutkin näyttäis N555:lle ihan mukavia lukuja 11g bleidulla.

Hannes

Juu kiitos.
Ei vaan haluaisi noita ruuteja kaapin täydeltä.
Lataus onnistui N135 lla. Tarkkuus ei ehkä parasta, 8 g FMJ;t ok.

Uusi 'ongelmama'? Sain kaverilta kerran ammuttuja hylsyjä, kokosupistin ne, mutteivät mene silti patruunapesään? Tikka m65 lukkokampi ei mene alas ilman voimaa. Tai en edes yrittänyt. Näitä isoja muutama. Mikrometrin mukaan ovat saman kokoisia?
Hannes

Jappi

Lainaus käyttäjältä: Hannes - syyskuu 17, 2023, 15:09
Juu kiitos.
Ei vaan haluaisi noita ruuteja kaapin täydeltä.
Lataus onnistui N135 lla. Tarkkuus ei ehkä parasta, 8 g FMJ;t ok.

Uusi 'ongelmama'? Sain kaverilta kerran ammuttuja hylsyjä, kokosupistin ne, mutteivät mene silti patruunapesään? Tikka m65 lukkokampi ei mene alas ilman voimaa. Tai en edes yrittänyt. Näitä isoja muutama. Mikrometrin mukaan ovat saman kokoisia?
Hannes

Onko kannat laajentuneet? Tai siis joku 5mm kannan edestä. Yleensä supistusholkki ei tule aivan perälle asti. Toinen on sitten pituus ja hartian kohta.

Hannes

Kanta on mittauksen mukaan oikean/saman kokoinen. Luulen, että hartia on väärässä kohdassa?
Eikö kokosupistavan holkin pitäisi muokata koko hylsy oikeaan mittaan? Holkkisarja on kylläkin käytetty...

´Tappio´ ei ole varsin suuri, vaikka kaikki hylsyt eivät olekaan käyttökelpoisia. Kiinostaisi vain tietää mikä mättää?

Hylsytulkkia ei ole käytettävissä.

Hannes

Jappi

Kuinka sulla on supistusholkki säädettynä? Niin että iskun lopussa on hylsynpidin kiinni holkissa vai jääkö väliä? Vois kokeeksi pyöräyttää vaikka vielä vähän tiukemmalle, että jää iskukin pikkuisen vajaaksi.

oho osu

Mä palautin juuri sen N550:n Viranomaiseen, mutta näkyy nyt jo jollekin kelvanneen. Sehän olis sopinut 30-06:n raskaimmille luodeille hyvin?

Hannes

Kiitos vaan Japille. Säädin holkin puoli kierrosta alemmas, ja nyt kaikki hylsyt sopivat Tikkaan. Hylsyt pitää siis "runtata" pohjaan saakka.
Itse ammutut hylsyt mahtuvat vähemmällä supistuksella.
Hannes

PoweredbyNiko

Kannattaa myös mitata hylsyjen pituus supistamisen jälkeen ja tarvittaessa trimmata mittaan.