T3 hyvä aihio vähän kaikenlaiseen

Aloittaja HJu, tammikuu 22, 2010, 22:04

« edellinen - seuraava »

Poikma

Ei ole GRS-tukkia, mutta KKC. Ei pöllömpi tukki sekään......Pitäneeköhän laittaa sitten toinen T3 metsästyskäyttöön ja siihen tuo KKC. Jahka nyt sais ensin sen RCSII:n...... :?

Tamppi

Lainaus käyttäjältä: KarhumaHaaa! Alutek alkaa toimittamaan keväällä lipaskuilua T3:een johon saa pidemmän lippaan :)

Onko tietoa joko tätä saa? Ei ainakaan alutekin sivuilla ole.

HJu

Mikä lipas siihen sitten sopii?
Terveisin,

HJu

Tamppi

aics:n pidempi (300wm)

PikkuBee

Kuinka pitkiä paukkuja aics:n lippaisiin mahtuu? Olen siinä ymmärryksessä että on ollut ongelmia mahduttaa tiettyjä tehdasladattuja paukkuja T3 300 wm alkuperäiseen lippaaseen (ainakin joku mainitsi Sakon raceheadeja).Vai onko tämä ongelma korjattu uusissa T3:ssa

Tamppi

300wm lipas vetää 9.4361mm ja 308 lipas 7.36mm.

Tavoitteena olisi, että saisi wsm paukkua ladattua 76-77mm mittaisena lippaasta. wm lipas alkaa tosin mennä jo ylimittaiseksi. Onkohan lyhyempää lipasta mitenkään mahdollista työstää muutaman extra millin saavuttamiseksi?

HJu

Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeKuinka pitkiä paukkuja aics:n lippaisiin mahtuu? Olen siinä ymmärryksessä että on ollut ongelmia mahduttaa tiettyjä tehdasladattuja paukkuja T3 300 wm alkuperäiseen lippaaseen (ainakin joku mainitsi Sakon raceheadeja).Vai onko tämä ongelma korjattu uusissa T3:ssa

Ai että Sako valmistaisi aseita joihin ei sovi heidän itse valmistamat CIP-mittaiset patruunat?  Kuulostaa erikoiselta.
Terveisin,

HJu

Karhuma

Lainaus käyttäjältä: Tamppi
Lainaus käyttäjältä: KarhumaHaaa! Alutek alkaa toimittamaan keväällä lipaskuilua T3:een johon saa pidemmän lippaan :)

Onko tietoa joko tätä saa? Ei ainakaan alutekin sivuilla ole.

Joo, olin tuossa loppukesästä uudelleen yhteydessä Alutekkiin ja nyt peruivat puheet. :(

Eli tuskin on tulossa.

Ei tuon luulisi olevan tekemätön paikka mutta ilmeisesti ei nähdä tarpeeksi volyymiä markkinoilla niin ei tehdä.

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: HJu
Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeKuinka pitkiä paukkuja aics:n lippaisiin mahtuu? Olen siinä ymmärryksessä että on ollut ongelmia mahduttaa tiettyjä tehdasladattuja paukkuja T3 300 wm alkuperäiseen lippaaseen (ainakin joku mainitsi Sakon raceheadeja).Vai onko tämä ongelma korjattu uusissa T3:ssa

Ai että Sako valmistaisi aseita joihin ei sovi heidän itse valmistamat CIP-mittaiset patruunat?  Kuulostaa erikoiselta.

Näinpä. Tässä samaisessa threadissa JPa kirjoittaa 12.11.2005 ja KO 19.01.2007, että kyseiset paukut tuottavat ongelmia lippaiden kanssa.Tai päinvastoin,heh.

Ruutiukko

Lainaus käyttäjältä: PikkuBee

Näinpä. Tässä samaisessa threadissa JPa kirjoittaa 12.11.2005 ja KO 19.01.2007, että kyseiset paukut tuottavat ongelmia lippaiden kanssa.Tai päinvastoin,heh.

Jep, yksi erä Sakon 300 WM patruunoita oli tosiaankin liian pitkiä . Kolmestasen taktikaali T3:n lipas onkin ainoa vähän pöhkö juttu koko kapineessa , millin siitä ehkä voisi dremelöidä . Juuri tein 210 Bergereitä ja kaverini ihmetteli kun mahtuivat lippaaseen riittävän ruutimäärän kera .

HJu

Luulisi että viidessä vuodessa ovat saaneet 300 Win Magin latauksen jälleen speksiin. Vika kuitenkin näköjään patruunassa eikä aseessa.
Terveisin,

HJu

PikkuBee

Tuli hommattua Tactical-mallin kaliiperissa 300 wm,joten on paukut hakusessa.En ole vielä laukaustakaan sillä ampunut,kun siitä uupuu optiikat vielä.Mutta rasiallinen sitä ja tätä, ja eikun kokeilemaan. Onko täällä jollain heittää paukkuja jotka ovat toimineet huvin,ja onko jotain mistä kannattaa pysyä kaukana?

JPa

Lainaus käyttäjältä: Ruutiukko
Lainaus käyttäjältä: PikkuBee

Jep, yksi erä Sakon 300 WM patruunoita oli tosiaankin liian pitkiä . Kolmestasen taktikaali T3:n lipas onkin ainoa vähän pöhkö juttu koko kapineessa , millin siitä ehkä voisi dremelöidä . Juuri tein 210 Bergereitä ja kaverini ihmetteli kun mahtuivat lippaaseen riittävän ruutimäärän kera .

Minun todistamassani tapauksessa oli kyseessä Sakon lataama tehdaspatruuna, joka oli tulpattu Sierra MK-luodilla. Kyseinen patruuna oli latauspituudeltaan yli CIP-mitan, eikä näin ollen sopinut T3 tacticalin lippaaseen. Siinä lippaassahan ei ole isommin vapaata tilaa .300winmag:n ylipitkille latauksille. Kyseisiä patruunoita ei silloin ammuttu koska kyseessä oli tuliterä ase ja tehdaspatruunat -> homma tuntui oudolta. Aseen omistaja kävi selvittämässä asiaa aseen ja patruunat myyneessä liikkeessä, ja sieltä oli kerrottu että kyseisellä luodilla ladattu patruuna on todellakin ylipitkä. En tiedä onko Sako patruunan pituutta sittemmin muuttanut, aikaahan tuosta kyllä on jo sen verran että tuotekehitystä on hyvinkin saattanut tapahtua.

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

Ruutiukko

Mahtuu ne Raceheadit nykyään lippaaseen .

Sakolla on mielestäni 300 WM ratapanos silti vähän hakusalla edelleen , metsätyspatruunat ovat kyllä hyviä . Hammerhead lähelle  ja Scirocco kauemmas on mulla nyt kattauksena . Oikein kauas mennään sitten PMC:n 180 Game King - latauksella joka käy aseessani kummallisen hyvin riistakuulaksi , olen sen puoleen kilometriin ampunut ja käynnin todennut mukavaksi - läheltä se ei välttämättä kestä osumassa . Omalataus vanha kunnon Mira on kyllä yhtä tarkka mutta jostain syystä pidän tehdaspatruunaa nyt mukana . Varminttina on 110 HP Sierra , tipuille 210 Berger .

PikkuBee

Hammerheadia en enää aseeseen laita. Uusi T3 Tac 300wm kuparoi niin maan perusteellisesti,ettei oikein sanotuksi saa.Meni Tetra gun copper solvent puoli pullo ja messinkiharja oli kovilla ennen kun sain edes näkyvän kuparin pois. Norman Jaktmatch ampu taas nättiä kasaa 100m.Pidemmistä matkoista ei ole tietoa vielä.

Muuten, onko Tactical-mallissa yhtään löysää liipaisimessa?Mun yksiö ampuu heti kun liipasinta vetää,löysää ei ole yhtään.