Hyvä vaimennin .22:seen?

Aloittaja JPa, syyskuu 08, 2009, 12:56

« edellinen - seuraava »

Tappi

Itselläni on 4 Vaime oy:n tuotetta ja en ole löytänyt parempaa.

Lisäksi löytyy Parkerhale, Ase-ultran molemmat, Tikka, SAK ja Jaki
Raudassa on raha turvassa!

frank

Lainaus käyttäjältä: HJuWeihrauchin 5.5mm vaimennin toimii 5.5mm Hatsanin PCP:ssä hyvin. Sisällä on jotain telttapatjaa ja föönirullia. Hyvin vaimentaa ja on kevyt. 1/2"-20 kiinnityskierre.

Tiukassa tuntuvat olevan suomessa... :(

HJu

Tilaa Saksasta. Postikulut jopa halvemmat kuin Suomessa.
Terveisin,

HJu

frank

No niin on, mutta noi sakemannit höpisee jostain 7 joulen kestävyydestä yms.

Lisäksi ne missä tuota on, tuntuvat olevan vain saksankielisiä => ei taida kiinnostaa ulkomaankauppa.

Tutuilla putiikeilla, joissa osataan myös enklantia, ei noita ole valikoimissa.

HJu

Saksassa lupavapaiden ilmakoiden jouleraja on 7,5J. Siksi siitä höpistään.

Weihrauch kestää ainakin +40J 5.5mm Hatsanin PCP:ssä ihan hyvin.
Terveisin,

HJu

frank

Kiitokset HJu:lle hyvästä suosituksesta.

Weihrauch paransi hyvin 5 kutisen Steyrin pahan yskän.

Selkeesti parempi kuin Dianan ilma-ase vaimennin, jossa onkin perinteinen laipparakenne.

Itse asiassa limupullo vaimensi mielestäni paremmin kuin Diana.

Täytyneekin joskus kokeilla miten limupullo petraa, jos sen sisäkuoreen laittelee superlonia yms. weihrauchin malliin.

Pienempi limpparipullo muuten vaimensi hiukan paremmin kuin iso.

Ääni oli sellainen jännä diskantti Plop.

Laquel

Tuli hankittuu tuo ase utran eco CZ 452 päähän. En oo kyllä vielä ehtiny ulkoiluttaa niin en osaa vaimennustehosta sanoa mutta raportoidaan tänne kun on tiedossa. Ei ollu kyllä pahan hintanen ja tuo myös mukavan pieni ja kevyt.

mattivehvilainen

Mikä vaimennin lienee nykyajan kunkku kevyessä luokassa, kun tarjontaa ja päivitettyjä malleja löytyy vähän jokaiselta valmistajalta. Paras olisi kun oikeaa desibelidataa, mutta mutulla tässä taidettaneen mennä.

Itsellä pienoiskiväärissä ollut ainakin 15 vuotta joku Sakon vaimennin, enkä siihen parempaa ole osannut kaivata. Nyt kuitenkin pienoispistoolin hankkimisen myötä kartoituksessa mahdollisimman hyvä vaimennusteho mahdollisimman kompaktissa paketissa erityisesti pituussuunnassa.

AimSport on kaiketi lyhkäisin yleisesti myynnissä olevista, mutta olen antanut itselleni ymmärtää että vaimennustehossa jäätäisiin alle 20dB, mikä on melko vähän. Onko jollakin tästä enemmän kokemusta?

Ase-Utran Dual lienee vaimennusteholtaan kunkku, mutta auttamatta liian rajun kokoinen niin painoltaan kuin mitaltaankin.

Tällä hetkellä itsellä vahvimpina ehdokkaina ovat Ase-Utran Eco ja B&T Tiger. Valmistajien antamien speksien puolesta melko samassa luokassa:

B&T:

Kokonaispituus   152 mm

Jatkaa asetta   140 mm

Halkaisija 30 mm

Paino 101 g

Vaimennusteho keskimäärin 29 dB

AU Eco:

Paino 105 g

Halkaisija   28 mm

Kokonaispituus   140 mm

Jatkaa asetta   125 mm

Vaimennusteho kiväärissä n. 30-35 dB ja pistoolissa n. 27-30 dB

Tuolla B&T vaimentimella pääsin ampumaan eilen ja omaan korvaan vaimennusteho passeli. Mittojen ja kotimaisuusasteen puolesta etu on AU:lle ja sen hankkinen jos vaimunnusteho pistoolissa on samaa luokkaa B&T:n kanssa. Fyysiset mittaerot kuitenkin niin pienet, että vaimennusteholla on painotus valinnassa. Onko joku näitä päässyt rinnan koittamaan tai mahdollisesti jopa mittarilla kuulostelemaan?

AimSportin suhteutuminen näihin?

Myös Jakilla pienoiskiväärin vaimennin samassa luokassa, heidän pistoolivaimennin menee turhan pitkäksi:

Pituus: 140 mm

jatkaa asetta: 128 mm

paksuus: 24,5 mm

Paino: n. 80 g

Max. äänenvaimennusteho kivääri 30-34 db , pistoolista ei tietoa?

HJu

B&T on liimattu kasaan joten huoltopurku on hankalaa.

Ota harkintaan vielä Oulun Työstökeskuksen vaimennin SAK1 sekä A-TEC CMM4. Jälkimmäinen on siitä hauska että sen pituutta voi säätää.

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

parhis

Mulla mk2 rugerin nokalla au dual ja mielestäni ihan mainio siihen. Tarkkuus parani melkoisesti aseen painon kasvettua ;)

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla

Tuukka

ECO on  lähtenyt kyllä hyvin myymään.

Kiväärin piipussa sama onko DUAL vai ECO, pistoolissa DUAL edelleen tehokkaampi.

Mikäli aika sallisi, tekisimme DUAL malliin myös päivitystä = kevennystä ainakin.

Terveisin!

Tuukka Jokinen

Asesepänliike Ase Utra Oy

parhis

Lainaus käyttäjältä: TuukkaECO on  lähtenyt kyllä hyvin myymään.

Kiväärin piipussa sama onko DUAL vai ECO, pistoolissa DUAL edelleen tehokkaampi.

Mikäli aika sallisi, tekisimme DUAL malliin myös päivitystä = kevennystä ainakin.

Terveisin!

Tuukka Jokinen

Asesepänliike Ase Utra Oy

Mikäli kuitenkin joskus päivitätte, voisi olla käyttäjäystävällistä helpottaa huoltopurun jälkeistä kasaamista :D

Lähetetty minun F5321 laitteesta Tapatalkilla

fr0z

B&T löytyy itseltä ja pari Oulun työstökeskuksen SAK2 vaimenninta. Molemmat on oikein hyvin toimivia kapistuksia ja SAK2 erittäin helppo purkaa, joka on imo tärkeää 22LR käytössä. SAK2:sta sai myös 14x1 Sako kierteellä, joka oli erittäin hieno homma, niin sai vähän isomman kierteen pyöräytettyä pienoiskiväärin piippuun. Tykkäsin myös tuon SAK2 vaimentimen mitoista (40mm x 145mm) kun tilavuutta on himpan enemmän, muttei kuitenkaan ole hirmu pitkä... vaikka joutaisihan tuo vieläkin lyhyempi olemaan.  8)

Olikohan uusin aselehti, missä oli tuosta Aimsportin pikku vaimentimesta juttua ja siitä jäi sen perusteella aika alitehoinen kuva.

Finnfire

Aimsporttia olin jo ostelemassa, kun tuli tuo Ase-lehden juttu luettua. Saa jäädä hyllyyn.

Dual on ollut jo monta vuotta käytössä, nyt tilasin SAK2:sen verrokiksi. Tuommoinen 35-40mm x ~100mm olisi mittojen puolesta omaan käyttöön mieluisin ja SAK2 on jo aika lähellä.

mattivehvilainen

Joo, häthätää itse Ase-lehden selasin niin siinä taisivat tuumia vaimennustehon jäävän alle 20 desibelin. Jos pitää paikkansa, niin on itselleni sulkeva ominaisuus.

Itselläni vähän tuo paksuus on kysymysmerkki, kun ihan hirveästi ei passaisi paksuuttakaan olla, että kahvalaseri pääsee pöntön ohi.

Sak2 on aikalailla pituuden ja puhdistettavuuden puolesta AU:n kanssa rinnan. Liekkö tilavuus tuo sitten vaimennustehoa tässä tapauksessa enempi, sirompi pönttöhän tuo Eco on.