Tigr 7.62*54r2 asentoinen kaasujen "hukkaportti"

Aloittaja jawa, lokakuu 19, 2012, 18:00

« edellinen - seuraava »

jawa

Onko kaikissa tigr kivääreissä toi 2 asentoinen kaasujen "hukkaportti" myös tossa lyhyt piippuisessa mallissa

PL

Ei ole ollut. Havaintojeni mukaan säädettäviä hukkaputkia esiintyy satunnaisesti.

CeeCee

Oman poikkitieteellisen näkemykseni mukaan tuo portti olisi kaikissa lyhyemmällä piipulla varustetuissa tikruissa mutta ei 620 mm piipuilla varustetuissa.

latpa

kaksiasentoinen kaasu löytyy legion tigr 02 7,62x54r v.2008 valmistetussa 620 mm piippuisessa.

Havaintojani:

SAKOn 8g patruunalla ei ladannut "1" asennossa POSP 3-9x42 kiikarin kanssa, samoin S&B 11,7g. Ilman kiikaria lähes säännöllisesti kuitenkin toimi.

148 gr surplus patruunoilla (pehmytrauta, kiina) ei ongelmia perusasennossa "1"

Fresnel

Hei!

Fresnel komppaa foorumiveli CeeCee:tä. Omassa Tigrissä (alkujaan lyhytpiippunen, nyttemmin 620 mm LW piippu) on säädettävä kaasuportti.

--F.

jawa

Mistä tohon saisi hommattua sen pidemmän liekinsammuttimen ja toi mitä olen ostamassa ei ole säädettävää kaasuporttia(vaikka on lyhkäsemmällä piipulla)saako senkin siihen jostain tilattua ja onko sille tarvetta  vai onko noi osat kiven alla :oops:

CeeCee

Lainaus käyttäjältä: jawaMistä tohon saisi hommattua sen pidemmän liekinsammuttimen ja toi mitä olen ostamassa ei ole säädettävää kaasuporttia(vaikka on lyhkäsemmällä piipulla)saako senkin siihen jostain tilattua ja onko sille tarvetta  vai onko noi osat kiven alla :oops:

http://www.rusmilitary.com/html/guns_accessories.htm">http://www.rusmilitary.com/html/guns_accessories.htm

Tuolta kannattaa katsastella aina sillon tällön, nyt näyttää olevan varasto tyhjä. Itse olen "krinksuun" tilannut tuolta jarrun ja hyvin on homma toiminut. Säädettäviä kaasuportteja tuolla ei tosin taideta myydä.

Edit: Ja myöskin tuo SVD dipodi tuli ongelmitta.

EDIT2. Omani on pelannut kaikilla paukuilla mitä olen sille syöttänyt 100% varmuudella ja siinä ei säädettävää kaasuporttia ole (620 mm piipulla). Enemmänkin tuntuu ongelmia olevan niillä joilla tuo säätö löytyy ja sen oikean säädön hakemissa, että kivääri pelaa luotettavasti.

CeeCee

Onko ostoslistalla nyt siis tigr kaliberissa .308 vaiko 54R malli?

jawa

54R

CeeCee

Mielestäni tuo kaasuportin säätöominaisuus ei ole mitenkään tärkeä. Ennemmin sijoittaisin rahaa kiikariin ja venakkojen dipodiin. Voiskos joku ystävällinen (fresnel?) muuten laittaa lähikuvan tuosta säädettävästä portista tänne? Olen antanut itselleni uskotella, että tuo oma tikru on kiinteällä portilla mutta kyllähän tuosta löytyy kaasun ohivirtausreiät ja tuota putkiloa itsessään taitanee pystyä aseen mukana seuraavalla avaimella säätämään. Eniway, tuon säädettävän portin saa lisättyä jos semmosen vaan jostakin onnistuu hankkimaan. Kuten jo kerroin, niin omani on pelannut 100% luotettavasti tolla kiinteällä portilla ja kaikkea pa5kaa on ton torrakon läpi tullut lasetettua.  :D

jawa

Pistäkää muutenkin kuvia niistä niin saa vähän suunnittelu mallia :P

Fresnel

Hei!

Tässäpä näitä säädettävän kaasuportin kuvia:

http://s7.postimage.org/4n2xxoniz/IMGP5325.jpg">

http://s7.postimage.org/e8widzeor/IMGP5331.jpg">

Säätö tapahtuu kiertämällä tuota "peltilieriötä" johon on stanssattu numerot 1 ja 2.

Ja keskellä on ihan kolo merkkaamassa 1,5 asentoa.

--Fresnel.

latpa

Merkkien 1 ja 2 välissä oleva lovi on kaasuputken lukituksen vapautusta varten. Patruunan kannan avulla kierretään kaasuputken lovi lukitusvivun kohdalle, etureunan lukitusvipu painetaan pohjaan niin alas, että lukitusosa nousee kaasuputken yli, jotta kaasuputken saa kierrettyä irti nelikulmaisesta päästä aseen omalla työkalulla. Väliasentoja ei ole 1 ja 2 lisäksi, joihin kaasuputki lukittuisi.

eki

Minulla pelaa Tigri hyvin kummallakin asennolla, tosin käytän ohivirtausasentoa, koska se lommottaa hylsyjä vähemmän. Aseen ollessa uusi, oli käytettävä pakkosyöttöasentoa, koska liikkuvien liukupinnoissa oli hieman työstökarkeutta, ns uutuudenjäykkä. Niin piipunvaihtokin saattoi vaikuttaa asiaan, nyt on 620mm piippu, orkkiksena oli 590mm.

Tuolta rusmilitarysta olen tilannut 10 ptr lippaita ja laminaattitukin, ostettaessa oli muovitukki. Nyt ulkoasultaan Tigri on SVD-look.
[i]Dieu n\'est pas pour les gros bataillons, mais pour ceux qui tirent le mieux -Voltai

jawa

Pistä eki kuva jos mahdollista :D