HAUSKEN KIINNI LIIMATTU KIERRE ADAPTERI

Aloittaja GUNMETAL, kesäkuu 27, 2026, 12:55

« edellinen - seuraava »

GUNMETAL

Ostin Tikka asepaketin ja sen mukana tuli Hausken
JD151 XTRM MKII äänenvaimennin ja kyseiseen kivääriin kierre adapteri 15x1
Vaimennin on mainostettu 18x1 vakio kierteellä ja siihen saa haluamansa kierre adapterin.
Minulla toinen ase jossa 18x1 kierre , ongelma on että nyt vaimentimeen oli jo asennettu 15x1 adapteri ja liimattu loctitellä kiinni.
Olisin asentanut adapterin itse ja rasvannut sen jotta saisin sen pois ja käytettyä kahdessa eri aseessa.
V....u mitä touhua soitin Sissokselle ja sanoivat et se on liimattu jo Sakolla
Onko hyviä neuvoja millä toi p...an saa irti ???????
Ihmettelen miksei tohon kierre adapterin päähän ole jyrsitty ruuvitaltta uraa et sen saisi vaivattomasti kierrettyä ruuvitaltalla pois.

veeteetee

Lämpö puree eli vaimenni kuumalle hellanlevylle pystyyn adapteri levyä vasten ja kun on lämmennyt, niin siirtoleukapihdeillä adapter irti. Nahan pala on hyvä uhrattavissa oleva suojus naarmuja vastaan.

GUNMETAL

hyvä neuvo mutta ei toimi Hauskennin vaimentimeen.
Hauskenissa adapteri on sen sisällä puolessavälissä sinne ei voi laittaa mitään pihtejä

HJu

Eiköhän yhteys Sakoon olisi tässä kohtaa paikallaan.
Terveisin,

HJu

MikaS

Ei kuulosta hyvältä. Lämpöä sinne adapteriin niin paljon kun uskaltaa, mutta noin 200 pitäisi mielellään saada tai vähän enempi. Sitten vain piippuun uudet loctitet ja vääntää vaimennin adaptereineen kiinni. Toivoa että se adapteri jää pippuun, mistä se on helpompi tarvittaessa irroittaa.

Mutta jos et ole varma millä se oikeasti on lukittu= loctite vs.rocksett  niin kannattaa aloittaa adapterin pehmennys vedellä.

SvaR

Pitäs tietää mitä liimaa käytetty, mutta kovemmat liimat taisi vaatia sen 250 astetta sulaakseen, eli aika paljon.
Jos itse yrittäisin niin ensin pitäisi tekasta/teetättää sopiva pultti ja siihen sopiva mutteri jonka kiertäisi siihen adapteriin kiinni ja sitten pulttia kiertämällä se voisi tulla pois. Ja toki ensin sitä pitäisi lämmittää.

KRG

Lainaus käyttäjältä: GUNMETAL - kesäkuu 27, 2026, 12:55Ostin Tikka asepaketin ja sen mukana tuli Hausken
JD151 XTRM MKII äänenvaimennin ja kyseiseen kivääriin kierre adapteri 15x1
Vaimennin on mainostettu 18x1 vakio kierteellä ja siihen saa haluamansa kierre adapterin.
Minulla toinen ase jossa 18x1 kierre , ongelma on että nyt vaimentimeen oli jo asennettu 15x1 adapteri ja liimattu loctitellä kiinni.
Olisin asentanut adapterin itse ja rasvannut sen jotta saisin sen pois ja käytettyä kahdessa eri aseessa.
V....u mitä touhua soitin Sissokselle ja sanoivat et se on liimattu jo Sakolla
Onko hyviä neuvoja millä toi p...an saa irti ???????
Ihmettelen miksei tohon kierre adapterin päähän ole jyrsitty ruuvitaltta uraa et sen saisi vaivattomasti kierrettyä ruuvitaltalla pois.

Sissos tuon on varmastikkin ite tehnyt, en usko että Riihimäellä olisi menty kasaamaan.
Eli vastuu on Sissoksen.
Ei kannata ehkä nyt rueta tuota ite sorhimaan, jos on uusi, niin siinä on takuut.
Tämä on varmaan se vaimennin joka siinä mukana tuli?
https://www.sissos.fi/metsastys/hausken-jd151-mk2-6-5mm-m18x1-kierre-muutettavissa-sovittimella/p/1511504010100/

Räiskis

Tulee mieleen että kuka idiootti moisen keksii tehdä ja laittaa paikoilleen, joku palkinto moisesta vois olla jaossa?
Ruuvikapasta varmaa saa noilla kierteillä olevan pultin mutta miten se lukitaan sovitteeseen jos siitä ei ole reunaa mihin mutterin vois kiristää?
Luulis ettei tarvitsis kummoista liimaa ollenkaan, 243 Loctite moneen riittävää.

SvaR

https://www.metsoase.fi/kivaarit/hausken-adapteri-15x1-18x1-kierresovitin/p/HAU1218156/
On siinä tommonen olake, mutta jos oikein vilkasin niin eikös tuo ole semmonen vaimennin joka tulee reilusti piipun päälle eli on siten todella syvällä.

KRG

Ei sinne mitään pihtejä saa kiinni.
Se on 80mm siellä pöntän sisällä se adapteri.
Voi olla jotta sitä ei sieltä saa pois.
Ei muuta kuin sissokselle rekkulaa ja uutta pönttöä vaatimaan.

https://hausken.sakosuomi.fi/aanenvaimentimet/jakt/jd151-xtrm-mkii/

Akira

Jälleenmyyjillä löytynee avain adapterin irrotukseen, ainakin tällaisen näin viime kesänä Tampereen Ruodossa.

MikaS

Veikkaan että tuossa on käynyt niin että adapteri on lähtenyt piipusta irti ja sen takia jäänyt sinne vaimentimen sisään. Itselle vastaava on käynyt joskus br;n vanhan pöntön kanssa, kun olin huonosti lattanut adapterin piippuun kiinni. Piipun kierteen putsaus ja loctitet kierteeseen. Kiinni ja seuraavana päivänä tadaa, taas oli adapteri piipussa kiinni. Kyllä se adapteri pitää kiinnittää siihen piippuun kunnolla kiinni, muuten ei toi sinun kahden m18x1 kierteen käyttö tule koskaan onnistumaan.