Kuparinpoistoaine testi

Aloittaja er, maaliskuu 06, 2008, 19:34

« edellinen - seuraava »

prple

Apteekin ammoniakilla (24%) on kyllä ammoniakit lähteneet ihan kerrasta. Eikä tarvii päivää liotella. Perusteellisen öljykäsittelyn vaan vaatii ase kuparinpoiston jälkeen.

Kyösti Koivunen

Löytyykö KG-12 ym KG tuotteita jostain Suomesta? Mitä kokemuksia Olkkosen M-Pro 7 kuparin poistajasta?

HJu

Lainaus käyttäjältä: prpleApteekin ammoniakilla (24%) on kyllä ammoniakit lähteneet ihan kerrasta. Eikä tarvii päivää liotella. Perusteellisen öljykäsittelyn vaan vaatii ase kuparinpoiston jälkeen.

Itsellä ns. täysin puhtaasta ammoniakilla ja JB Bore pastella putsatusta piipusta löytyi yllättävän paljom sinistä (=kupari) Copper Removerilla. Ei pitänyt olla kuparia mutta niin vaan oli.
Terveisin,

HJu

Finnfire

Lainaus käyttäjältä: prpleApteekin ammoniakilla (24%) on kyllä ammoniakit lähteneet ihan kerrasta. Eikä tarvii päivää liotella. Perusteellisen öljykäsittelyn vaan vaatii ase kuparinpoiston jälkeen.

Tarkotit kuitenkin vissiin kuparin lähteneen kerrasta.  :)

prple

Kyllä. "Maantiekiitäjältä" opin ottamaan kuparit noin pois. Pitää vaan perusteellisesti puhdistaa piippu harjalla ennen ammoniakin laittoa. Ennen ammoniakkia tulee ottaa esim. Jollain rasvanpoistajalla öljyt pois. Muuten ei ammoniakilla ei ole vaikutusta, sillä öljy syrjäyttää ammoniakin.

K.Helin

Itse olen käyttänyt hiukan M-Pro 7:ää. Aine vaikutaa toimivan ihan hyvin tosin vertailukohtaa kuparinpoistoaineisiin ei ole. Accuracy 1:stin Todd Hoddnett suosittelee ainakin tuota karstanpoistoainetta ja McMillan Rifles vannoo ainakin kyseisen kuparinpoistoliemen nimeen. Itse tulen käyttämään tuota karstanpoistoainetta pitkään tulevaisuudessa mutta nyt vasta kun olen testannut umpikuparisia luoteja on tuo piippukin alkanut kuparoimaan joten M-Pro 7 kuparinpoistoaineelle tulee kyllä tulevaisuudessa hommattua verrokkiaineita. Ainakin Bore Tech:iä. Niin ja vielä M-Pro 7 tuotteet ei haise yhtään.

Antero H

Eikö kukaan muu käytä Robla solo Mil:ä?

Tulee jo väkisinkin mieleen, että käytän väärää ainetta.  :lol:
Ite kun tekee, niin saa sellasen kun sattuu tulemaan

MikaS

Lainaus käyttäjältä: Antero HEikö kukaan muu käytä Robla solo Mil:ä?

No minä.

Aineen ei ole niin väliä kunhan Cu lähtee.

H5N1

Lainaus käyttäjältä: Antero HEikö kukaan muu käytä Robla solo Mil:ä?

Et käytä :wink:
<t></t>