Nallitus tiukkaa

Aloittaja Corpisoturi, lokakuu 01, 2025, 17:16

« edellinen - seuraava »

Corpisoturi

Eli kyseessä RCBS - Hand Priming Tool, kerran ammuttu sako range hylsy ja lapuan uusi hylsy. Nalli WRE Large Rifle.

Eli jos nallitan niin joudun käyttämään melkein kahta kättä (todella paljon voimaa) että nalli menee pohjaan asti. Ja ei, en ole mikään ripuliranne  ;D Joten mistä tämä voi johtua...

P.S. olen vasta aloittanut jälleenlatauksen.

Tikkatactoes

Itse huomannut noiden WREn nallien kanssa, että ovat todella tiukkoja. Magtechin nallit luiskahtaa mukavasti taskuun, mutta WREt tekee tiukkaa. Ei ole kyllä haitannut osumia/lähtönopeutta.

Corpisoturi

astalo

Ginexin isot kiväärinallit on myös moniin hylsyihin todella tiukat,ja jäävät hiukan ylös.

Repe2

Alkaa olla järeetä jälkee, meneekö lainkaan kohtuuvoimalla? Luulisi noista jo löytyvän mittaeroa ihan tönärilläkin. Oletko puristimella koettanut nallittaa? Kuulon ja näön suojaus on aina aiheellista.

astalo

Siitä tulikin mieleen,että mulla jäi juuri viikonloppuna noita ylösjääneitä nalleja hylsyihin kun purin panokset,uskaltaisikohan noita nalleja poistaa prässissä?

Repe2

En tiedä uskaltaako, mutta minä oon niitä painellu pois pitkäksi säädetyllä piikillä ihan supparissa, rauhallinen liike ja suojaimet käytössä paukun varalta. En ole kertaakaan saanut nallia paukkumaan tällä tavalla. Nallit olen laittanut crc kylpyyn ja metallinkeräykseen ajan päästä, epäillyt toimivuutta alasimen puolelta tuupattuna.

astalo

Jep,pitääpä koittaa.

Repe2

Jos ne pesään menee, niin voihan ne paukutellakin, putsaa vaan perusteellisesti heti kaupan päälle.

Corpisoturi

Lainaus käyttäjältä: Repe2 - lokakuu 01, 2025, 18:42Alkaa olla järeetä jälkee, meneekö lainkaan kohtuuvoimalla? Luulisi noista jo löytyvän mittaeroa ihan tönärilläkin. Oletko puristimella koettanut nallittaa? Kuulon ja näön suojaus on aina aiheellista.

Ei mene ja olen myös kokeillut puristimella, kyllä kaikkia pitää hampaat irves puristaa...

Ippe69

Samaa ongelmaa joskin lievempänä WRE-nalleilla norman hylsyjen kanssa. Kaikki on kuitenkin mennyt paikalleen ja käyttöön, mutta nyt kun saatavuus on parantunut niin en jatkossa noita aio ostaa.

Ja vanhoista nalleista sen verran että ne saa vasaralla räjähtämään kun lyö alasinta tms. vasten. Ei sitten tarvitse miettiä että onko ne vielä vaarallisia vai ei. Onnistuu myös hylsyn kanssa jos sitä ei tarvitse säästää.
Kuulon ja näön suojaus suositeltavaa.

JPu

Yleensä nalli on sen muotoinen, että ns. tyhjän hylsyn jossa ei siis ole ruutia voi puristaa ulos supistaessa, vaikka olisi tiukka ja laukeamaton. Mutta toki ruutipurkit vieressä syytä sulkea tai siirtää kauemmaksi ja silmäsuojat päälle. Myös tarkkana mihin laukeamattomat nallit hävittää, koska ne edelleen räjähtää lämmöstä ja mekaanisesti.

Itse olen purkanut aika kauheitakin keksintöjä, joita tuli vastaan muiden epäonnistuneiden latausten seurauksena. Purkuvasaralle oli paljon käyttöä, joka sekin on riski jos patruuna on "kasautunut" väärin. Mutta köyhä poimii ehjät osat erilleen ja käyttöön, vaikka aina se ei ehkä olisi järkevää..
JPu, TRG-300LM ja pari muuta

KJJ

nuohan ois hyviä nalleja jo pikkusen väljenneihin nallipesiin ;D

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: KJJ - lokakuu 02, 2025, 07:25nuohan ois hyviä nalleja jo pikkusen väljenneihin nallipesiin ;D

Siitäpä minulle tulikin mieleen että mulla on menny norman hylsyjä paljon hylkyyn nallipesän väljyyden takia.
Sitä on esiintynyt kohtalaisen miedoillakin latauksilla. Nyt aloin miettimään että olisiko syynä liian iso nalli joka on painettu voimalla paikalleen, eikä niinkään paine?

metsienmies

Wre on cip mittojen ihan yläpäässä, lapuan hylsyyn menee suht nätisti mutta muihin on ihan hemmetin tiukka. Ite oon ainakin prässllä perus kokosupparilla poistanu ampumattomia jos nallitus on syystä x menny pieleen. Nalli vaatii iskun että se laukee, voit laittaa nallin vaikka ruuvipenkkiin ja puristaa linttaan ilman että mitään tapahtuu