TriggerTech nyt Tikkaan.

Aloittaja KRG, marraskuu 12, 2025, 19:57

« edellinen - seuraava »

KRG

Nyt on pihalla TT Tikan koneistot, ei mennyt kuin pari vuotta ensi esityksestä.

Kaksi mallia kerralla.

Diamond ja Special.

Diamond 4 unssia - 32 vastuksensäätö, Special 1 - 3,5 paunaa.

Hinnat jenkeissä 325$ ja 225$.

Mildot Suomessa maahantuoja ja Brownells.

Tuohan käy myös Sako TRG kivääriin, tosin varmistin pitää modata.

Pitäähän tää testata.

https://triggertech.com/collections/bolt-action?filter.p.m.custom.weapon_platform=Tikka

MTä

Minulla on .22lr ARssä tuo TT Diamond ja onhan se hyvä.

Ei ehkä Urosen MTG tasoinen, mutta tuntumaltaan parempi kuin Geiselle.

Ilman muuta kokeiluun kannattaa ottaa ja kuuntelen kokemuksia innolla.

KRG

Olin ensimmäinen tilaaja Mildotilta  :)
Erityisen mielenkiintoisen tuosta tekee tuo TT rakenne, se pinna on siellä jota vasten ne virepinnat on ja tässä Tikan koneistossa, on varmaan muissakin TT koneistosse, eli se overtravel, kun liipaisin aseen laukaisee, niin se liipaisimen kengän liike on vain .010", eli se tuntuma on varmasti jäätävä.
Esim Tikan vakio koneisto on hyvä, mutta se tilanne, kun virepinnat laukeaa, se liipaisin liikkuu vielä monta milliä.

Ärmätti

Mulla ollut jo useamman vuoden 2-stage Special 700rem suoraliipasin. Ihan ok mutta minusta pakkasella -15c se menee vähän mössöksi ja epäselväksi se kynnys. Lisäksi itse ainakin haluasin kynnyksen jälkeen yli 2mm liipasimeen vapaata liikettä. Antais vähän virheitä anteeksi laukasussa varsinkin pystystä ammuttaessa.

HJu

Eikös T3X:n vakioliipasimessa ole sitä vapaaliikettä runsaasti?

Terveisin,

HJu

metsienmies

Tekis vähän mieli flätillä hankkia, mutta toi bixin comppi on niin hyvä etten nää syytä hommata. Ja kisapiekkarissa orkkiskoneiston kans on menny sen verran hyvin ettei siihenkää huvita useaa satkua laittaa 😀 pitää ootella jos kaverit tilaa ja testata että jos pesee bixin, vois sit ostaa ja vaihtaa sen vaikka piekkarii

KRG

Bix´n Andy Tikka T3 on kyllä erinomainen, mutta siinäkin on se "löysä" joka on esim Tikassa.
Tosin BA on ihan eri levelillä, mutta se tyhjä joka jää, kun liipaisimen virepinnat sanoo moro.
Vakio tikassa se matka on ikuisuus, ja se mitä saat riippuu tilaajasta, aseesta jne.
Vakio koneisto on vakio, jos otetaa kolme ja niitä rikitellään, niin identtisiä niistä ei saa.
Mutta vakio koneistoiseksi aseeksi Tikka on kyllä paras ikinä.
Se on kuin iittalan lasipuikko, kun tikassa virepinnat repiää.
Tiettyyn pisteeseen asti ihan kisapelissä.
Ja makunsa kullakin, ei tuomita.

metsienmies

Säätää bixissä virepinnat minttiin niin liike on käytännössä 0. Jos tt:ltä tulee etuvedollinen flätti diamond tikkaan niin se olis ihan kokeilun arvonen.

hamiku

Triggertechin toimitusaika on nyt vahvistunut: 12-15 Joulukuuta.
Kotisivu ja kauppa: www.mildot.fi  /Instagram:mildot.fi
Facebook: Mildot Finland

KRG

p00kaju

Kansa vaatii pikaisesti videopätkää eetteriin 💪

Olin kans tilaamassa jo tämän mutta tuli turhan paljon muita bf ostoksia niin loppu budjetti kesken 😮�💨

KRG

Asennus käynnissä.
Kyllä otti pattiin, tein oikein hyvän videon ja käytin jotain kuppasta mikrofonia Osmossa kun videota tein, niin siitä mikrofonista loppui akku kesken videon teon, enkä tiennyt sitä, ennen kuin muistikortilta rupesin videoa katsomaan.
Video on hyvä, mutta ääni puuttuu.
No nyt sitten dubaten äänet päälle, mutta eihän se ole yhtä hyvä, kun en muista mitä kaikkea siinä videolla puhuin kun tein sitä, mutta sinne päin.
Itse koneisto on kyllä nami, mutta ei niin nami mitä odotin.
Se liikerata kun virepinnat on katkenneet, niin se liipaisin vielä liikkuu jonkin verran, mutta ei lähellekkään niin paljon kuin vakio Tikassa.
Muuten tuntuma on kyllä erinomainen, on kyllä hintansa väärti.
Ja minä jos kuka olen melkein kaikki koneistot Tikassa kokeillut ::)
Ja tuo suora kenkä, miksi tuota ei muut ole Tikkaan ottaneet, tuo on huippu.

p00kaju

Sinä varmasti tiedät eri koneistojen erot mitä nyt Tikkaan saa 👍

Itellä kokemusta pelkästään vakiosta. Suoraan liipaisintakin olisi varmasti mukava kokeilla mutta varmasti kummatkin toimivia ratkaisuja.

Eniten tuossa kiinnostaisi tuo säädön skaala ja oletettavasti se tuossa toistuu aika luotettavasti.

Kolmeen eri vakio Tikan etuvedottomaan vaihtanut kevyempi jousia ja muutaman eri valmistajankin jousia. Yhdessä saa piirun alle500g, kahdessa muussa saa keveimmillään 650-700g luokkaan. Taitaa olla jonkun verran laatuheittoa koneistoissa.
Tosin eipä noidenkaan tuntumassa silti isompaa valittamista mutta vois hyvin ratahommiin kokeilla vielä kevyempää laukaisua.

KRG

Se riippuu, että tykkääkä enempi yksitoimisesta vai etuvedollisesta.
Etuvedollisista paras mitä ite olen ikinä Tikassa ajanut, on KRG Midas.
Se on kyllä herkku.
Yksitoimisista Bix´Andy Competition on ehkäpä se paras, mutta kyllä tämä TT on myös erinomainen.
Tosin en vielä ole kuin tyhjää naksutellut, mutta kuhan pääsee ampumaan, niin siinähän se tapansa näyttää.
Jokainen ase on yksilö, ja moni ei varmaan tajua, että isoa roolia laukaisukoneiston vastuksessa näyttelee myös nallipiikin jousi, se jousi on se joka sen vastuksen koneistolle antaa.
Eli mitä käytetympi se nallipiikin jousi on, sen meltompi se on, joka on yhtä kuin löysempi vastus.

p00kaju

Etuvedoton tällä hetkellä tuntuu omalta. Midasta ei taida saada versiona joka menis jonnekkin 300-400g pakeille, bix andy taas liian kallis jos useampaan kivääriin haluaa saman.

Mulla jostain syystä uusin Tikka menee jousella tuonne 500g tuntumaan kun taas tuplasti ammutti vanhempi jää sinne 700g tienoille. Oisko sitten jo tehtaalta lähtiessä nallipiikin vastuksissa eroja. Tai sitten joku muu juttu mitä en aio itse tutkia, jousen vaihto ainut mitä viitsii itse tehdä.

No mutta nyt kerätään rahnukkaa, että saa ostettua pari Triggertechiä 😂 Niiden avulla kun luulisi pääsevän siihen tavoitteeseen, että kaikkiin kivääreihin saisi tosi lähelle saman vastuksen.