Kirjoittaja Aihe: Ballistiikka ohjelma  (Luettu 2883 kertaa)

Valkoselkätikka

  • *
  • Viestejä: 272
Ballistiikka ohjelma
« : Heinäkuu 27, 2020, 11:41 »
Mikähän on paras ballistiikkaohjelma? Olen käsittänyt että kaupallisten merkkien ohjelmissa on valikoinissaan vain oman tarjonnan luodit ja niiden ballistiikka? Koetin haulla mutten löytänyt aiheesta keskustelua

LSa

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 2.164
  • Edistän: 1 | +5 | 8 | 9 | 36 | 37 | 39 | 41 | 44
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #1 : Heinäkuu 27, 2020, 12:04 »
Parhaan tietääkseen pitäisi testata kaikki. Mulla on Strelok Pro, ja vaikka olen tekijälle ehdottanut muutaman parannuksen, niin ihan hyvältä se vaikuttaa sellaisenaankin. Laskeeko oikein - en tiedä.

jli

  • *
  • Viestejä: 956
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #2 : Heinäkuu 27, 2020, 12:06 »
AB Analytics sisältää melko kattavan luotikirjaston, ja ovat käytännössä tutkattuja arvoja, eli sovitus on vähän parempi kuin pelkän kertoimen avulla laskettu.

https://appliedballisticsllc.com/Downloads/ABLibrary.pdf

Niin, ja tuo on itsellä käytössä. Voin koekuormittaa sitä jollekin esimerkkitilanteelle, jos tarvitsee vertailla tuloksia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2020, 12:13 kirjoittanut jli »

HämeenHitain

  • *
  • Viestejä: 63
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #3 : Elokuu 03, 2020, 12:49 »
Hyvin kevyellä kokemuksella Strelok Pro on kattavampi kuin Lapua Ballistics tai Sakon äppi.

Kaikkien käyttöliittymät vaativat hetken totuttelun, mutta Strelok näistä epäintuitiivisin ja vähän  sekava.

Luurissa menee kaikki kolme ongelmitta ja kannattaa kokeilla ristiin jne.

Opsecin kannalta nämä on kaikki vähän niin ja näin ja erityisesti tietysti naapurimaan tekele. Itsellä ei opsec vaatimuksia lainkaan ja jos joku kiihottuu mun Sako Rangella ammuskelusta, niin ollos hyvä vaan. Kirjoitanhan minä siitä tänne julkiselle foorumillekin.

Sent from my BLA-L29 using Tapatalk


Poikanen

  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #4 : Elokuu 03, 2020, 13:11 »
Mulla itsellä tuo AB kännykässä ja käyttöliittymä siinä on ihan hirveä! Tulee käytettyä enempi lapuan appia.

JKr

  • *
  • Viestejä: 977
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #5 : Elokuu 03, 2020, 20:58 »
Strelok toimii ilman sim-korttia.
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

sk88

  • *
  • Viestejä: 99
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #6 : Elokuu 03, 2020, 21:22 »
Lapuan äpsistä oon tykänny.

Haluisko joku kertoa onko toi AB niin paljon parempi että kannattaa 33e maksaa siitä? Lisäksi sanoo että ostoja apissa, mitähän nuo sisältää?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2020, 21:24 kirjoittanut sk88 »

Poikanen

  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #7 : Elokuu 03, 2020, 22:53 »
Ostot ovat custom drag modeleja. Hinnasta ei mitään aavistusta. Mulla iOS ja AB Mobile. Käyttöliittymä on minusta melkoista kuraa.

Edit: Hinta 2,29€/CDM

https://appliedballisticsllc.com/education/
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2020, 23:19 kirjoittanut Poikanen »

sk88

  • *
  • Viestejä: 99
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2020, 00:32 »
Ostot ovat custom drag modeleja. Hinnasta ei mitään aavistusta. Mulla iOS ja AB Mobile. Käyttöliittymä on minusta melkoista kuraa.

Edit: Hinta 2,29€/CDM

https://appliedballisticsllc.com/education/
Tämä selvä, taidan pysytellä Lapuassa toistaseksi. Siinä ainakin toi oletus matka/tuuli/koro syöttö on erittäin näppärä.

saku_s-t

  • *
  • Viestejä: 601
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #9 : Elokuu 04, 2020, 08:25 »
Itselläni tuo strelok pro ja en keksi omaan käyttöön mitään mitä tästä puuttuu. Näppärä laskea vaikka luodin lähtönopeus jos tietää korot parille matkalle tai luodin BC jos on korot ja nopeus tiedossa, todella kattava luoti, valmispatruuna ja ristikko valikko, saat helposti koro taulukon haluamillesi matkoille, näyttää haetulle matkalle suoraan ristikko näkymän jne jne. Ilmais versio tekee paljon mutta pro tekee sitten jo kaiken lopun. Tuota nopeuden laskentaa ei ole ilmaisversiossa ja luoti jne valikoima on niukempi. Ilmais versiolla pääsee kyllä hyvin alkuun ja kokeilemaan millainen softa kyseessä.

Tässä pätkä siitä nopeuden laskemisesta: [size=78%]https://www.youtube.com/watch?v=ex8QmxnCv0E&t=391s[/size]

Poikanen

  • *
  • Viestejä: 346
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #10 : Elokuu 04, 2020, 09:55 »
Onko tuosta Strelokista ilmaisversio? Mie löysin appstoresta vain halvemman ja kalliimman version.

saku_s-t

  • *
  • Viestejä: 601
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #11 : Elokuu 04, 2020, 10:27 »
androidille ainakin on 3 versiota: strelok. Ballistic calculator, strelok+(5,99€) ja strelok pro(olisko ollu joku 14€?)

Hietala

  • Yhdistyksen ystävät
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #12 : Elokuu 04, 2020, 11:19 »
Ota strelok pro. Loppuu se arpominen
<t></t>

MTä

  • *
  • Viestejä: 288
Vs: Ballistiikka ohjelma
« Vastaus #13 : Elokuu 04, 2020, 16:03 »
Ota strelok pro. Loppuu se arpominen

+1
Olen itsekin tykännyt.