Leupold radalle/linnulle.Apua valintaan.*Ostettu nightforce*

Aloittaja Senekisu, joulukuu 18, 2012, 21:31

« edellinen - seuraava »

Senekisu

Hei.

Sen verta tarvisin apua että mikä Leupoldin max. 1300-1500e hintainen putki olisi paras vaihtoehto Tikka T3 .308 varmintin päälle?

Suurin käyttö tulee olemaan rata-ammunta(about 150m/300m) mutta toisena tärkeänä linnustus.

Kiittäen Senekisu.

Th1972

Tuolle etäisyydelle (alle 300m) riittää vähän pienempikin suurennus. Itsellä on 3-9*40 Mildot Leuppari joka on toiminut oikein hyvin ko. matkoille. Saat sen alle puolella budjetistasi! 8-)

Oletan ettei hämärä/pimeä ammunta ole tarkoituksena?
[i]\"Everything is known by everyone. \'Everyone\' has yet to be born..\"[/i]

puuppa

Onhan noita muitakin kuin Leuppari.. Omaan Tikkaani laitoin Swarovskin Z6 5-30x50 putken käytettynä tuolla budjetilla. En kadu.

K.Helin

Eikös tuolla myydään sivulla ole just nyt kaupan ihan huippu Nigtforce 5.5-22x50 putki jollain 1500€.

Se parisataa kannattaa joustaa jo ihan väkisin vaikka tammikuun elelisitkin pelkällä puurolla.

Olen ihmetellyt miten se ei ole vieläkään mennyt kaupaksi. Osta se ja unohda Leuppari.

TolkullinenMuheltaja

Jos kerran merkki on leupold ja pääkäyttö on radalla niin eihän tohon jää muita vaihtoehtoja kuin VX-3 8.5-25x50 LR tai LRT, target dot ristikolla. LRT jos tykkää pelata napsujen kans. Max suurennuksella näkee reiät aina 300 metriin saakka. MRa supply myy ko. kampetta alle sun max budjetin, joten voi tammikuussa syödä muutakin kuin puuroa.

Kannattaa myös harkita puupan esittämää vaihtoehtoa.

Ärmätti

ennemmin NF kuin leupari. Mulla leuppareita kaksi patrol ja mark4. mutta silti NF putkeni on parempi

TolkullinenMuheltaja

Lainaus käyttäjältä: Ärmättiennemmin NF kuin leupari. Mulla leuppareita kaksi patrol ja mark4. mutta silti NF putkeni on parempi

Perusteluja kehiin. Itse olen radalla vertaillut vierekkäin olevia NXS:ää ja VX-3:sta. Aika nopeesti pysty optiikasta sanoo, että Leupparin kuva on tarkempi ja kirkkaampi. Näin ainakin päiväoptiikan osalta. Sitten vielä Leun naksut, niiden tuntumasta on aika hankala laittaa paremmaksi.

Senekisu

Kiitoksia vaihtoehdoista mutta olosuhteiden pakosta merkki on leupold. Ja pimeällä ei ole tarvetta ampua.

Eli aivan hyvin kelpaa vähän pienempikin suurennos esim 4,5-14* tai 6,5-20* ?,näistä jälkimmäistä pähkäilin itse.

Ja hinta tosiaan mielummin se ~1000e kuin tuo max.1500e  :mrgreen: on puuron syöntiä tiedossa muutenkin aivan tarpeeksi.

Th1972

Juu, riittää. 300m metrin tauluun ja latvalintuun riittää 12X. Liian paljon suurentava putki itseasiassa vaikeuttaa ammuntaa.. Noissa 20-30X putkissa näet omat sydämenlyönnit retikkelin liikkeenä..

puuppa

Lainaus käyttäjältä: Th1972Liian paljon suurentava putki itseasiassa vaikeuttaa ammuntaa.. Noissa 20-30X putkissa näet omat sydämenlyönnit retikkelin liikkeenä..

Mjoo, jos syke haittaa niin sitten pitää rauhoittua ennen laukausta. Tietääpähän että osuu kun ei vaella 30x suurennoksella :) Isompi ongelman on laukaksen seuranta. Ei tahdo huomata mihin tippuu.

Kosanderi

Jos ei ole pakko olla variaabeli, niin leupparin Mark4 10x40 on mun mielestä pirun hyvä putki. Ainoa huonompi homma on nuo korotornit, joissa on sen 6 kierrosta säätövaraa mennä sekaisin.

Th1972

+1

Saat n. 6-700e täysin riittävän putken, lisäksi 500 patruunaa harjoitteluun ja budjettiin jää vielä rahaa leipään..

Rahanarvoinen vinkki: käytettyjä putkia saa järkihintaan!

Senekisu

Käytetty on varmasti myös järkihankinta mutta saan uuden edullisesti niin pitää käyttää tilaisuus hyväksi. Entäs samoilla kriteereillä suosituksia leupold vs zeiss?

TolkullinenMuheltaja

Lainaus käyttäjältä: SenekisuKäytetty on varmasti myös järkihankinta mutta saan uuden edullisesti niin pitää käyttää tilaisuus hyväksi. Entäs samoilla kriteereillä suosituksia leupold vs zeiss?

Ilman pitempiä perusteluja Zeiss on selkeällä ja valoisalla ilmalla edellä Leuta ja ero pitenee Zeissin hyväksi mitä hämäremmälle mennään. Miksi hankkia rata- ja linnustuskäyttöön Zeissia jos hankinnassa on budjettikiikari ilman hämärä ammuntaa?

Senekisu

Lainaus käyttäjältä: TolkullinenMuheltaja Miksi hankkia rata- ja linnustuskäyttöön Zeissia jos hankinnassa on budjettikiikari ilman hämärä ammuntaa?

Totta, joten pysytään vaan siinä leupoldissa.

On varmaan turhat nuo mil-dotit jos pelaa näin lyhyillä etäisyyksillä mutta mitäpä sillä väliä kerta ne miellyttää omaa silmää ja itsehän sitä putkea tuijottelee, saako vx-3 malleihin mildotia?