T3 hyvä aihio vähän kaikenlaiseen

Aloittaja HJu, tammikuu 22, 2010, 22:04

« edellinen - seuraava »

Maantiekiitäjä

Osta suosiolla radalle ja mehtuu hommiin omat aseet. Raskaan aseen raahaaminen pitkin saloa alkaa lopulta tympiä. Tikan ollessa valintasi osta T3 varmint niin et maksa älyttömyyksiä poskipakasta ja weawerkiskosta. Sako TRG on varma ratkaisu vaikka itse jenkki aseisiin "sairastunut".

Tunkiopulu

Samaa mieltä... Metälle /radalle omat aseet. Toki mettäaseellakin pitää treenata jonkin verran... Tuli juuri hommattua metsälle T3 lite. Vielä muutoksia mieleiseksi niin on mettäpyssy valmis   :D

Maantiekiitäjä

Itelle tuli haettua lupa swedulle ja nyt pähkäillyt, että ottasko Forestin vai Liten? Puutukkinen olisi helpompi pedata jos tuntuu käynnissä olevan häikkää. Muut omat aseet painaa 5,5kg-8kiloon niin tulin siihen tulokseen, että täytyy saada kevyempi metsästysase.

Tunkiopulu

Lite malliin saa varmintin poskipakan ja etutukin levennyksen, joten se oli oma valintani keveyden vuoksi.  Ja jotenkin olen nyt mieltynyt mustaan komposiitti tukkiin. Tukkihan on halpiksen näköinen,mutta toimii ja sehän on työkalu metsään, ei näyttämistä varten.

KemMar

Poikma.

Vieläkö odottelet tukkia?

Laittelin ite sinne viestiä pariviikkoa sitten. Olivat saaneet kuulema tuotekehityksen valmiiksi ja lupailivat et ens kuun loppuun sais. Uskottelivat että ovat toimittaneen osan jo myydystä eka erästä, ja toinen erä on jo teon alla. Liekkö näin vai oliko myynti puheita?

Poikma

Lainaus käyttäjältä: KemMarPoikma.

Vieläkö odottelet tukkia?

Laittelin ite sinne viestiä pariviikkoa sitten. Olivat saaneet kuulema tuotekehityksen valmiiksi ja lupailivat et ens kuun loppuun sais. Uskottelivat että ovat toimittaneen osan jo myydystä eka erästä, ja toinen erä on jo teon alla. Liekkö näin vai oliko myynti puheita?

Vielä odottelen tukkia. Viimeisin lupaus (4. maaliskuuta) "straight after the IWA".........ja IWA päättyi 11. maaliskuuta, joten hyvin suhteeellinen oli tuokin käsite/lupaus.

En ainakaan mistään saiteilta ole nähnyt että joku olisi jo tuon tukin saanut........

nemo

Lainaus käyttäjältä: ErkkiMetsolaonko kukaan rakentanut 6mm ppc:tä teekolmosesta, jos on niin millä menestyksellä?

Minulla on 6ppc tehtynä 308. T3.sta. Hyvä ja tarkka ase. Tarkempi kuin kuski. Käynti on 100m (minun) hyvänä päivänä <4mm ja peruskäynti on huononaki päivänä alle 10mm. Paras kasa 300m. on ~13mm..  :whistle: En ole jaksanut lippaas syöttöä tussariin tehä kun käsisyöttösenäkin pelaa minun käytössä. Hylsynkanta on kipenen väljä 308. pultin päähän ja joutuu kaivamaan sormin syöttöaukosta hylsyt vek ts. ei heitä ulos. Eipähän mene sorvatut hylsyt pudotessaan pilalle/ häviä niin helposti mehtään. Hyvin on lintuhommissa ja ratapyssynäki pelannu.

Poikma

Ihmeiden aika ei ole ohi; Roedalen RCSII Tikka T3 pitkälle patruunalle saapui kuin saapuikin 30kk ja 1 päivä tilauksesta...... :think:

Raudat meni paikalleen heittämällä ja alumiiniruoto+muovit istuivat toisiinsa hyvin.

Lippaana Voeren 300WM lippaat, jotka näköjään vaativat pieniä modauksia että syöttää 6,5-284:t kunnolla..... mutta tämä nyt on normaalia kun kyseessä eri kaliiperin ja eri aseen lippaat.

Lippaan salpa on painonappi aseen oikealla sivulla, lippaan etupuolella eikä lipas putoa vapaasti....ainakaan nyt kun lippaan sovite lipassolaan tuntui enemmän kuin tiukalta.

Salvan paikka ei ole paras mahdollinen, mutta kai siihenkin tottuu.... Kokonaisuuteen olen tyytyväinen....se että oliko 2,5 vuoden odotuksen arvoinen...... :think:

KemMar

Odotus palkitaan. Laitappa kuvia siitä salvasta jahka kerkiät. Kiinnostaisi tilata itellekki moinen mutta laminaatti tukki on tekeillä. Joutuukohan tuon pistämään maalimalle ennenkuin pääsee etes koe ampumaan :lol:

Poikma

Lainaus käyttäjältä: Poikma
Lippaana Voeren 300WM lippaat, jotka näköjään vaativat pieniä modauksia että syöttää 6,5-284:t kunnolla.....

Väärä hälytys; tarkemmissa syynäyksissä viaksi paljastuikin se että lukko ei mene riittävän taakse. Korjaustoimenpiteenä otettiin lukonpysäyttimestä/salvasta pari milliä pois ja homma hyvä...syöttää täysin ongelmitta.

Tuota operaatiotahan ei ymmärtääkseni pitäisi tarvita tehdä alunperin pitkää patruunaa ampuviin Tikkoihin.

Vähän jäi tuo ihmetyttäämään kun lipas asettuu kumminkin niin taakse kuin mahdollista eli liipasinkoneistoon lähes kiinni kuten Tikan omassakin kontsruktiossa. Onko lipas sitten himppasen eri asennossa tms.?

TH

Ei Roedalin RCS:kään (.308Win AI-lippailla) syötä vakiona ellei sinne vaihda lyhyempää lukon pysäytintä. Roedalin pitäis lähettää sopiva pysäytin setin mukana. Mulla ei sitä ollut mutta lähettivät sen vain parissa kuukaudessa kun hätyyttelin ulkomaisten foorumien kautta tarpeeksi aktiivisesti (mutta kuitenkin ystävällisesti). Toisaalta muistaakseni Tikan 30-06 -pysäytin hoitaa saman homman mutta maksaa joku 60-70 euroa.

Poikma

Niiiin, mutta kun kiväärini on alunperinkin pitkää patruunaa ampuva ja alkuperäinenkin lipas ilman takaosan täytepaloja. Ja, alkuperäinen lipas ja uusi RCSII/Voere lipas ovat kutakuinkin samalla paikalla suhteessa lukonkehykseen/lukkoon niin kaiken järjen mukaan syötön pitäisi sujua samalla lukon taka-asemalla....näin ei vaan ole.

Ja suoraan Roedlaen asennusohjeesta lainattua: " Please note that the Roedale RCS II Tikka T3 Long Caliber stock does not use AICS magazines and as such the modification or replacement of the bolt stop is not necessary"

Alex

RCSII:n asennusohjeessa lukee: "Replacing the original bolt stop with the Roedale bolt stop is simply the reversal of the

perviouse 2 steps." Eikö tätä Roedalen omaa lukonpysäytintä ollut mukana? Vai oliko sekin "puutteellinen"?

Poikma

Ei ollut eikä pitänytkään olla kun sitä lukonpysätintä ei pitäisi tarvita vaihtaa tai modata pitkän patruunan

Tikka T3 tapauksessa.......... Niin kuin jo tuon edellisen postaukseni ohjeesta lainatussa osassa lukee.

Alex

Sori, mun moka. En osannut lukea loppuun.

Mahtaakohan .300 Win Mag:n tapauksessa olla myös tarvetta tuollaiselle muutostyölle...?