7.62X39 ja D-166

Aloittaja HJu, syyskuu 25, 2010, 22:51

« edellinen - seuraava »

HJu

Onkos joku ladannut rynkynpatruunaa D-166:lla ? Aliääninenhän siitä tulee mutta se on nyt tällä kertaa tarkoituskin. Ruutina olisi N120:sta. Hylsyt Lapuan boxer-nallisia.

Tuota on tarkoitus ampua AK-47:lla ja itselatavuus olisi plussaa.
Terveisin,

HJu

hasaki

Seuraavanlaista dataa on ilmestynyt omiin supuja käsittelevään tiedostoon, peräisin Kekkosen kirjoituksista. Luonnollisesti omalla vastuulla ja harmillisesti eri ruudilla.

Hylsy]

ps. eli jostain noitten latausten välimaastosta voisi löytyä N120:lle passeli lataus 0,85-0,90g??? Ja HUOM. näissä aliääni kokeiluissahan se latauksen porrastus tapahtuu ylhäältä alaspäin,( tämän JHu tietää ja huomio on tarkoitettu muile tekstin lukijoille yleistiedoksi.)

pekkala

Pauli Salon kirjassa Rynnäkkökivääri on ohjeita vaimenninpatruunoiden lataamiseen. Kokeilin itse ja toimiihan se. Vaimenninta käytettäessä lippaassa olevat patruunat likaantuvat , ellei aseessa ole erillistä kaasuportin venttiiliä , joka estää aseen liikuvien toiminnan. Ja toisaalta asehan on hijainen vasta, kun ei kuulu latausääntä. Norincossa ja muissa halvemmissa aseissa tuota venttiiliä ei ole. Sakolaisessa ja armeijan rynkyissä se on. Pitää tehdä aikas paljon kokeiluja, että paukut ovat niin heikkoja, ettei ase lataa, tai ainakin minä jouduin tekemään. Itse ammun vaimenninpatruunoita laittaen lippaaseen vain yhden. D166 luodissahan ei ole mahdollisuutta niipata rynkyn patruunan latauspituuteen, joten kannattaa käyttää Lapuan B416, 13g luotia, jossa on niippaus uria 3 , eli rynkyn, 308W ja 30-06 latauspituuksille (Loimaan Asekellari, hinta 28.52€/100kpl).

Chillie

Sakoon N120:lle 0.8 grammaa luotina D166 ja latauspituus sama kuin 8 rammasella.

Tämä berdani hylsyllä.. Bokseri vaatii karvan verran enemmän öyhettä luodin taakse.

300 metrin tähtäinasetuksella savikiekot vaarassa sadasta metristä.

Leen tehdas krimppi varmistaa luodin pysymisen paikallaan.

S

HJu

Leen tehdaskrimppi löytyy. Kiitos vinkeistä.
Terveisin,

HJu

PL

Itse olen myös käyttänyt tuota N120 0,8g latausta. Poistaa hylsyn ja lataa luotettavasti (Sako 92S)