T3 hyvä aihio vähän kaikenlaiseen

Aloittaja HJu, tammikuu 22, 2010, 22:04

« edellinen - seuraava »

TH

Ihan pieni fiilistelykuva. Sain pätkävaimentimen ja sehän vaikutti näin ekasovituksella oikein passelilta.  8)  Täytyy kattoa miten suoriutuu tositoimissa.

http://i58.tinypic.com/1z97y1.jpg">

Sipa

Löytyykö jostain linkkejä liikkeiden sivuille, jotka myyvät jousia T3 laukaisukoneistoon.  

Eli mistä löytyisi jousi, jolla saisi laukaisun 400-700 g pintaan viriteltyä?

Koheltaja

Äkkiseltään ei tule muuta mieleen kuin Yodaven 340-560g jousi: http://www.ebay.com/itm/Tikka-T3-12-20-ounce-trigger-return-spring-/161456353242?hash=item25978c6fda">http://www.ebay.com/itm/Tikka-T3-12-20- ... 25978c6fda">http://www.ebay.com/itm/Tikka-T3-12-20-ounce-trigger-return-spring-/161456353242?hash=item25978c6fda
Kylätason ampuja

Sipa

Kiitos! Ei vaan mene korttimaksu läpi...

Vihtavuori

Myyköhän kukaan suomessa tuommosta jousta tikka t3:seen jolla sais laukasuvastuksen turvallisesti 400-700g välille? Tarvetta ois semmoselle

Perkeleen_Luoma

Pistä mpikkara:lle yv:tä. Voi olla et löytyy vielä.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

Koheltaja

Olen päätymässä T3 223 ostoon mutta nyt alkoi rihlannousu arveluttamaan. Olen tähän asti ollut 8-9" nousun kannalla ja mua on kovasti yritetty käännyttää 12" nousun puolelle, perusteluna parempi käynti varsinkin kevyemmillä luodeilla 150 metrille joka mulla on päämatka. 300m radalla tulee oltua vähemmän ja sitä pitemmille hyvin harvoin, noilla matkoilla taas pitää olla vähintään 9" nousu että saa raskaat luodit vakautumaan ja kevyemmillä puikuloilla ei noille matkoille ole asia jos tuulee.

Mikä on raadin näkemys tähän asiaan, 12" vai 8" nousu?
Kylätason ampuja

Perkeleen_Luoma

Itse ainakin valitsisin tiukemman jengan. Sillä kun pääsee hyviin tuloksiin keveyillä kuin raskailla.

12 noususen parempi tarkkuus kevyillä luodeilla taitaa olla aika marginaalista. Saa moni muu asia olla tiptop ennen kuin sen vaikutuksia näkee selvästi taululla.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

Koheltaja

Jotain vastaavaa olin ajatellut. Jyrkkä nousu on vaan tarkempi aseen pidon toiston osalta, loiva nousu kiertää asetta vähemmän piippuvaiheen aikana ja toisto on helpompi tehdä. Ehkä se 8" nousu olisi se joka tulee valittua, vaikka harvoin pääsee ampumaan pitkälle niin jyrkällä nousulla se kuitenkin on mahdollista, loivalla ei.
Kylätason ampuja

Jokke Espoosta

Lainaus käyttäjältä: Perkeleen_LuomaItse ainakin valitsisin tiukemman jengan. Sillä kun pääsee hyviin tuloksiin keveyillä kuin raskailla.

Tuttavapiiriin osui yksi tapaus jolla on T3 .223 Rem 8'' jengalla, ja se ei kyllä kevyillä kaupan latauksilla käynyt. Kasat olivat luokkaa kämmen sataselta, mutta kun vaihtoi painavampiin reikäpäälatauksiin niin alkoi kolikkoa hivuttelemaan. Tarina ei kerro olisiko itse lataamalla löytynyt joku hyvin käyvä lataus kevyemmällä kuulalla, mutta useampi kokeiltu kevyehkö tehdasladattu FMJ aiheuttivat akuuttia kiroilua taululla käydessä. Eli saattaa olla että tiukemmalla jengalla tulee murheita kevyillä luodeilla.
Trying is the first step towards failure
-Homer Simpson

Koheltaja

Hyvää tietoa, vastaavaa luin viikonloppuna ulkomaisilta foorumeilta ja 7" nousu on ihan toivoton kevyillä luodeilla. Jäin käsitykseen että 9" tai 10" nousu on jonkinlainen kompromissi kevyiden luotien käynnin ja raskaampien vakautumisen kanssa.

Yksikään liike mihin olen laittanut sähköpostilla tarjouspyynnön, ei ole vastannut ollenkaan. Luurilla yritin näistä muutamia liikkeitä tavoittaa niin joko ei vastattu tai sitten asioista tietävä henkilö oli varattu tai ei paikallla, takaisin ei ole soitettu. Ilmeisesti kauppa käy ja kiirettä pitää...

Jos ei tällä viikolla ala mitään kuulumaan niin soitan Jaloselle.
Kylätason ampuja

Carlos

Mulla on 223 9" nousulla, tosin piippu on LW, ja tuo kyllä vaikuttaisi toimivalta 50-70gr painavien luotien kanssa.

8" noususta en sitten tiedä kuinka käy kevyemmillä luodeilla.
Für diesen Moment arbeiten wir

kema

Taitaa olla T3 niin bulkkituote että katteet aikas 0.

Ja kaikkihan sen tietää että ahti huvilan hinta on se halvin. Pääsevät samaan hintaan snellarilla, kuin muut ilman...

Koheltaja

Vuosi sitten kilpailutin useamman liikkeen Quad Rangesta ja silloin Huvila oli kolmanneksi halvin ja snellari on enemmän miinus kuin boonus. 223 Varminttia 8" ja 510 piipulla ei ole kellään hyllyssä, 308:ia vastaavasti löytyy ja tilaustuotteen hinta on monesti eri kuin hyllyssä olevassa aseessa. Tästä syystä haluan tarjoukset eri paikoista ennen ostopäätöstä. Yhdessä paikassa kävin tarjouksen pyytämässä ja jälkeen selvisi että tarjous oli 70€ kalliimpi mitä heidän verkkokauppa kertoo...

Alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä että soitan Jaloselle, rautojen hinta on karkeasti samaa luokkaa kuin T3 muutamilla tuunaus osilla ja ratatukki on jo valmiina odottamassa.
Kylätason ampuja

mpikkara

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaYksikään liike mihin olen laittanut sähköpostilla tarjouspyynnön, ei ole vastannut ollenkaan. Luurilla yritin näistä muutamia liikkeitä tavoittaa niin joko ei vastattu tai sitten asioista tietävä henkilö oli varattu tai ei paikallla, takaisin ei ole soitettu. Ilmeisesti kauppa käy ja kiirettä pitää...

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Tuntuu asekauppa olevan niin hyvää bisnestä, ettei ostavan asiakkaan kyselyihin tarvitse vastata.

Aika moni kauppa on lyöty kiinni pelkällä vastauksella.